Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avokonttori ja kollega, joka höpöttelee omiaan

Vierailija
08.08.2019 |

Juttelee tietokoneelleen, sanelee sähköpostejaan ääneen ja kertoilee, mitä aikoo tehdä seuraavaksi. Hänelle on sanottu asiasta, mutta on tehnyt siitä ikäänkuin vitsin: ”Minä nyt olen vähän tällainen höpsö”.

Mitä enää voi tehdä? Tuntuu, että hajoan ärsytykseen. Olen miettinyt vastamelukuulokkeita, mutta en haluaisi pitää sellaisia koko työpäivää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta hänen esimiehensä kanssa. Ehkä hänelle löytyy syrjäisempi istumapaikka, missä hän voi jutustella itsekseen muita häiritsemättä.

Vierailija
2/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu asiasta hänen esimiehensä kanssa. Ehkä hänelle löytyy syrjäisempi istumapaikka, missä hän voi jutustella itsekseen muita häiritsemättä.

Esimies tietää ja hän on itse paennut kauemmaksi tekemään töitä :D Apua ei siis sieltä suunnalta luvassa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä nyt olen vähän tällainen höpsö”.

"Minä nyt olen vähän tällainen psykopaatti”.

"Minä nyt olen vähän tällainen temperamenttinen”.

Syitä häiriköintiin riittää.

Vierailija
4/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimies tietää ja hän on itse paennut kauemmaksi tekemään töitä :D Apua ei siis sieltä suunnalta luvassa. Ap

Esimiehen tehtävänä on järjestää työntekijöiden olot sellaiseksi, että he pystyvät tekemään työnsä mahdollisimman hyvin. Kyllä hänen pitäisi ottaa asia puheeksi jutustelijan kanssa.

Vierailija
5/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen tehtävänä on järjestää työntekijöiden olot sellaiseksi, että he pystyvät tekemään työnsä mahdollisimman hyvin. Kyllä hänen pitäisi ottaa asia puheeksi jutustelijan kanssa.

Esimies on huono puhumaan vaikeista asioista. Valitettavasti. Ap

Vierailija
6/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehelläkin on esimies. Voisiko hänelle huomauttaa, jos oma esimies ei hoida tehtäviään?

Vierailija
7/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehelläkin on esimies. Voisiko hänelle huomauttaa, jos oma esimies ei hoida tehtäviään?

Tällä ei ole, ainakaan sellaista jonka kanssa voisin keskustella. Mietin, että löytyiskö jollain kikka kolmosta, miten itse voisin vaikuttaa tuon kollegan käytökseen? Ilman että välit menee. Ap

Vierailija
8/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöttäjä tuplasermien taakse. Ei yksi ihminen voi häiriköidä toisia ja höpsöys ei ole mikään tekosyy. Minäkin ottaisin yhteyttä esimiehen esimieheen.

Vierailija
9/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro höpöttäjälle siitä, millainen vaikutus ylimääräisellä melulla on työtehoosi ja hyvinvointiisi. Jos kyseessä on edes alkeellisesti empatiakykyinen henkilö, tämän pitäisi toimia.

Vierailija
10/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa nössykkä esimies! Hänen pitäisi istua alas sen omituisen höpöttäjän kanssa ja keskustella. Olla jämäkkä, mutta asiallinen.

Vierailija
11/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun nyt aloitin valittamaan tänne, niin jatkan. Usein ei jää siihen, että hän juttelisi itsekseen. Kun teen jotain keskittymistä vaativaa, hän lohkaisee mielestään hauskan jutun, ottaa katsekontaktia ja alkaa nauramaan tälle omalle jutulleen. Tai alkaa jutella jostain ip-lehtien turhista julkkiksista.

Olen miettinyt, että eikö hänellä ole mitään tekemistä, mutta hän tekee jatkuvasti ylitöitä. Ap

Vierailija
12/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro höpöttäjälle siitä, millainen vaikutus ylimääräisellä melulla on työtehoosi ja hyvinvointiisi. Jos kyseessä on edes alkeellisesti empatiakykyinen henkilö, tämän pitäisi toimia.

Kiitos vinkistä, yritän tehdä tämän jotenkin rakentavasti. Olen vielä luonteeltani introvertti, joten jaksaminen on aikalailla lopussa. Ap

Vierailija
13/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneen puhuminen on tutkimusten mukaan merkki älykkyydestä.

Ala sinäkin ap puhumaan ääneen. Sillä voi olla yllättäviä vaikutuksia.

Vierailija
14/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ne vastamelukuulokkeet. Välillä voit kuunnella kuulokkeista myös musiikkia.

Vierailija
15/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä me kaksi sitten höpötettäisiin, minä ja tämä kollega, kun muut tekee töitä. Miksikäs ei :D Ap

Vierailija
16/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ne vastamelukuulokkeet. Välillä voit kuunnella kuulokkeista myös musiikkia.

Yritän eka puhua vielä kerran höpöttäjälle. Ap

Vierailija
17/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pieni vesipyssy, jolla ammut tyyppiä aina kun hän alkaa höpöttämään.

Vierailija
18/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennytkään, että puhua voi muutenkin kuin ääneen. Tarkoitit varmaan ääneen ajattelua.

Vierailija
19/19 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennytkään, että puhua voi muutenkin kuin ääneen. Tarkoitit varmaan ääneen ajattelua.

Olen tavannut ihmisiä, jotka puhuvat suu kiinni ja lähes äänettömästi. Hyvin rasittavaa.