Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoisesti lapseton tuli vahingossa raskaaksi ja piti lapsen

Vierailija
13.08.2019 |

Kun lapsi oli toisella vuodella, hän tahtomalla tahtoi jo toista lasta. Miksi? Tarkoitushan oli elää lapsettomana? Entä jos hän ei olisi tullut vahingossa raskaaksi tai olisi tehnyt abortin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot sumeni hormonien takia

Vierailija
2/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vapaaehtoisesti lapseton ja kun vaihdevuodet on jo menneet, päätös on pysyvä :) 

Mutta joo, aina oli ajatus että jos olisin ehkäisystä huolimatta tullut raskaaksi, olisin lapsen pitänyt. Uskon että minusta olisi tullut ihan riittävän hyvä äitikin. Ja luultavasti, jos jo kerran siinä 1 lapsi olisi ollut, ja sinkun elämä oli jo muuttunut siis perhe-elämäksi, voi olla että olisin halunnut toisenkin kaveriksi. Se kaipaamani yksinäisyyden ja rauhan menetyshän olisi jo tapahtunut eikä sitä takaisin saa kumminkaan, joten miksei sitten paneutua perhe-elämään?

Useimmat ihmiset pystyy sopeutumaan halutessaan monenlaisiin elämäntapoihin, vaikka jokin niistä on se mieleisin. Esim. minulle mieleisin on ollut sinkun ja lapsettoman elämä, mutta olisin pystynyt sopeutumaan parisuhde- tai lapsiperhe-elämäänkin tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä lapsesta tulee helposti ylimielinen sekä yksinäinen. Toinen lapsi opettaa jakamista ja sitä, ettei voi itse olla aina keskipisteenä ja kotona ollessa on aina seuraa.

Vierailija
4/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vapaaehtoisesti lapseton ja minulle on tehty sterilointi. Nuorempana olin ehdottomasti sitä mieltä, että en missään nimessä halua lapsia ja ehdottomasti olisin tehnyt abortin, jos olisin tullut vahingossa raskaaksi. 

Nyt jos steriloinnista huolimatta tulisin raskaaksi - hyvin epätodennäköistä - niin luultavasti pitäisin lapsen. Iän myötä tuo ehdottomuus on minusta karissut. En silti kadu, että menin steriloitavaksi, en ole kertaakaan miettinyt sen perumista - jos olisi edes mahdollista - ja olen ihan tyytyväinen elämääni näinkin. Mutta ihmiset ja tilanteet muuttuu.

Vierailija
5/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vapaaehtoinen lapsettomuus nyt mikään uskonto ole, että ei pysty millään muulla tavalla elämään ja mieli ei saisi ikinä asiasta muuttua kokemuksen kautta. Varmasti moni vela pitäisi lapsen jos tulisi raskaaksi, ja saattaisikin sitten pitää lapsiarjesta. Myös moni ei. Etukäteen ei voi tietää, niin päätös hankkia tai olla hankkimatta lapsi perustuu ennakkoarvioon.

Aloitus vaikuttaa piiloaggressiiviselta. Ikään kuin mielen muuttuminen jotenkin todistaisi että tämä lapsia nyt haluava henkilö oli väärässä valitessaan vapaaehtoisen lapsettomuuden. Varmasti hän olisi ollut onnellinen myös lapsettomana, mutta eri tavalla. Antakaa nyt ihmisten elää ja tehdä valintoja ihan oman mielensä mukaan. Ei ole pois keneltäkään.