Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Endometrioosin ja myoomien leikkaushoito

Vierailija
02.08.2019 |

Eli itselläni on tilanteena se että olemme miehen kanssa ruvenneet tosissaan miettimään perheen perustamista. Ongelmana on kuitenkin endometrioosi ja kohdun isot myoomat. Gyne totesi jo vuosia sitten että kun perheasiat tulee ajankohtaiseksi on tiedossa leikkaus jossa ainakin isoimmat myoomat poistetaan. Myös endometrioosi on levinnyt hormonilääkityksestä huolimatta. Sen takia perheenlisäystä on ruvettu nyt tarkkaan miettimään, kohta voi olla jo myöhäistä (ellei jo ole). Ilmeisesti ainakin vatsanpeitteitä pitäisi siistiä..

Haluaisinkin kuulla kokemuksia teiltä joilta endometrioosia/myoomia on leikattu. Kuinka nopeasti leikkauksesta toipuu? Saitko apua leikkauksesta? Olivatko kivut kuinka pahoja? Kuinka endometrioosi vaikutti terveyteesi kun olit raskaana? Vaikuttiko endometrioosi kenties raskautumiseen?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on leikattu iso myooma kohdusta avoleikkauksena. Minulle kerrottiin, että jos myooma ei ole läpäissyt kohtulihasta ja sen myötä kohtuontelon puoleista limakalvoa eli myooma pullistuu kohdusta ns. ulkopuolelle vatsaontelon puolelle, niin silloin on paremmat mahikset raskautua myoomaleikkauksen jälkeen. Minulla oli onneksi tuo tilanne. Myoma oli ison appelsiinin kokoinen möhkäle. Muutaman viikon vei toipuminen leikkauksesta ja ihan panadolilla pärjäsin kotona. Olen leikkauksen jälkeen saanut lapsen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla