Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikirpparit, ehdotuksia?

Kirppari-Iita
02.08.2019 |

Useamman vuoden asumisen jälkeen asunto alkaa tuntua ahtaalta kun kaikki nurkat, kaapit ja varastot ovat tavaraa täynnä. Ajattelin laittaa tarpeettomat tavarat kiertoon ja myydä ne edullisella hinnalla nettikirpparilla. Ensin kokeilin paikkakuntani FB-kirppistä. Jo ensimmäisen viikon jälkeen hermoni olivat riekalaina kaikkien yv- ja av-viestien ja järjettömien kirppissääntöjen jälkeen.

Sitten kokeilin myydä tavaroita FB:n Marketplacessa ja osa myynneistä meni mainiosti, osa taas kasvatti lisää stressiäni kun ihmiset varailivat tavaroita ja sitten eivät halunneetkaan ostaa, toiset kyselivät mittoja 1 euron tuotteista. Siis ihan oikeasti?!? Sen yhden euron tavaran olisi voinut ottaa ja tarvittaessa laittaa takaisin kiertoon vaikka kalliimmalla, jos ei olisi ollut sopiva.

En halua juosta postissa lähettelemässä paketteja, joten haluaisin myydä ne ensisijaisesti siten että ostaja joko noutaisi tuotteen luotani tai veisin sen johonkin sovittuun paikkaan. Tämän vuoksi en halunnut edes yrittää suosittuja nettikirppiksiä Huuto.netiä, Vähänkäytettyä, Zadaata jne.

Minulla on oma domain ja kotisivutilaa, joten ajattelin josko saisin nopeasti kasattua jonkun helpon myyntisivuston mutta en ole oikein löytänyt sopivaa sovellusta jonka voisin yhdistää kotisivuilleni. Tuleeko kenellekään mieleen simppeliä ohjelmistoa, jonka kautta voisi myydä kirpparitavaraa? Tai muita vaihtoehtoja?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pärjännyt paikkakunnan sivustolla hyvin. Olen jokaisen tuotteet kohdalla laittanut, että ostopäätös voittaa varaukset ja aidosti hakeva voittaa sen, joka ilmoittaa ostavansa.  Olen myös kieltänyt yv-varaukset, laitan että en huomioi muuta kuin kuvan alle tulevat ostopäätökset. Katsomassa saa käydä ja sitten saa perua, mutta yksikään ei ole perunut. Yhdessä tapauksessa vain ostaja mietti kahden samantapaisen tuotteen väliltä ja valitsi toisen. 

Vierailija
2/2 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana oli myös (ainakin omasta mielestäni) aivan järjettömät kysymykset. Myynnissä oli pieni TV-taso johon olin selkeästi kirjannut TV-tason mitat joka suuntaan. Sitten joku kysyi mahtuuko se pikku-Toyotan kyytiin. WTF? Mistä minä tiedän mahtuuko se kyytiin, eiköhän se ole ostajan asia käydä tarkistamassa oma Tojonsa myynti-ilmoituksen mittojen perusteella. En minä ole mikään selvännäkijä.

Sitten on tosiaankin niitä, jotka tivaavat kaikkia nippelitietoja tai pyysivät mittailemaan sitä-sun-tätä. Tai kyselivät ja kyselivät, eivätkä olleet pätkääkään kiinnostuneita ostamisesta. Ärsyttävintä olivat jatkuvat peikutukset ja tykkäykset. Älä peukuta, vaan osta!

Yksinkertaisuudessaan totesin etteivät hermoni kestä FB-kirppiskulttuuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän