Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ensimmäisessä kokoaikatyössä aloittavalle?

Vierailija
03.08.2019 |

Aloitan pian ensimmäisessä ”oikeassa” työpaikassa. Aiemmin olen vain sijaistanut. Ei ole siis paljoa kokemusta esim. työyhteisössä toimimisessa ja muutenkaan esim. alan käytänteistä jotka kehittyy sitten työssä ollessa.

Olisiko työyhteisössä kokeneimmalla vinkkejä tällaiselle aloittelijalle?

Pärjääkö sillä, että on avoin, ystävällinen ja yrittää kovasti oppia uutta? Annanko esimerkiksi idioottimaisen vaikutelman, jos en tiedä jotain käytännön asioita, tai lynkataanko minut heti jos teen jonkun virheen? Tulen ihmisten kanssa hyvin juttuun ja olen tosi motivoitunut oppimaan, olen vaan kovin epävarma. Haluaisin että onnistun tässä enkä saa vaikka jotain koeajan potkuja heti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä, ap

Vierailija
2/4 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työpaikasta. Tuolla asenteella pärjäät hyvin. Kysy aina rohkeasti mitä et tiedä tai osaa. Ole vain oma itsesi. Jos työpaikalla on juoruilua niin kuuntele jos joku avautuu mutta älä lähde yhtään mukaan siihen. Pysy puolueettomana. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt heti alkuun rohkeasti asiat, joita et tiedä. On aika erilainen kysyä samaa viikkojen tai kuukausien jälkeen. Ihan lähtien työkavereiden nimistä. Kukaan ei katso pahalla, jos et päivässä opi jokaisen nimeä ja kysyt uudelleen. Jos vuoden päästä kysyt päivittäin nähdyn tyypin nimeä on jo eri juttu. Siinä vaiheessa ei auta kuin toivoa kuulevansa se vahingossa ja painaa visusti mieleen leikkien aina tietäneensä.

Vierailija
4/4 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Onko se tosiaan vain noin "yksinkertaista" - ole kiva, kysy kun on kysyttävää? Jotenkin tunne, että koska kyse on töistä, pitäisi olla jotain... enemmän? Osata jotain erilailla kuin muuhun uuteen yhteisöön mennessä? Onko kyse lopulta vaan ihan ihmisenä olemisesta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän