Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ostaa lahjaksi isoilla summilla krääsää ja huonolaatuista tavaraa, niin meille kuin ystävilleen

Vierailija
06.08.2019 |

Olen kiitollinen kaikista saamistani lahjoista. Mietin nyt vaan, mistä johtuu, että nyt kun 70v lähestyy äidilläni, hän on alkanut vuosi vuodelta ostamaan niin meille, kuin ystävilleen lahjaksi huonolaatuista krääsää. Hän käyttää lahjoihin useita satoja euroja, mutta esim. jouluna hän haluaa, että lahjoja ja avattavia paketteja on paljon, sen sijaan kuin että hankkisi yhden kunnollisen tavaran 50 eur:lla, hän ostaa 500 eur:lla pikkukrääsää, kuten huonolaatuisia lakanoita jotka ovat karheita tai hiottavia, kynttilöitä jotka ei pala kunnolla (huono laatu), pyyhkeitä jotka ei pyyhi ja on rumia (kangas ei ime vettä hyvin), yöpukuja, joiden housuosa hankala matala vyötärömalli ja liian kitsaita, shampoota ja suihkusaippuoita (Sunlight, Suomalainen Hieno Shampoo, Timotei), sukkahousuja 5 kpl markettipakkauksissa jotka on plöröjä ja menee määrälle, jne.

Ystävilleen vie tuliaisiksi lahjoja, mitä on saanut muilta, ns. kierrättää lahjoja, eikä yhtään mieti sopiiko lahja vastaanottajalle.

Hän on varakas ihminen, ei ole kyse ettei voisi ostaa laadukasta. Ennen hän oli laatutietoinen, nyt alkanut ostaa krääsää.

Hänen äitinsä, mummoni, toimi samoin. Krääsän yletön määrä korvasi laadun.

Onkohan joku vanhuuden merkki?

Harmittaa, että hän tuhlaa rahansa tuollaiseen, mitä ei voi käyttää. Minulle sopisi, ettei aikuisille ostettaisi lahjoja jouluna lainkaan, hän voisi käyttää rahat itse. Olen ehdottanut, että lahjojen vaihdosta luovuttaisiin, mutta hän sanoo haluavansa ostaa lahjoja ja lahjat eivät ole sellaisia, mitä joku pyytää, vaan mitä hän yllätyksenä antaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu äitini ja anopin kanssa. Kassitolkulla krääsää joulun jälkeen roskiin.

Lapsille ostetut lelut hajoaa jo aattoiltana, ei kovakouraisen kohtelun, vaan huonon laadun takia.

Eriparikuppeja, rumia pyyhkeitä...

Pahimpia on itsetehdyt lahjat.

Vierailija
2/6 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että lahjojen antaminen häviää suomesta pikkuhiljaa. Rutistaan, että ostetaan vääriä, halpoja lahjoja tai rutistaan, miksi ostetaan kallista kun väärin menee kuitenkin. Kukaan ei edes halua lahjoja. Lahjan saaja ei enää näe antajan tarkoitusta ilahduttaa vaan tavaran. Lahjan saaminen ei tuo iloa, joten antamisen ilo häviää.

Ja en ap puhu vain sinusta vaan näitä kirjoituksia on ollut jo pitkään. Ja onhan se hurjaa, kun toiset saavat niin paljon lahjoja, että säkki kaupalla vievät juhlan jälkeen uutta tavaraa roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIENO SUOMALAINEN SHAMPOO ON HYVÄ SHAMPOO.

Vierailija
4/6 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa anoppi harrastaa samaa....joka joulu pakko ostaa krääsää pilvin pimein, pahimpia ovat mukit joita joka joulu saa. Sanomattakin selvää että ovat eri paria kaikki. Samaten pussilakanat yms, kaikki eri paria...

Vierailija
5/6 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sit parempi anoppi, kun en osta mitään.

Vierailija
6/6 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harrastaa samaa. Ei tulisi mieleenkään moittia lahjoja tai sanoa ettei pitäisi antaa mitään lahjoja, se loukkaisi pahasti vanhaa ihmistä. Lahjojen antaminen kun on monille vanhoille ihmisille erittäin tärkeää, se että he saavat tuntea antavansa jotain hyvää läheisilleen. Otan vastaan ja kiitän. Jos en käytä, myyn kirpparilla tai heitän roskikseen. Vanhukset on usein aika pihejä eikä malta enää ostaa mitään kallista, mutta silti haluavat antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan