Teini oli ekaa kertaa kesätöissä kaupan hyllyttäjänä. Parempi palkka kuin mulla.
2 viikon jakso ja sai parempaa palkkaa kuin mitä minä koululla oppilaiden kanssa, kunnan palkkalistoilla.
Kommentit (10)
Ja mitähän työtä teet? Nuoret saa yleensä noin seitsemän euron tuntipalkkaa, eli aika huonosti palkatuissa hommissa saat olla.
Ei taida mennä veroakaan jos tulot jää kuitenkin alle sen jonkun vuotuisen rajan mitä saa tienata.
Kunnilla ja erityisesti naisvaltaisilla aloilla on Suomen paskimmat palkat.
Mulla jää käteen alle tonni kuussa ja teinillä yli 500 2 viikolta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää käteen alle tonni kuussa ja teinillä yli 500 2 viikolta.
Onko meillä siis joku outo nettopalkkavertailu sen sijaan että vertailtaisiin perinteisesti bruttoja?
Minäkin saan vain 3700 e/kk, kun lapsi (17v) tienasi vähän yli 6000 e. Ai niin, minä maksan veroja vähän enemmän kuin lapsi ja tämä sai koko kesän palkkansa kerralla. Mutta tällä ap:n laskutavalla teinillä todella on minua parempi palkka.
Hmm, meidän teini hyllyttää paikallisessa pikkukaupassa kesätyönä tänään viimeistä päivää. Tuntipalkka on muistaakseni 8,08e. Veroja ei mene, joten saa 6 viikon duunista ihan kivan summan, mutta ei tuolla perhettä elättäisi etenkin jos verot menisi.
Napurin humanistitutkijatohtori valittelee samaa, kun heidän esikoinen kolmannen vuo sen teekkarina tienaa paremmin kuin äitinsä tulee tienaamaan koskaan.
AP:llä on ollut mahdollisuus kouluttautua paremmin palkattuun työhön tai hakeutua hyllyttäjäksi, jos siinä tienaa paremmin. Turha kadehtia koululaisen kesätyötienestejä.
Tuntipalkka?