Miksi Blockfestiä ei kielletä?
Aivan sairasta menoa. En haluaisi yleistää, mutta kyseiseen festivaaliin linkittyy aika vahva kulttuuri johon kuuluu mm. raskas päihteidenkäyttö sekä väkivalta ja muu sekoilu. Tampereella ammut tiin jotakuta tapahtuman jälkeen la-su välisenä yönä, poliisi antoi pitkän listan häiriökäyttäytymisistä kyseisen tapahtuman aikana. Sattumaako? Enpä usko.
Viime vuonna jouduin hakemaan alaikäisen kaverin pois tapahtumapaikalta koska oli mennyt niin huonoon kuntoon päihteiden takia. Vastaan käveli alaikäistä porukkaa aivan sekaisin, syljeskelivät, kiroilivat ja käyttäytyivät muutenkin epäasiallisesti. Millaiset vanhemmat päästävät lapsensa noille festareille? Ja miksi koko tapahtumaa ei voisi samantien vaikka kieltää, niin sairasta on tuo meininki. Vähintäänkin ikäraja (18v) pitäisi kyseiselle tapahtumalle asettaa.
Kommentit (28)
Järkytti myös kun näin alaikäisiä tyttöjä bussissa Blockfest-rannekkeet ranteessa, jokainen lähes puolialaston. En ole mikään siveyden sipuli itsekään enkä pukeudu jätesäkkiin, mutta minua järkyttää katsoa lapsia sekaisin ja pukeutuneena tyyliin alusvaatteisiin. Ap
Olipa niin perkeleesti lasinsiruakin koko kaupunki täynnä tuon jälkeen. Kiva siinä pyöräillä.
Miksi ne pullot pitää paiskoa maahan pyöräilyteille?
Tosi sivistynyttä meininkiä tosiaan.
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000006208917.html
"Poliisi kirjasi viikonlopun aikana Tampereen keskustan alueelta yli 200 rikosilmoitusta, joista tapahtumaan suoraan liittyviä oli noin 160. Tilanne oli täysin poikkeuksellinen, jos tapahtumaa vertaa vaikkapa aiemmin Tampereella pidettyyn ja hyvin sujuneeseen Rammsteinin konserttiin, rikoskomisario Joni Länsipuro kertoo"
Kyllähän varmaan lähellä alkaa olemaan et tuleeko lupia jatkossa kyseiselle tapahtumalle
Vierailija kirjoitti:
Olipa niin perkeleesti lasinsiruakin koko kaupunki täynnä tuon jälkeen. Kiva siinä pyöräillä.
Nii-in. Mitä voi olettaa keskenkasvuiselta sakilta joka ei omaa edes niitä alkeellisimpia käytöstapoja? Kaupunki oli muutenkin aivan roskan peitossa jo lauantaina ennen festareita kun siellä liikuin. Samaa kaaosta en huomannut esim. viikon takaisen Rammstein-keikan jälkeen. Mammat toki jaksavat järkyttyä Rammsteinin provosoivasta musiikista mutta katsotaanpa tarkemmin kumpi tapahtuma aiheutti enemmän työtä vaikkapa poliisille.
Metallimusiikin konsertit ja festarit esim. Tuska, ovat aina paljon rauhallisempia. Mistä lie johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Kai se on sitä yhteisöllisyyttä ja ekologisuutta. Tiedä sitten. Olen vähän ulkona noista nuorten trendeistä.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Järkytti myös kun näin alaikäisiä tyttöjä bussissa Blockfest-rannekkeet ranteessa, jokainen lähes puolialaston. En ole mikään siveyden sipuli itsekään enkä pukeudu jätesäkkiin, mutta minua järkyttää katsoa lapsia sekaisin ja pukeutuneena tyyliin alusvaatteisiin. Ap
Sina ala puutu mita tutto teke ei kulu sinule rasista!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän varmaan lähellä alkaa olemaan et tuleeko lupia jatkossa kyseiselle tapahtumalle
Kuulin tuttavalta, että meininki järjestyksenvalvonnan puolelta oli tänä vuonna viime vuotta paljon tiukempaa juurikin siksi, että viime vuonna kaaosta oli niin paljon. Esim. jos alueelle yritti juomien kanssa tai jäi kiinni yrityksestä kuljettaa päihteitä aluuelle, ei annettu mahdollisuutta heittää juomia pois vaan ranneke poikki saman tien ja alueelta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-in. Mitä voi olettaa keskenkasvuiselta sakilta joka ei omaa edes niitä alkeellisimpia käytöstapoja? Kaupunki oli muutenkin aivan roskan peitossa jo lauantaina ennen festareita kun siellä liikuin. Samaa kaaosta en huomannut esim. viikon takaisen Rammstein-keikan jälkeen. Mammat toki jaksavat järkyttyä Rammsteinin provosoivasta musiikista mutta katsotaanpa tarkemmin kumpi tapahtuma aiheutti enemmän työtä vaikkapa poliisille.
Rammstein on ns. kieli poskessa tehtyä huumorimusiikkia ja showviihdettä. Kyllä kukkahattutätejä oli itsekin paikalla.
Ibi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sina ala puutu mita tutto teke ei kulu sinule rasista!!
XD
Blockkeja on paljon kiitelty viime vuosina, kun ovat pitäneet ympäristön siistinä ja järjestysmiehiä on suhteessa yleisöön paljon. Esim naapuritalojen pihat ovat hyvin suojattu ja asukkaat tykkäilleet järjestelyistä.
Mitä tänä vuonna meni vikaan?
En lähtisi yksien pieleen menneiden festareiden takia kieltämään koko bileitä tulevaisuudessa. Pitää vaan miettiä, että mitä kaikkea pitää tehdä, että saadaan asiat pidettyä siistinä ja turvallisena.
Itse olen sitä mieltä, että jos siellä alaikäisiä nuoria on, niin vanhemmat mukaan. Tiukemmat tarkastukset porteille ja kovemmat otteet järkkäreille.
Viime vuonna oltiin teinien kanssa Blockeilla. Jäätiin miehen kanssa vähän taaemmaksi fiilistelmään esim Post Malonea ja teinit meni etujoukkoihin. Suicide Boysin aikana nuo olivat moshpittissä ja kaikki toimi kuten toimia pitää, kukaan ei tullut vahingoittuneena ulos sieltä.
Sama juttu tänä vuonna Rockfestissä ja Slipknot. Saatettiin hieman olusissa olla, mutta mukulat ei olleet. He taas rockasivat moshpitissä ja me oltiin anniskelualueella. 18 vuotias sitten kuskas kaikki kotiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rammstein on ns. kieli poskessa tehtyä huumorimusiikkia ja showviihdettä. Kyllä kukkahattutätejä oli itsekin paikalla.
Niin ja tätä ei moni mielensäpahoittaja tunnu tajuavan. Rammsteinin musiikki on nimenomaan osittain kieli poskessa tehtyä, toisaalta hyvin radikaalilla ja provosoivalla tavalla tehtyä musiikkia. Heidän tarkoituksenaan on nimenomaan esittää vakavia aiheita provosoivalla tavalla. Silti enpä kuullut että ketään olisi ammuskeltu keikan jälkeen.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on sitä yhteisöllisyyttä ja ekologisuutta. Tiedä sitten. Olen vähän ulkona noista nuorten trendeistä.
Tosi surullista jos nykyajan trendinä nuorten keskuudessa on esineellistävä, sek*istinen musiikki ja epäasiallinen käytös.
Tampere on vaan täynnä juntteja, jotka eivät osaa käyttäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia lapsia kuskattiin oikeen bussilla päät sekaisin alusvaatteissa hyväksikäytettäväksi samalla kun Junes vietiin syyttömänä putkaan väärästä mielipiteestä? Näin ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Blockkeja on paljon kiitelty viime vuosina, kun ovat pitäneet ympäristön siistinä ja järjestysmiehiä on suhteessa yleisöön paljon. Esim naapuritalojen pihat ovat hyvin suojattu ja asukkaat tykkäilleet järjestelyistä.
Mitä tänä vuonna meni vikaan?
En lähtisi yksien pieleen menneiden festareiden takia kieltämään koko bileitä tulevaisuudessa. Pitää vaan miettiä, että mitä kaikkea pitää tehdä, että saadaan asiat pidettyä siistinä ja turvallisena.
Itse olen sitä mieltä, että jos siellä alaikäisiä nuoria on, niin vanhemmat mukaan. Tiukemmat tarkastukset porteille ja kovemmat otteet järkkäreille.
Viime vuonna oltiin teinien kanssa Blockeilla. Jäätiin miehen kanssa vähän taaemmaksi fiilistelmään esim Post Malonea ja teinit meni etujoukkoihin. Suicide Boysin aikana nuo olivat moshpittissä ja kaikki toimi kuten toimia pitää, kukaan ei tullut vahingoittuneena ulos sieltä.
Sama juttu tänä vuonna Rockfestissä ja Slipknot. Saatettiin hieman olusissa olla, mutta mukulat ei olleet. He taas rockasivat moshpitissä ja me oltiin anniskelualueella. 18 vuotias sitten kuskas kaikki kotiin. :)
Itse en ole kuullut aiemmilta vuosilta, että jälki festareiden jälkeen olisi ollut mitenkään siistiä. Asun itse Tampereella ja kyllä silmään keskustassa pisti järkyttävä sotku sekä sekavan oloiset alaikäiset nuoret. Mutta joo, ehkä jos järjestyssääntöjä tiukennettaisiin, tapahtumasta saisi turvallisemman.
Vierailija kirjoitti:
Tampere on vaan täynnä juntteja, jotka eivät osaa käyttäytyä?
Olen tamperelainen ja koko ikäni täällä asunut, enpä sanoisi että kaupunki on "täynnä juntteja". Toki niitäkin löytyy, mutta iso osa ihmisistä ei poikkea mitenkään suomalaisista ylipäätään (epäsosiaalisia, sisäänpäin kääntyneitä tms). Melko rento paikka tämä on kuten myös iso osa ihmisistä. En ikinä ole nähnyt keskustaa niin pskaisena tai sekaisena kuin Blockfestien aikaan. Toisaalta olen vasta 24-vuotias joten ehkä en ole nähnyt millaista meno on ennen ollut.
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000006209086.html