Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko saada synnärin huonetoverilta steptokokki bakteerin kun käytän samaa vessaa?

Vierailija
12.08.2019 |

Olen käynnistyksessä ja koska homma ei oikein etene mulla on liikaa aikaa miettiä asioita. Mulle tuli äsken (5min sit) uusi huonetoveri ja kuulin kun hoitaja kertoi huonetoverille että täytyy aloittaa antibiootti kuuri. Käytetään kuitenkin samaa vessaa, voinko siis saada saman bakteerin vaikka itse olin puhdas?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se voisi tarttua sinuun, siitä olisi kyllä informoitu, tai huonekaverisi olisi mennyt yhden hengen huoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran yleisiä noi streptokokki bakteerit on että sinulla itselläsikin todennäköisesti on esim. iholla samoja bakteereita. Joissakin olosuhteissa ne voi myös saada aikaan infektion.

Vierailija
4/6 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tottakai voit. Sehän voi ihan vaikka osua sun persposkelle, mistä se kiipeää pikkuhiljaa ylös pitkin kohtua. 

Ziisus millaisella älykkysosamäärällä sitä lapsia hankitaankaan... 

Vierailija
5/6 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit saada. Jos käytät bidee-suihkua, niin laske aina vähintään 2 min niin kuumaa vettä kuin tulee ennen käyttöä, jotta steptokokit kuolisivat käsisuihkun sisältä. Lisäksi hyvä käsihygienia. Alapäähän tarttuva streptokokki olisi ongelma synnytyksessä.

Vierailija
6/6 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se voisi tarttua sinuun, siitä olisi kyllä informoitu, tai huonekaverisi olisi mennyt yhden hengen huoneeseen.

Täällä on melko täyttä, ja verhon läpi kuulee vähän turhankin hyvin mitä kätilöt puhuu.

Mietin että varmaan sen tartunnan voin saada, mutta ei mulla oikein ole vaihtoehtoja niin käytetään samaa vessaa ja tulee jos on tullakseen.

Ap