Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset hämmentyvät katseestani

Lisa90
11.08.2019 |

Olen huomannut, että useampi ihminen jollain lailla pysähtyy, jos katson heitä silmiin keskustellessamme. He pitävät pienen tauon puheessaan, näyttävät hämmentyneiltä, pysähtyvät hetkeksi tms. Mietin onko minulla jotenkin pistävä katse, katsonko liian pitkään vai mistä on kyse.

Onko teillä kokemuksia hankalista katsekontakteista tiettyjen ihmisten kanssa? Miksi nämä hankalat katsekontaktit mielestänne johtuvat?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne hämmentyy jos sinusta näkyy läpi kuinka tarkkailet heidän reaktioitaan. Ymmärrän kyllä sinua, että sinulle olisi tärkeää saada kuvitella olevansa jotenkin "maaginen" ihminen. Tuo on yleistä mt-ongelmissa. Ehkä terapia voisi olla sinulle hyväksi.

Vierailija
2/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että olet kaikin tavoin hämmentävän poikkeuksellinen ja upea ihminen.

Tämänhän sä halusit kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverillani (mies) on jotenkin tosi sexyt silmät ja katse, meinaa mennä pasmat sekaisin tästä syystä, kun juttelen hänen kanssaan. Olemme varattuja enkä muutenkaan usko, että hän olisi tyyppiäni mutta se katse vain on sellainen...

Vierailija
4/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan että silmät ovat sielun peili. Mutta ei ole hyväksi että ylitulkitset asiaa, koska ihmiset nyt luontaisesti muutenkin katsovat silmiin eikä siinä ole mitään sen kummempaa.

Vierailija
5/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sinä vain olet huomannut ihmisten kanssa keskustellessasi ja heitä tarkkaan kuunnellessasi, että ihmiset yleensä eivät vain puhu yhtä putkea asiaansa. Puhumiseen kuuluvat tauot, empimiset, hetken miettimiset, silmien pyörittelyt, itsensä raapiminen, asentojen vaihtaminen jne.

Katseesi voi tietysti olla lasittunut, siis sellainen tuijottavan pysähtynyt, jolloin voi miettiä kuunteletko mitään.

Nykyisin kuunteleminen on monelle vaikeaa ja harva enää osaa sitä, niin kenties jotkut ovat mielissään jos kuuntelet ja saattavat hetkeksi mielihyvästä hämmentyä. Anna jatkaa vaan juttuaan.

Vierailija
6/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että olet kaikin tavoin hämmentävän poikkeuksellinen ja upea ihminen.

Tämänhän sä halusit kuulla.

Kysyn asiaa siksi, että koen ihmisten enemmän pelästyvän/hämmentyvän katsettani tms. En siis nauti tilanteesta.

Vierailija
7/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinä vain olet huomannut ihmisten kanssa keskustellessasi ja heitä tarkkaan kuunnellessasi, että ihmiset yleensä eivät vain puhu yhtä putkea asiaansa. Puhumiseen kuuluvat tauot, empimiset, hetken miettimiset, silmien pyörittelyt, itsensä raapiminen, asentojen vaihtaminen jne.

Katseesi voi tietysti olla lasittunut, siis sellainen tuijottavan pysähtynyt, jolloin voi miettiä kuunteletko mitään.

Nykyisin kuunteleminen on monelle vaikeaa ja harva enää osaa sitä, niin kenties jotkut ovat mielissään jos kuuntelet ja saattavat hetkeksi mielihyvästä hämmentyä. Anna jatkaa vaan juttuaan.

Olen kyllä saanut palautetta, että kuuntelen tarkasti ja muistan pienentkin asiat keskustelusta.

Vierailija
8/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjoon kuuluvilla saattaa olla intensiivinen, tuijottava katse, joka saattaa hämmentää kanssaihmisiä. He myös saattavat mennä epämukavan lähelle toisia ihmisiä.

Vierailija
9/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla poikkeuksellisen vaaleat silmät ja selkeä tumma rengas sen värillisen osan reunoilla? Sellaiset silmät ovat usein aika pysäyttävät.

Vierailija
10/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla poikkeuksellisen vaaleat silmät ja selkeä tumma rengas sen värillisen osan reunoilla? Sellaiset silmät ovat usein aika pysäyttävät.

Ei ole.

Autismin kirjosta sen verran, että voi olla, että jotain neuropsyykkistä ongelmaa saattaa olla.. Sillä kun kuuntelen ihmisiä, minun on mielessäni toistettava heidän puheensa, jotta voin ymmärtää sen. Kuunnellessani siis heti perään mussutan suussani sanat, jotka kuulin. Tämän jälkeen ymmärrän puhutun.

Vierailija
11/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisa90 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Autismin kirjosta sen verran, että voi olla, että jotain neuropsyykkistä ongelmaa saattaa olla.. Sillä kun kuuntelen ihmisiä, minun on mielessäni toistettava heidän puheensa, jotta voin ymmärtää sen. Kuunnellessani siis heti perään mussutan suussani sanat, jotka kuulin. Tämän jälkeen ymmärrän puhutun.

Tämä voisi selittää keskustelukumppanin hämmennyksen.

Vierailija
12/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu välillä tältä, siinä määrin että olen alkanut välttelemään pidempää katsekontaktia.

Paitsi eilen olin asioilla ilman meikkiä, käytän sitä muutenkin hyvin vähän. Mutta sain hyvin erilaisia reaktioita katseeseeni. Hymyileviä ja avoimia ja minunkin oli helppo katsoa takaisin. Myös aidon ilahtuneita hyvän viikonlopun toivotuksia.

Outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi