Kaveri menetti mielenkiinnon ystävyyden ylläpitoon
Muutin eri paikkakunnalle ja perheellistyin. Kaveria ei enää yhtään kiinnosta. Hän on sinkku. Onko tosiaan niin ettei sinkut ja seurustelevat halua olla tekemisissä? Oisin mä halunnut mutta enää muakaan ei kiinnosta. Tolleen meni hylkäämään yli 10v ystävyyden. Häneltä siis hävisi kaikki käytöstavat, alkoi arvostella mun elämää ohimennen eikä kysy eded kohteliaasti kuulumisia. Ihan kun olis suuttunut.
Kommentit (3)
Mitä odotit? Muutit toiselle paikkakunnalle ja perheellistyit, joten olisitko ollut edelleenkin valmis tekemään ystäväsi kanssa samoja asioita ja samalla tavalla kuin aina ennenkin? Ystävääsi todennäköisesti harmittaa, että menetti sinut. Mutta tämä on ihan normaalia elämää.
Mulla oli aikoinaan hyvä ystävä. Tutustuttiin, kun olimme molemman pienten lasten yksinhuoltajia. Minusta tuli yhden hänen lapsensa kummi ja hänestä mun lapseni kummi. Uudet parisuhteet eivät muuttaneet ystävyyttämme miksikään, tosin kumpikaan meistä ei asunut miesystävänsä kanssa yhdessä. Monet juhannukset, vaput, uudet vuodet ja pääsiäiset vietimme yhdessä. Ja todella paljon aikaa muutenkin, Puhelinlaitos varmaan rakasti meitä, koska puhelumme saattoivat kestää useita tunteja. Meillä oli paljon suunnitelmia, mitä kaikkea voisimme yhdessä tehdä sitten, kun nuorimmaisetkin ovat jo teini-ikäisiä. Minä erosin jo vuosia aikaisemmin ja niin teki hänkin. Sitten vaan kävi niin, että hän löysi uuden miehen, johon rakastui, Ymmärsin oikein hyvin, ettei hänellä ollut enää samalla tavalla aikaa mulle. Hän päätti myös tehdä iltatähden uuden miehensä kanssa vaiheessa, jossa sekä mun ja hänen muut lapset olivat joko täysi-ikäisiä tai lähellä sitä. Mä olin siirtymässä elämässäni jo aikuisten lasten vanhemmaksi, mutta hän aloitti vauvaperheen elämän uudelleen. Mun mielestäni edelleenkin on hienoa, että hän eli elämäänsä kuten halusi, vaikka emme ole viimeisen 15 vuoden aikana tavanneetkaan kuin sattumalta pari kertaa kauppakeskuksessa. Eivät ystävät ole toisilleen elämäänsä velkaa vaan jokaisella on oikeus elää elämänsä just kuten itse haluaa. Ystävät taas elävät omalla tavallaan. Onhan se välillä vähän haikeaa muistella meidän yhteisiä aikoja, mutta mennyttä mikä mennyttä.
Elätte liian erilaisia elämiä nyt. Se on vaan hyväksyttävä että näin käy aina joskus. Ei tartte edes perheellistyä välttämättä. :/