Väitellään miehen kanssa aina yhdestä asiasta. Kumpi on oikeassa?
1. Ikkuna pitää avata tiskikoneen pesuohjelman loputtua ja luukun avattua, jotta haitalliset kemikaalit eivät joudu hengitysilmaan. Samoin vaatteita ei saisi kuivata makuuhuoneessa ja ikkuna tulisi avata.
2. Pesuaineista ei haihdu niin paljoa kemikaaleja että se haittaisi. Haitallisempaa on päästää kylmä ilma ulkoa sisälle.
Kumpi on oikeassa?
Kommentit (21)
Pyykit kannattaa kuivata makkarissa. Kosteus tekee hengitysteille hyvää
Pesuaineista (astainpesukoneen tai pyykinepesukoneen) nyt ei ainakaan haihdu niin voimakkaita kemikaaleja, että sitä varten pyykinpesuohjelman loputtua koneen luukkua ei voisi avata. - Kylä ilman laatu taas on riippuvainen siitä, missä ikkunan avaa. On eriasia avata tokion keskustassa ikkuna kuin kainuun korvessa. Mutta kummassakaan hetkellinen ulkoikkunan avaaminen ei ole erityisen vaarallista.
No kumpi väite sinun kumpi miehen? Jälkimmäinen oikeassa
mistä tuo 1. tyyppi on keksinyt nuo harhansa
Ei kannata käyttää huuhteluaineita niin ei haihdu kemikaaleja. Viimeisin huuhtelu pelkällä vedellä. Astianpesukoneen kansi pitäisi itse asiassa pitää kiinni jotta höyryt menevät viemärin kautta pois. En minä ainakaan talvella avaa ikkunoita.
Kemikaaleista ei noissa ole väliä, mutta suuri määrä kosteaa vesihöyryä on haitaksi talon rakenteille. Siksinpyykkiäkäön ei saisi kuivattaa asuinhuoneissa, joissa ei ole vesieristystä ja poistoilmaventtiiliä. Itseasiassa se on peruste asunnon haltuuotolle taloyhtiössä (kiinteistöliiton juristi sanoi niin kouluttaessaan isännöitsijöitä, kun opiskelin isännöijäksi. En ollut sitä ennen tiennytkään ja harva tietääkään). Eli kyllö ikkina kannattaa avata ja pyykkiä ei siis pidä kuovata makuuhuoneessa vaan kylpyhuoneessa.
Pesuaineiden pitäisi kyllä tuossa vaiheessa olla huuhtoutunut viemäristä alas jos koneet toimivat kunnolla.
Nro 2 oikeassa. Mehän syödään ja juodaan niistä astioista, jotka siellä koneessa on pesty ja ollaan elossa. Eihän niihin nyt monen huuhtelun ja kuivatuksen jälkeen enää mitään höyrystyviä kemikaaleja ole jäänyt. Kuulostaa vähän "pakkoajatuksilta" nuo nro 1 kommentit. Samoin vaatteita on kyllä iän kaiken kuivatettu asuinhuoneissa juurikin sen vuoksi, että huoneilma ei olisi niin kuivaa. Samaan tarkoitukseen on käytetty/käytetään ilmankostuttimia.
Okei,, täältä löytyi joku minuakin vainoharhaisempi ja varovaisempi tapaus.
Ei ehkä kannata pestä pyykkejä pesuaineilla ollenkaan jos noin paljon pelkää kemikaaleja
Makuuhuoneen ikkunan avaaminen kerran päivässä ja huoneen tuulettaminen on ihan fiksu teko, koska harvalla meistä on kodissaan niin hyvää ilmanvaihtoa kuin suljetussa tilassa pitäisi olla. Lisäksi puhdistamaton ilmastointilaite lykkää huoneilmaan sellaisen määrän "likaa", että tunkkaisuuden poistona avoin ikkuna on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
No kumpi väite sinun kumpi miehen? Jälkimmäinen oikeassa
Mies nro 1
Minä nro 2
Kaikki kuitenkin olettaa että olen se vainoharhaisempi vain siksi että olen nainen mutta tällä kertaa toisin päin
Kieltämättä oletin että 2 oli miehen mielipide.
Ei oo todellista. Tiskikone aukastaan. Pyykit kuivatetaan siellä missä pystyy kunhan ei pyöritetä pesulaa. Kemikaaleja on kaikkialla, tuulettaa ja pesee tai ei. Räppänät auki kesällä ja talvella, tuulettaa pitää. Eiköhän joku paskan haju ole Suomessa suunnilleen pahinta mitä akkunasta tulee. Tuliko selväksi?
Kumpikaan ei ole oikeassa. Ei kylmän ilman tulo ulkoa voi olla vaarallista, sillä ikiajat on taloja tuuletettu avaamalla ikkunoita. Miten uskallatte syödä niistä astioista, joissa on niin myrkyllisiä kemikaaleja, että huoneilmakin saastuu?
Jälkimmäinen on oikeassa.