Miten suhtaudut serkkujen isovanhempiin, jotka eivät ole sinulle sukua?
Kommentit (21)
Diplomaattisesti ja vähän pintapuolisesti.
Outo kysymys! Kuten muihinkin vähän kaukaisempiin sukulaisiin. Jutellaan kun tavataan, mutta ei sen läheisempiä olla.
Kohteliaasti.
Aika harvoin on tullut tavattua, joissain serkkujen perhejuhlissa.
Nähdään lähinnä juhlissa ja vaihdetaan kuulumiset.
Nykyisin en ainakaan mitenkään kaikki ovat jo kuolleet.
IsoSerkkujen isovanhemmat puolet on samat
Outo kysymys.
Sanon käsipäivää ja esittelen itseni. Jos joudun jotain puhumaan, niin puhun tyyliin säästä.
Eli itse kysymykseen: suhtaudun asiallisesti ja ystävällisesti.
En muuten ole tavannut niistä yhtäkään...
Kaverin juhlissa, miehen suvun juhlissa tms bileissä joissa on mulle outoa vanhempaa väkeä vaihdan asiallisesti muutaman sanan, harvemmin tulee mitään keskustelua.
En ole ikinä tavannut enkä tule tapaamaankaan.
Mulla on paljon serkkuja joista useimpien toisen puolen isovanhempia en ole välttämättä ikinä tavannutkaan mutta sitten on ne muutamat läheisimmät joiden isovanhemmat kyllä tunsin lapsuudessa. Vähän semmoisia varamummoja ne oli, kohtelivat tasapuolisesti ja kivasti aina meitä serkkujakin jos tapasimme jossain.
Omien serkkujeni toisiin isovanhempien? En ikinä ole tavannut kuin äitini siskonlasten toisen puolen mummon (näiden lasten ristiäisissä), enkä todennäköisesti 11-15-vuotiaana suhtautunut häneen juuri mitenkään.
Niinkuin nyt tuntemattomiin ihmisiin yleensäkin. Kohteliaasti ja etäisesti. En muista koskaan tavanneeni serkkujeni ei-sukua olevia isovanhempia. Itseasiassa ei mitään käryä onko niitä edes olemassa.
Mitä!serkkujen isovanhemmat ovat ihan samat kuin minullakin:D
En muista koskaan tavanneeni serkkujeni toisia isovanhempia, jotka eivät siis ole minulle mitään sukua. Toki olen heitä varmasti tavannut esim. serkkujen ristiäisissä, konfirmaatioissa, häissä jne., mutten muista heistä yhtäkään. Minulla on 25 serkkua.
Ihan normaalisti suhtaudun, kuten muihin täysin ventovieraisiin ihmisiin juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Serkkusi kummatkin vanhemmat eivät voi olla sinulle sukua, joten väkisinkin serkkusi toiset isovanhemmat eivät ole sukulaisiasi.
Paitsi jos serkkusi vanhemmat ovat sisaruksia keskenään..
miten suhtaudut ivalon bensiksen myyjän kaimaan ?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko serkkujesi vanhemmat sisaruksia keskenään?
Vierailija kirjoitti:
miten suhtaudut ivalon bensiksen myyjän kaimaan ?
Epäluuloisesti. Kohdatessa kyylään kaukaa ja vältän katsekontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkusi kummatkin vanhemmat eivät voi olla sinulle sukua, joten väkisinkin serkkusi toiset isovanhemmat eivät ole sukulaisiasi.
Paitsi jos serkkusi vanhemmat ovat sisaruksia keskenään..
Voihan ne olla jos sisarukset ovat menneet naimisiin risttin. Eli veljeni on naimisissa mieheni sisaren kanssa tai sisareni miehen veljen kanssa.
En mitenkään kun en oo koskaan tavannu.