Sairastuin masennukseen ja nyt toista vuotta jo kotona. Mikään työ ei enää kiinnosta ja väsymys vaivaa.
On lääkitys ja olen hoidossa. Viimeisin lääke tuonut painoa parissa kk yli 8kg.
Mikään opiskelu tai työ ei kiinnosta. Päivät menee kotona oleskellen.
Mikään ei kiinnosta.
Olin 15v hoitoalalla töissä ja sinne en voi palata. Paloin täysin loppuun. Olin opiskellut hoitajaksimutta vastuuta lääkäreiltä siirrettiin meille koko ajan ja palkassa se ei näkynyt.
Eihän kuntoutustuki iso ole. Ei tällä oikein perhettä elätetä.
En oikein tiedä mihin suuntaan lähtisi, kun mitään erityis lahjakkuutta ei ole ja mikään ei kiinnosta. Lääkkeet väsyttävät koko päivän.
Kommentit (7)
Sairastuin burnoutiin 2016 taloushallinnon tehtävissä. Olen 46-vuotias nainen. Ennenkuin joku irvileuka tulee taas pätemään 'tuet sitä verot tätä', olen maksanut veroja satoja tonneja tämän maan kirstuun.
En pysty enää tekemään mitään paitsi juuri ja juuri laittamaan ruokaa. Energiataso on valunut täysin nollille. Painokin on mennyt alipainon puolelle.
Jos Netflixiä ja eri sarjoja/leffoja ei olisi keksitty olisin jo tappanut itseni. Tällä viikolla aion katsoa Marco Polo sarjan alusta loppuun.
En tosin televisiotakaan pysty katsomaan kuin 1-2 tuntia niin tulee niin kova väsymys että nukun tämän jälkeen n. tunnin.
Pyytäkää piristeitä psykiatrilta. Voxra tai adhd lääkkeitä. Näillä pääsee alkuun.
Masentunut voi olla eri mekanismeilla mutta mieti voisitko olla masentunut koska et pysty ilmaisemaan kiukkuasi? Näin oli mulla. Mieti mikä sua suututtaa. Raivostu.
Jos vastuuta tai työtehtäviä lisätään koko ajan niin miten suurempi palkka siinä auttaa? Jos on liian suuri työmäärä niin ei siinä mikään palkankorotus auta kuin ehkä hetkellisesti.
Varmaan nyt satelee alapeukkuja, mutta kannattaa googlata funktionaalisen lääketieteen puolelta "lisämunuaisten uupumus". Liittyy monesti näihin loppuunpalamisiin. Eli lisämunuaisten uupumisessa stressaa kroppansa piloille. Elimistöään voi koettaa auttaa palautumaan esim. tietyillä lisäravinteilla (kuten isot annokset c-vitamiinia, b-vitamiineja jne).
Ei minuakaan työ kiinnosta. Hyvin saan aikani kulumaan omissa harrastuksissa ihan ilman 8-tuntisia työpäiviä. Työvuosien aikana sain sen verran säästöjä ja eläkekertymää kokoon, että eiköhän niillä pärjäile ne seuraavat 50 vuotta. Sosiaalisia suhteita se vähän vaikeuttaa, kun kaikki kaverit on vielä töissä eikä ne ehdi päivällä lenkille/salille/golf-kentälle/beachille/kahville.
Terapiaan jonka kela korvaa?