Onko onnellinen jos pitää mietttiä että onko?
Kommentit (4)
tavallinen arki ilman sen kummempaa stressiä on luxusta
katsella eri näkökulmista ja kauempaa, verrata kenties johonkin muuhun/toisiin jne ja sitten päätellä, onko onnellinen vai ei. aika subjektiivistahan tuo määrittely on, joku on onnellinen ihan eri asioista kuin toinen.
mä oon miettinyt, että taidan olla aika onnellinen ja onnekaskin, kun mulla on hyvä mies, terveet lapset, hyvä toimeentulo, terveyttä jne. monella muulla kun näin ei ole.toisaalta nämä saattavat silti olla onnellisia. voihan sitä olla onnellinen vaikka Afrikan ambomaalla olkimajassa asuva karjapaimen, jos sikseen tulee...
Tuota kysymystä täytyy miettiä sen takia, että selvittäisi itselleen onko enimmäkseen, tavallisesti onnellinen, tyytyväinen elämäänsä.
siis niinkuin fiilis onnellisuudesta. Jos on huono päivä aamusta asti ja kaikki menee ns. pieleen niin en kyllä ajattele että olenkos nyt onnellinen.. Mutta kysymykseesi..
Jotkut on oikeasti niin analyyttisiä ihmisiä että "analysoivat onnensa puhki" jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Lisäksi toisen onni ei ole toiselle onnea, sen kokee jokainen henkilökohtaisesti itse..