Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Martyyri mummo tyrkyttää tavaraa.

Vierailija
19.08.2019 |

Nyt alkaa loppumaan pinna.
Äitini 65.v, eli mummo. Hän on aina ollut kova tuputtamaan tavaroita. Ja silloin kun muutin pois kotoa, tapeltiikin siitä, että en tarvitse 3 halpaa paistinpannua...

Noh... Poikani on nyt 5.v. Mummolla on aina jotain ostettuna. Joko hänelle tai meille kotiin.
Ärsyttää vain pirusti se, että emme tarvitse 5kpl halpoja lakanoita lisää, kun meillä on 3 hyvät. Tai 4 erimallisia viinilaseja.Mummo ostaa epäsopivia vaatteita pojalle, ja saan olla niitä alvariinsa laittamassa uff (meilläpäin ei ole hope ym..) myös lelut joita mummo ostaa, on "halpikksia". Tarkoitan tällä, että poika halusi tietyn leluauton lahjaksi. Mummo osti leluauton, josta lähti rengas ekoissa leikeissä.
asiasta on sanottu useasti ja tapeltu.
Itse en tarvitse rahallista tai tavarallista tukea. Pärjään omilla tuloilla.
Mummo soitellut siskoileen ja kertonut kuinka kiittämätön olen. Hän yrittää pienestä eläkeestään auttaa, mutta apu ei kelpaa... Onhan hän tehnyt töitä 13.v asti ja silti saa pientä eläkettä vain. Ja valittaa kun rahat ei riitä elämiseen. Mutta pitää silti juosta tokmannin tarjousten perässä ostamassa meille tavaraa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo ärsyttävää, mutta lahjoista on rumaa narista. Ne otetaan vastaan ja ollaan tyytyväisiä ainakin ulospäin, vaikka ei ollutkaan leluauto sitä (kallista) merkkiä mitä määräys oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon tavara voi olla kuiva

Liukkaria reilusti jos lähtee kokeilemaan

Vierailija
4/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ärsyttävää. Maailma kuolee tavaraövereihin. Ei tarvitse enää edes näytellä kiitollisuutta turhasta kertakäyttöroinasta!

Vierailija
5/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo ärsyttävää, mutta lahjoista on rumaa narista. Ne otetaan vastaan ja ollaan tyytyväisiä ainakin ulospäin, vaikka ei ollutkaan leluauto sitä (kallista) merkkiä mitä määräys oli.

Ei minun mielestäni tarvitse näytellä kiitollisia kuin yhden kerran, jos sen jälkeen on tehnyt selväksi, ettei arvosta lisäroinaa. Ja varsinkin, kun ei edes odota mitään.

Vierailija
6/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus mennyt pieleen mummolla.

Vierailija
7/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jossain oman ikäni (52) ja mummoiän (65) välissä kulkee joku maallisen materiaalin hamstrausraja. Esimerkiksi just nuo lakanat! Olen todennut, että kaksilla (2) lakanoilla per asukas pärjää jo vallan mainiosti, ja sitten ehkä yhdet tai kahdet vieraille / varalle. Kukaan ei tarvitse kaappikaupalla huonolaatuisia (ja ehkä vielä rumia) halpislakanoita "varmuuden vuoksi".

Vierailija
8/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että tyrkyttää tavaraansa. :D

Vierailija
9/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, ettet ota niitä vastaan. Kerrot, että voit kyllä heittää kamppeet roskiin, jos mummu niin tahtoo. Ja sitten otat tavarat, ja heität ne roskiin. Toistat, että ette tarvitse tavaraa, ja jos tarvitsette, niin käytte itse kaupasta hakemassa sellaista mitä haluatte.

Kiukkua ja itkua on luvassa, mutta se on vain kestettävä. Se roinan tuputtaminen ei lopu koskaan, koska nämä tapaukset tosiaan luulevat "auttavansa". On tehtävä selväksi, että siitä ei ole mitään hyötyä, ja tavara lentää kaaressa roskiin ja sillä sipuli.

Voi olla, että kostoksi ette sitten saa mitään apua pyytää koskaan, mutta se on pieni hinta maksettavaksi itsenäisestä elämästä, jossa ei tarvitse elää museovarastossa, jonne muut dumppaavat roskansa säilytettäväksi.

Vierailija
10/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun mielestäni tarvitse näytellä kiitollisia kuin yhden kerran, jos sen jälkeen on tehnyt selväksi, ettei arvosta lisäroinaa. Ja varsinkin, kun ei edes odota mitään.

”myös lelut joita mummo ostaa, on "halpikksia". Tarkoitan tällä, että poika halusi tietyn leluauton lahjaksi. Mummo osti leluauton ”

No kyllä tuo kohta viittaa että vihjattu on mitä lapsi haluaa.

Vierailija
11/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei enää tarvitse juuri mitään, mutta on kiva shoppailla toisille. Juuri nautin, kun kävin ostamassa ystävän pienten tyttöjen synttärilahjoja. Voisin mennä ensi viikolla uudestaan. Shoppailu on kivaa. Jos on rahat vähissä, niin tulee ostettua krääsää. Itselleni en tarvitse juuri mitään, niin silloin toisille ostaminen tulee isompaan osaan.

Mummon pitäisi sisäistää, että säästää ne krääsärahat ja ostaa jotain kunnollista. Mutta se ei tyydytä sitä shoppailuhimoa.

Vierailija
12/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako pieneen eläkkeeseen vetoaminen. Pieni eläke niin ei todellakaan kannata ostaa turhaa tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi