Ihanat kirppismyyjät
Lomareissuni aikana oli viereiselle paikalle tullut uusi myyjä. Oli laittanut ylähyllylle isoja tavaroita. Koska kaikki ei mahtunut, oli kätevää pinota viereisen paikan, eli minun, tavarat korkeaan pinoon ja laittaa osa omista tavaroista minun puolelleni. No siirsin pois ja laitoin vaan toisten tavaroiden päälle.
Lisäksi paikasta on lähtenyt tavaraa, mutta ei näy myynnissä. Laput löytyivät. Tarralaput kirjoista ja astioista ei lähde kovin helposti itsestään irti. Yhden samanlaisen astian löysin toisesta paikasta samaan hintaan. Voi olla eri yksilö, mutta siinä oli kyllä erehdyttävän paljon samanlaista kulumaa. Yksi pariskunta osti tavaraa, kärryssä samalla iso kassi, eikä kukaan myyjistä katsonut tai välittänyt, mitä kassissa on. Itse yrittäjäkin oli paikalla, joten ei voi ilmaistyövoimaa syyttää kaikesta.
Mulle riitti tämä, ei enää ikinä kivijalkakirpparille mitään. Eikä nettiinkään, vaan vien kaiken suoraan jonnekin, joka vain vastaanottaa. Onneksi ei enää paljon tavaraa ole. Jotain saatua on jäänyt tarpeettomaksi ja lasten vaatteita pieneksi, mutta lapset ovat nyt kasvaneet täyteen mittaansa. Pari kk ollut, joka paikka sotkettu päivittäin ja joka kerta saa viedä muiden tavaroita pois. Miten paljon omaa on muualla, ei jaksa lähteä kiertämään kaikkea tarkkaan läpi.
Lisäksi kirpparipöytien hinnat ovat karanneet käsistä. Nykyään pitäisi maksaa viikosta monta kymppiä + provikka myynnistä. Tavarat pitäisi kuitenkin hinnoitella alhaisiksi. Tällä matematiikalla kuvio ei voi toimia myyjän näkökulmasta. Asiakkaat sotkevat ja sikailevat, tavaroita häviää.
Myyjien kannalta kirpparista jää vain p--skaa käteen. Kaikki vähänkin arvokas kannattaa myydä itse fb:ssa ja loput lahjoittaa.