Ihmiset jotka pitävät koiriaan vapaana!
Ihmettelen vaan miten edesvastuuttomia ovat ihmiset jotka pitävät koiriaan vapaana kun lenkittävät niitä. Eläimestä ei voi koskaan tietää mitäse tekee--> koirat pois niiltä jotka pitävät niitä vapaina! Omaa pomeraniani puri kerran rottweiler. Oma koirani melkein kuoli ja eläinlääkärilasku oli toistatuhatta! Rottiksen omistaja lähti karkuun puremisen jälkeen ja itse kiirehdin viemään koiraani eläinlääkäriin!
Kommentit (7)
Mitä koiraani vapaana ku käydään lenkillä mut me asutaanki maaseudulla keskellä ei mitään. Sellaisiakin koiria on, joita voi pitää irti, eivätkä ne ole aggressiivisia.
Pidän lähes päivittäin. Niin meillä päin tekee monet muutkin. Otan toki kiinni ohistuksen ajaksi jos vieraita koiria tai ihmisiä tulee vastaan tai sellaisia, tai sellaisia joista tiedän ettei tykkää että koirat on irti ohitettaessa (esim. koska he itse tai heidän koirat pelkää).
Mutta kaksi shelttiäni ovat arkoja eivätkä todellakaan lähesty yhtäkään vierasta ihmistä eikä koiraa vapaaehtoisesti vaikka olisivat irti. Kiertävät kyllä kaukaa, ojan toiselta puolelta. Ihmiset aina kyselee multa, miten olen saanut opetettua ne tuollaisiksi, mutta se on ihan luontainen arkuus mikä on opettanut ;)
Puolet vuodesta eli mökillä ollessa pidetään aina vapaana, koska meillä on oma saari.
Oma koirani ahdistuu, kun vastaan tulee koira, jota pidetään irti. Ei auta "ei tämä kiltti mussukka tee mitään", sillä eihän koirani sitä ymmärrä!
Kuvaa ja ilmoita poliisille. Lue koirakurista järjestyslaissa.
Koska jotkut eivät ole lukeneet yleisiä järjestyssääntöjä, koirakuria ja metsästyslakia. Nämä on ihan yleisesti netissä kaikkien luettavana. Tai ovat lukeneet, mutta eivät ole ymmärtäneet sen koskevan myös heitä.
Koska eihän se oma kultamussukka voi ketään satuttaa. Jos satuttaa niin se on sen toisen osapuolen syytä.