Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nellin pikkusiskolle nimi?

Vierailija
03.08.2019 |

Laskettu aika on tämän kuun lopussa, emmekä ole vieläkään sovussa nimestä. Parivuotias isosisko on Nelli Emilia. Hänen nimestään pääsimme lähes heti sopuun, mutta tästä toisesta emme. Mies haluaisi ”yhteensointuvat nimet”, on ehdottanut ihan vakavissaan Nellaa ja Elliä. Toinen nimi tulee olemaan Kanerva, (Emilia toiselta mummolta ja Kanerva toiselta).
Mies ehdottaa myös nimiä Minea ja Elea, itse en pidä kyseisistä nimistä ollenkaan.
Minä haluaisin luontonimen tai luontokaikuisen nimen, kävisi minusta hyvin Kanervan kanssa, miehen mielestä kuulostaa typerältä, jos on kaksi luontonimeä peräkkäin. Ei se kaikkien luontonimien kanssa sovikaan, mutta niinhän on kaikkien nimien kanssa. Minulla on myös suosikkeina ei-luontonimiä, mutta ne eivät kelpaa miehelle. Mies muutenkin marisee Kanerva-nimestä, vaikka esikoisen kohdalla vaati että toinen nimi tulee hänen äidiltään. Minusta Kanerva on kaunis nimi, ja sopii monen kanssa yhteen.
Tässä vielä meidän molempien top5.

Mies:
1. Nella
2. Elli
3. Minea
4. Elea
5. Nadja

Nellassa ja Ellissä ei mitään vikaa itsessään, mutta kuulostavat typerältä isosiskon nimen kanssa. Kolmesta jälkimmäisestä en pidä ollenkaan.

Minä:

1. Aura
2. Kuura
3. Iina
4. Liisa
5. Oona

Minun listani on miehen mielestä huono ja epäsopiva isosiskon ja toisen nimen kanssa, hänellä on joku yhteensointuvuus-ongelma. Lisäksi, olemme koko perhe punatukkaisia, joten on lähes varmaa, että toisestakin lapsesta tulee. Miehen mielestä minun nimeni eivät sovi punatukkaiselle (:D ??) ja tekee tästäkin asiasta hirveän shown.

Tästä nimigatesta on alkanut paisua koko perheen arkea puristava pattitilanne ja ongelma. Joka ikinen keskustelu tuppaa päättymään riitelyyn nimestä. Mies heittäytyy hirveäksi marttyyriksi, ei suostu keskustelemaan, eikä tekemään kompromisseja. Olen ehdottanut lähes kaikkea, mutta mikään ei tunnu kelpaavan. On voimat ja ideat vähissä.

Ja isosiskosta ei ole tässä asiassa hirveästi apua, eilen ehdotti että annetaan siskolle nimeksi Batman.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla

Vierailija
2/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelma ( kala)

Vierailija
4/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nulli

Vierailija
5/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli Kanerva.

Olisi luontoa ja sointuu uutta tuohon Nelliin, molemmat loppuu -li

Vierailija
6/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netta

Linnea tai Nea

Vierailija
7/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netta

Vierailija
8/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilli

Vierailija
9/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap. Kommentoi ollenkaan?

Vierailija
10/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palli

Vierailija
11/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli

12/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elea ei jatkoon etunimeksi jos toiseksi nimeksi tulee Kanerva. Löytyisikö sopiva kombinaatio jos tulisi kolme etunimeä?

Vierailija
13/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ella, Milla, Malla, Alla

Vierailija
14/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natta

Vierailija
15/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulli sopisi Nellille.

Vierailija
16/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielellään haluaisi -lli tai -lla loppuisia nimiä, kuulostavat minusta liikaa samistelulta. Tuuli on kyllä kiva, täytyy ehdottaa kun mies tulee töistä. Netasta ja Neasta en pidä, ja Linnea löytyy jo lähipiiristä.

Vierailija
17/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis tuo 16

Vierailija
18/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stella täyttää molempien vaatimukset. Luontonimi ja rimmaa Nelliin.

Vierailija
19/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rea tai Renja

Vierailija
20/84 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jax tai Uniluurus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme