Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako 36.v vielä tehdä vauvan?

Vierailija
19.08.2019 |

Tunteeko neuvolassa/ synnärillä itsensä vanhaksi? Minkä ikäinen on vanha odottaja?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi, älä stressaa

Vierailija
2/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin riippuvainen muiden mielipiteistä, älä tee. Ei noin epävarmasta ihmisestä ole lapsenkasvattajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole enää katu-uskottavaa.

Vierailija
4/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 32 v. kun ensimmäinen lapseni syntyi, 36 v. kun toinen lapseni syntyi. Kaverini oli 36 saadessaan ensimmäisen lapsensa, 40 v. kun toinen lapsi syntyi. Jos lapsen haluat niin älä välitä muiden mielipiteistä.

Vierailija
5/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon 44 ja raskaana ja ehdin vielä täyttää 45 ennenkuin vauva syntyy. Olen siis saanut/saamassa 3 lasta yli 40v iässä. Ei ole neuvolassa tullut ilkkumista :)

Vierailija
6/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä presidentin kuopusta. Ei 36-vuotias ole ikäloppu, joten ehdottomasti kehtaa.

Vierailija
7/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään moni nelikymppinen tekee vasta ensimmäisen. Anna mennä vaan, olet vielä nuori.

Vierailija
8/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut lapseni 34-, 36- ja 40-vuotiaana, ajattelin että olen ihan ikäloppu mutsi. Mutta lasteni parhaiden kaverien vanhemmat ovat olleet yleensä mua itseäni vanhempia.

Vierailija
9/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsen 36 v ja 38 v. Huonekaverina laitoksella oli 43 v, joka sai esikoisensa.

Vierailija
10/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 36v iässä aloittaa yrittämisen niin saatat olla 37 tai 38 kun vauva syntyy. Et nyt mikään nuori ole, mutta monet saa tuossa iässä lapsia. Alkaa tosin olla viimeiset vuodet ryhtyä toimeen.

Vierailija
11/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan 36-vuotias tosissaan tällaista mieti?

Vierailija
12/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehtaa. Mummoilla vauvoja ?

Sinccis

Vierailija
13/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö!

Vierailija
14/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni nelikymppinen tekee vasta ensimmäisen. Anna mennä vaan, olet vielä nuori.

Mutta tämä ei ole mikä tavoitetila että vanhat akat tekee lapsia! vieläpä ensimmäistään. 

Mieluiten eka siinä heti kahdenkympin jälkeen ja kolmekymppisenä onkin jo isompikin perhe ehditty tekaista

Vierailija
15/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus kumpuaa siitä että olen 33.v ja sain esikoiseni pari vk sitten. Raskaus oli vaikea, ja neuvolan terveydenhoitaja sanoi suoraa että voi johtua minun iästäni. Tuossa ensimmäistä krt. sain ajatuksen että tosiaan, taidan olla vanha ensisynnyttäjä. Aloin katsoa neuvolassa enemmän ympärilleni ja olihan sitä paljon nuorempiakin odottajia.

Synnytys oli vaikea kaikilla komplikaatioilla, ja minulle jäi mieleen painamaan ajatus että olinko liian vanha? Johtuiko se ettei synnytys käynnistynyt, (jouduttiin käynnistämään), vauva jäi väärään asentoon, imukuppi, istukan kiinni jääminen... johtuiko kaikki siitä että olin vanha ensisynnyttäjä? Sain tämän ajatuksen päähäni terveydenhoitajan sanoista ja mietin synnytyksessäkin heti kun vauvalla oli hätä ja sydänäänet laskivat että ajatteleeko kätilö että tämä on minun vikani? Että olen liian vanha ensisynnyttäjä?

En tiedä onko kuinka paljon osaa hormoneilla, mutta nyt harkitsen jo vakavasti kannattaako sisaruksesta haaveilla edes.

Ap.

Vierailija
16/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtasin ja on nyt 15 ja 17 vuotiaat pojat.

Eka synty kun olin 36 vuotta.

Vierailija
17/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus kumpuaa siitä että olen 33.v ja sain esikoiseni pari vk sitten. Raskaus oli vaikea, ja neuvolan terveydenhoitaja sanoi suoraa että voi johtua minun iästäni. Tuossa ensimmäistä krt. sain ajatuksen että tosiaan, taidan olla vanha ensisynnyttäjä. Aloin katsoa neuvolassa enemmän ympärilleni ja olihan sitä paljon nuorempiakin odottajia.

Synnytys oli vaikea kaikilla komplikaatioilla, ja minulle jäi mieleen painamaan ajatus että olinko liian vanha? Johtuiko se ettei synnytys käynnistynyt, (jouduttiin käynnistämään), vauva jäi väärään asentoon, imukuppi, istukan kiinni jääminen... johtuiko kaikki siitä että olin vanha ensisynnyttäjä? Sain tämän ajatuksen päähäni terveydenhoitajan sanoista ja mietin synnytyksessäkin heti kun vauvalla oli hätä ja sydänäänet laskivat että ajatteleeko kätilö että tämä on minun vikani? Että olen liian vanha ensisynnyttäjä?

En tiedä onko kuinka paljon osaa hormoneilla, mutta nyt harkitsen jo vakavasti kannattaako sisaruksesta haaveilla edes.

Ap.

Eipä tuo ola aina iästä kiinni. Kaveri sai ekan joskus 22v, tuli kaksi lisää myöhemmin. Kolmikymppisenä sterilisaatioon koska raskaudet niin vaikeita, ettei enää voinut riskeerata.

Toki ne ongelmat kasvavat sitten siellä neljässäkympissä ja sen yli kun mennään.

Vierailija
18/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina synnytyksessä voi tulla ongelmia, myös nuorille.

Melko tahditon sun th.

Nyt vaan nopsaan sitä vauvaa tekemään.

Vierailija
19/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä ei ole mikä tavoitetila että vanhat akat tekee lapsia! vieläpä ensimmäistään. 

Mieluiten eka siinä heti kahdenkympin jälkeen ja kolmekymppisenä onkin jo isompikin perhe ehditty tekaista

Myötähäpeää tunnen. Moni vasta löytää kumppanin myöhemmin, miten sitä lapsen voi saada 20-30v.

20- 25 vuotiaat ei monesti halua vielä lapsia vaan bailaavat.

Löysin mieheni kun täytin 30 vuotta.

Vierailija
20/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai esikoisen 44v.

Tuttu oli 45v.

Hyvin on mennyt ja lapset jo koululaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän