Tapahtui suojatiellä...
Tulin mäkeä alas autolla ja edessä risteys jossa huono näkymä. Näin stop merkin ja pysähdyin sen taakse tietenkin.
Suojatiellä joku mies huitoo minulle että älä aja päälle ja kompuroi sen jälkeen rullaluisimilla. Jäi vielä jalkaansa hieromaan suojatien päähän.
Että ärsytti! En nähnyt koko rullaluistelijaa! Katsoin vaan liikennemerkkiä ja pysähdyin sen taakse. Sen jälkeen vasta huomasin huitovan luistelijan!
Varmaan manaa minua tuolla jossain että hullu kuski oli ajamassa päälle 😬😂
Kommentit (10)
Käy luovuttamassa ajokortti poispoikeen. Jos et nää edessäs olevalla suojatiella huitovaa rullaluistelijaa edes niin joko sullon ajovaloissa vikkaa tai näössä. Tai eiku.. Saapihan sillä Porvoossa ajjaa silläkii kortilla.
Siksi siinä on stop merkki. Huono näkyvyys risteyksessä. Olin jo pysähtymässä hiljaisesta vauhdista kun tämä luistelija pölähtää eteeni. Olisin pysähtynyt stopin ja suojatien taakse vaikkei olisi ketään ollut tulossakaan. Ei siis pelkoa että olisin päälle ajanut.
Ap
Kiinnostaa tietää miten olisi pitänyt alapeukuttajien mukaan toimia?
Itseä ainakin ärsytti kun ajoin jo jarru pohjassa jyrkkää alamäkeä alas. Edessä näkyi suojatie ja stop merkki. Hidastan entisestään aikomuksena pydähtyä topin taa joka luonnollisesti sijaitsee suojatien takana. Yks kaks eteen ajaa täysiä rullaluistelija puskan takaa (kutrn kirjoitin aiemmin niin huono näkyvyys ja sen takia stoppi että siinä pysähdytään ja sen jälkern varovasti ryömitetään risteykseen) ja viittoo kun hullu että älä aja päälle. En edes säikähtänyt kun en ollut lähelläkään ajaa päälle vaan juuri pysähtymässä hiljaisesta vauhdista. Luistelijalla oli lujempi vauhti kuin minulla. Ärsytti siis se huitominen kun ei ollut mitään syytä.
Ap
Siinä on varmaan juuri tuon huonon näkyvyyden takia se stop-merkki. Eli et ole ainoa joka on ollut "hullu kuski".
Ap, sua se ärsyttää ihan kaikki jotka eivät näe pääsi sisälle. Sinunlaisiasi on paljon tuolla ajelemassa ihmisten päälle. Tällä kertaa olit pysähtymässä, toisella kertaa et. "Nyt kun sattui tuo STOP merkkikin siinä olemaan. niin pysähdytään sitten, huoh". Näinhän se meni, eikös vaan ja nyt taas ärsyttää. Olet pelle.
Jos rullaluistelija oli vain menettänyt tasapainonsa ja huitoi pysyäkseen pystyssä.
Siis mitenkä? Se STOP-merkki oli ennen suojatietä, ja olit joka tapauksessa siihen pysähtymässä? Silloinhan on ihan sama, vaikka sieltä olisi tullut norsulauma kärsäänsä huitoen, kun kuitenkin siis pysähdyit. Mutta siitäkin huolimatta autoilijan täytyy huomioida muu liikenne eikä pelkkiä liikennemerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sua se ärsyttää ihan kaikki jotka eivät näe pääsi sisälle. Sinunlaisiasi on paljon tuolla ajelemassa ihmisten päälle. Tällä kertaa olit pysähtymässä, toisella kertaa et. "Nyt kun sattui tuo STOP merkkikin siinä olemaan. niin pysähdytään sitten, huoh". Näinhän se meni, eikös vaan ja nyt taas ärsyttää. Olet pelle.
Täh!! No en ole eläissäni saanut ylinopeussakkoja (kun en aja ylinopeutta) enkä kolaroinut tms.
Suojatien eteen pysähdyn jos on ihmisiä tulossa. En ole agressiivinen ratissa.
Teit päätelmäsi mistä? Siitä kun pysähdyin stopin taa vai? 😅
Taidat itse olla se hullu jalankulkija ja päätelmäni tein agressiivisesta tyylistäsi kirjoittaa ja nimitellä.
Ap
Ja toiselle vastaajalle. Viittilöi minulle. Stoppi sijaitsee tuossa risteyksessä hyvän matkan päässä suojatiestä ja stopin näkee kyllä hyvin. Mäki on jyrkkä ja jarru pohjassa pitää alas tulla. Katselin siinä jo pysähtyneenä ihmeissäni sitä kun näytti vielä käsimerkkiä että älä tule. Sen jälkeen kun luistelija oli mennyt ohi, niin hitaasti jatkoin matkaa ja katsoin ettei ketään tullut ja ajoin risteyksen yli.
Ja vaikka luistelija olisi ollut kauempanakin niin olisin jäänyt odottamaan että menee ohi. En siis tehnyt mitään äkkijarrutusta kun joku yks kaks hyppää eteen vaan normaalisti ajoin kuten stopin nähtyä toimitaan ja pysähdys ennen stoppia.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitenkä? Se STOP-merkki oli ennen suojatietä, ja olit joka tapauksessa siihen pysähtymässä? Silloinhan on ihan sama, vaikka sieltä olisi tullut norsulauma kärsäänsä huitoen, kun kuitenkin siis pysähdyit. Mutta siitäkin huolimatta autoilijan täytyy huomioida muu liikenne eikä pelkkiä liikennemerkkejä.
No voi herran jestas niinhän minä teinkin. Risteys tulee viistoon ja puskat edessä. Niiden taa ei näe millään ja siksi ajetaan hitaasti ja pysähdytään. Oli stop merkki tai ei. Näin luistelijan heti kun hänet oli mahdollista havaita.
Ap
Kun tulee autolla alas mäkeä, on hyvä pitää ne silmät auki. Kaikki mitä tapahtuu edessäsi on otettava huomioon. Olet tosiaankin se "hullu autoilija". Herää pahvi!