Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi kotona tehtävä harrastus? Iltapuhteelle pimeisiin iltoihin.

Vierailija
02.08.2019 |

Olen siis ollut vuosia eri harrastusryhmissä ja joogaillut, tanssinut, käynyt salilla, keramiikassa jne. Yritän hurahtaa johonkin uuteen harrastukseen, jota voisi tehdä kotona melko pienellä materiaalimäärällä. Jotain askartelu/käsityötyyppistä ehkä. Jotain jolla on kiihkoisa harrastajakunta, löytyy paljon ohjeita ja ideoita, mutta ei mene paljon materiaaleja (ei mahdu, enkä pääse jatkuvasti hakemaan).
Kankaanpaino on tuttua, mutta haluaisin jotain UUTTA. Kankaanpaino esimerkkinä, koska yksi laatikollinen värejä riittää, voi tehdä itse malleja jne. Joku verrattavissa oleva siis, jossa itseään voi kehittää, mutta hieman erilainen. Ei pitsinnypläystä eikä virkkausta tms., koska kärsivällisyys ei riitä siihen nyherrykseen. Pitää tulla äkimmin valmista ja olla luovaa.

Ideoita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin rentouttavia ovat palapelit, värityskirja ja sukan kutominen.

Vierailija
2/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin rentouttavia ovat palapelit, värityskirja ja sukan kutominen.

Kiitos vastauksestasi. Neulominen on ihan kivaa joskus, mutta ei tarpeeksi vaihtelevaa. Sekin on tuttua. Kaipaan siis luovaa puuhaa, eli lähinnä palapelien itse rakentamista tai värityskirjan kuvien piirtämistä, en niinkään ajankulua valmiilla asioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on nyt muotia DIY-porukoilla?

Vierailija
4/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makramee, maalaaminen, virkkaus, neulominen, värittäminen

Vierailija
5/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makrame työt? Ostin vasta lankaa ja ajattelin tehdä unisiepparin. Youtube videoista ajattelin opetella. Viime syksynä ostin akryylivärejä ja taulupohjia ja tein tauluja acrylic pouring tekniikalla. Tässäkin apuna youtube videot. Koukuttavaa touhua 😁

Vierailija
6/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askastele vanhoista kirjoista pienoismaailmoita, maalaa tauluja, kunnosta huonekaluja, pajutöitä.

Vierailija
7/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue jotain käsityölehteä jossa on ohjeita erilaisiin tekniikoihin. Esim. kirjastossa voit pläräillä useammankin lehden nopeasti läpi ja katsoa löytäisitkö jotain kiinnostavaa. Itse ainakin innostun niistä niin paljon, että harmittaa kun ei ole aikaa kokeilla kaikkea. Kankaanpaino olisi mielenkiintoista, mutta en ole löytänyt kun jotain vanhoja ohjeita jotka vaikutti aika monimutkaisilta, saa vinkata.

Vierailija
8/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bujoilu eli bullet journal. Toimii sekä huvina että hyötynä. Voi soveltaa rajattomasti ja netistä löytyy vaikka minkälaisia ideoita. 

Vierailija
9/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue jotain käsityölehteä jossa on ohjeita erilaisiin tekniikoihin. Esim. kirjastossa voit pläräillä useammankin lehden nopeasti läpi ja katsoa löytäisitkö jotain kiinnostavaa. Itse ainakin innostun niistä niin paljon, että harmittaa kun ei ole aikaa kokeilla kaikkea. Kankaanpaino olisi mielenkiintoista, mutta en ole löytänyt kun jotain vanhoja ohjeita jotka vaikutti aika monimutkaisilta, saa vinkata.

Jos haluat itse rakentaa seuloja niin sitten on hieman monimutkaisempaa, mutta kankaanpainoon itsessään riittää värit ja kuviot. Sabluunoita voit ostaa valmiina tai tehdä niitä itse. Tuputtimen voi ottaa vaikka vanhasta superloonipatjasta.

Vierailija
10/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten scrappaaminen eli scrap book, innolas harrastajakunta löytyy

Vierailija
11/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikebana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan