Koulu alkoi noudattaa uusien suositusten mukaisia opetusmenetelmiä – jo useampi lapsi vaihtamassa koulua
Joukko uusiin opetusmenetelmiin pettyneitä vanhempia vaatii lapsilleen siirtoa perinteisempään kouluun.
Pontuksen koulusta on tehty Etelä-Suomen aluehallintovirastoon yhteensä neljä kantelua. Kaikki kantelut koskevat opetuksen järjestämistä koulussa. Avin mukaan kanteluiden käsittely on kesken.
https://yle.fi/uutiset/3-10919909
Tämä artikkeli muistuttaa taas vanhasta viisaudesta:
If it ain't broke, don't fix it!
Kommentit (9)
Tuo kuulostaa aivan hullulta. Kuka näitä keksii?
Lapsi tarvitsee rutiineja, kuria ja turvallisuutta, ei mitään kekkalointia palleilla. Eikä digihärpäkkeitä, kun niillä tehdään tasan samat asiat kuin kynällä ja paperilla.
Oma paikka, oma opettaja, oma luokka.
Avokonttorit on niin s**tanasta, että hirvittää ajatella pienten tenavien muka pystyvän työskentelemään samanmoisessa tilassa.
Tähän koulu on menossa ja nyt on jo myöhäistä jarruttaa. Kukaan ei kuuntele opettajia, ei edes silloin kun on liian myöhäistä.
Hauska kohta tämä "tuleva työelämä vaatii" että tietoja ei ole muistutukseksi kirjattu intraan (Wilmaan), vaan pitää muistaa itse. Kyllä meillä normityössä intrasta löytyy kalenterit ja tiedotteet, työelämä ei siis vaadi, että muistan itse kaiken.
Uudistaminen tekee jotkut sekopäisiksi. Unohdetaan vanhat ja toimivat asiat kun on kiire olla hieno edelläkävijä ja uudistaa vanhat homeiset (hyvät) rutiinit.
Ihan hirvittää, itse työskentelen erityislasten kanssa ja nimenomaan kannatan rutiineja ja aikuisen ohjausta. Jotkut ihan yleisopetuksen lapsetkin stressaantuvat jatkuvasta itsearvioinnista.
Vierailija kirjoitti:
Uudistaminen tekee jotkut sekopäisiksi. Unohdetaan vanhat ja toimivat asiat kun on kiire olla hieno edelläkävijä ja uudistaa vanhat homeiset (hyvät) rutiinit.
Ihan hirvittää, itse työskentelen erityislasten kanssa ja nimenomaan kannatan rutiineja ja aikuisen ohjausta. Jotkut ihan yleisopetuksen lapsetkin stressaantuvat jatkuvasta itsearvioinnista.
Tästähän asiassa on pohjimmiltaan kyse. Mennäänkö erityislasten ehdoilla vanhanaikaisesti vai paremmin sopeutuvien, jotka hyötyisivät uudesta opetuksesta myöhemmin työelämässä. Jonkinlaista tasoryhmää voisi tuoda takaisin.
Nykykoulu on jo pitkään ollut sellaista että vanhempi joutuu toimimaan koulutarkastajana. Niiiin päätöntä kohellusta ja laittomuutta että oksat pois.
Aktiivinen lapsi pärjää ja jos vielä vanhemmat mukana sparraamassa.
Kuka helvetti tämän pelleilyn on keksinyt? Kouluissa voidaan aina vain huonommin, mitä kauemmas mennään alkuperäisestä peruskoulu-uudistuksesta, mikä tapahtui joskus 40-50 vuotta sitten.
Pitäisi mennä kiireesti takaisin vanhaan formaattiin, perinteiset luokat, häiriköille omat ryhmänsä jotta muut saavat olla rauhassa. Puhelimet pois kokonaan, keskitytään opetukseen ja opettajia totellaan tai saadaan rankkua.
Kamalaa jos kaikki koulut menevät tuollaiseen opetukseen.