Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu asperger miehen kanssa - epätoivoista!

Vierailija
02.08.2019 |

Seurustelu sujuu, mutta vain hänen ehdoillaan. Pitää viimeiseen asti kiinni elämäntyylistään, eikä ole valmis mihinkään kompromisseihIn parisuhteen tähden.

Kun välimatkaakin on, hän tekee tarkan suunnitelman, milloin nähdään seuraavaksi. Tai milloin edes puhutaan puhelimessa. Käytännössä sitten molemmat viettävät perjantai-iltaa yksin, koska näin on etukäteen "sovittu".

Sanoo rakastavansa valtavasti minua, mutta yhdessäolon määrässä tämä ei näy. Käytännössä elän kuin sinkku, enkä taida enää kovin kauan kestää tätä. Keskustelut eivät johda mihinkään, koska hän kokee ne arvosteluna hänen elämäntyyliänsä kohtaan. Yleensäkään ei pysty ottamaan vastaan minkäänlaista kritiikkiä kokematta sitä hyökkäyksenä.

Voisiko tästä vielä tulla oikea parisuhde molempien ehdoilla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään, koska ei tuollainen mies muutu. Itselläni ihan samanlaisia ominaisuuksia enkä edes mieti parisuhdetta, koska tiedän että ahdistuisin siitä että nainen tuo yllätyksiä ja epäsäännöllisyyttä elämään.

Vierailija
2/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla, se ei niinkään johdu aspergerista vaan siitä että olette aivan liian erilaisia ihmisiä. Mies haluaa suunniteltua elämää eikä ehkä niin paljon yhdessäoloa, sinä impulsiivisempaa elämää ja enemmän yhdessäoloa. Miehen asperger tosiaan voi vähentää vielä kompromissikykyä, mutta ydinongelma olisi ilmankin aspergeria: olette liian erilaisia, ja noin perustavaa laatua olevissa eroissa kompromissit usein alkaa ajan myötä tympäistä molempia.

Vierailija
4/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaaksesi aspergerin kanssa (ja sekin on vain yleisnimitys ihmisissä esiintyville saman tyyppisille oireyhtymille) se vaatii paljon kärsivällisyyttä. Sinussa joko on siihen tahtoa tai sitten ei, mutta ymmärrän hyvin että tympäännyt.

Ystäväni on vastaavanlainen, mutta jos olemme menossa uuteen paikkaan selvitämme sen tarkkaan etukäteen yhdessä. Eliminoimme turhat yllätykset.

Kun hän tuli ensimmäisen kerran sukumökillemme videoin kaiken hänelle ja sen jälkeen hän oli täynnä innokasta energiaa, että jipii, pääsee mökille. Ja on halunnut tulla uudelleenkin.

JOs haluan muutosta yhteisiin tekemisiimme teen ehdotuksen ja annan hänen rauhassa miettiä asiaa. Joku päivä hän sen sisäistää ja ymmärtää minua.

Asperger asettaa haasteita, mutta ei esteitä. Sinä, missä minä olen impulsiviinen ja nopea käänteissäni joudun vain" ajamaan 20 km/h aspergerin kanssa". Koen hänen maailmansa rikastuttavan minua ja millä huumorilla hän osaa ottaa erilaisuutemme on paljon rakkkaudellisempaa kuin minun herkästi hermostuva asenteeni.  

Vierailija
5/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä olen tuolllainen kuin ap:n mies, vaikkei ole aspergeria. Ahdistun siis erittäin voimakkaasti, ellei asioita ole tarkkaan suunniteltua tai jos suunnitelmat muuttuu. Ja ei, en pystyisi juurikaan tekemään kompromisseja, koska niistä seuraa minulle niin suunnattoman paha olo.

Vierailija
6/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin itseni ap:sta, siis mieheksi. Samaa tyttöystäväni valitti aikoinaan. Että haluaa olla enemmän yhdessä, mutta minulle riitti että nähdään suunnitellusti n. kerran viikossa. Hän halusi käytännössä asua yhdessä.

Eihän siitä mitään tullut, nainen lähti omia teitään varmaan jonkun toisen miehen luo.

Vierailija
7/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii parisuhde jossa toinen asperger ja toinen adhd.

Vierailija
8/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon, sillä siisti.

Vierailija
9/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumppanilla on diagnosoitu Asperger ja itselläni on ADD. Yhdessä edelleen.

Vierailija
10/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergereille suunnitelmien muuttumiset ja yllätykset voivat olla todella kuormittavia. Tarvitsemme rutiineja ja suunnitelmissa pysymistä pysyäksemme toimintakykyisinä. Minä olen pahimmillani nukkunut vuorokauden uupumusta sen jälkeen kun mies ehdotti vahingossa, että menisimme anoppilassa käymään vaikka olimme suunnitelleet puuhailevamme kotona. Uupumus iski siis pelkästä ajatuksesta että saman päivän suunnitelmat olivat menossa uusiksi. Yleensä ei tietenkään ole ollenkaan näin dramaattista, mutta mahdotonta ei tällainenkaan ole. Tämä on yksi niistä asioista joista säännöllisesti tulee hankausta nentti/as- pareilla ainakin mitä itse tiedän. Jos haluat as-ihmisen kumppaniksi, sinun on opittava olemaan ennustettava, pitämään suunnitelmista kiinni ja sietämään rutiineja. Jos olet spontaanimpi ihminen jota ajatus näin "tylsästä" elämästä kammottaa, kannattaa pysyä neurotyypillisissä.

Miehen "joustamattomuudessa" ei ole kyse siitä ettei hän rakasta tai että hän haluaisi määräillä, nuo ovat neurotyypillisiä tulkintoja. Asperger on asperger juuri siksi että hänen käytöksensä ei tarkoita samaa kuin neurotyypillisen käytös vastaavassa tilanteessa. Mies ei halua määräillä tai olla jäykkis, kysymys voi hyvinkin olla hänen toimintakyvystään. Hän varmasti haluaa huomioida sinua ja antaa aikaakin, mutta ei tietenkään sellaisilla tavoilla joista seuraa overload.  Jos haluat olla miehen kanssa usein perjantaina, miksi et sovi että tapaatte perjantaisin? Se varmaan sopisi ihan hyvin, se mikä ei sovi on että torstaina keksit haluavasi nähdä, kun toinen on jo suunnitellut miten perjantai menee. Suunnitelmien muuttaminen nyt vaan on aspergerille todella paljon isompi ja vaikeampi juttu kuin nenteille.

Jos et tule toimeen tämän ihmisen aspergerpiirteiden kanssa, sitten et tule ja sen pituinen se. Ihan normaaliälyinen se mies on ja ymmärtää jos sanot ettette ehkä sovi yhteen. Muistat vaan sitten, että seuraava vastaan tuleva asperger voi olla hyvin erilainen tapaus.

t. aspergernainen

Vierailija
11/11 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vattua te veivaatte mahdottomissa suhteissa? Jos se jo alussa tökkii niin että kumpikin kärsii, erotkaa ja etsikää parempi. Mikään suhde ei voi toimia niin että vain toinen joustaa ja sopeutuu ja kärsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän