Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten harrastuksista jääkiekko vaatii eniten vanhempien aikaa, partio vähiten

Vierailija
02.08.2019 |

Kannattaa valita harrastus myös sen mukaan paljonko itse on valmis panostamaan vapaa-aikaansa.

https://yle.fi/uutiset/3-10903290?origin=rss

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tuota uutista ja mietin, että lapseni aktiivisimpien jääkiekkoaikojen aikana se vei minulta keskimäärin 10 tuntia viikossa. En ollut mikään huoltaja tai muuta.

Ja silloin kun hänen joukkueensa pelasi meiltä 40 km päässä, odotin harjoitusten ajan paikalla, koska en hennonut ajaa edestakaisin. Siihen päälle pelit joissa olin toimitsijana.silloin aikaa meni n 15h viikossa.

Mutta ihan lämmöllä noita aikoja nyt lapsen aikuistuttua muistan.

Vierailija
2/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekossa vanhemmat ovat lasten orjia, partiossa lapset oppivat tekemään itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä partiossakin vanhempia kaivattaisiin enemmän retkille aikuisvalvojiksi ja varainhankintaan, mm. myymään joulukalentereita ja osallistumaan myyjäisiin. Harvassa ovat! Opiskelevat nuoret aikuiset joutuvat tekemään kaiken vapaaehtoistyönä, ilmaiseksi, koulun ja pääsykoerumban ohella, joten väsyvät ja lopettavat. Tämä ei ole järkevää. Myös lasten vanhempia tarvitaan, mutta rahaa tämä ei paljoa vaadi, vaan työtä.

Vierailija
4/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletti: noin 5 tuntia vuodessa kun käy katsomassa joulu- ja kevätnäytöksen :)

.

Toki myös kuskaamista, mutta vois sitä asua lähempänäkin ja lapsi kulkisi itse.

Vierailija
5/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekossa vanhemmat ovat lasten orjia, partiossa lapset oppivat tekemään itse.

Niin, ainakaan meillä ei olisi edes päässyt hallille, kun usein saivat jämävuorot ja treenir oli niin myöhään ettei sinne enää busseja kulkenut😅

Mutta nuo treenikuskaukset olivat mukavia juttutuokioita.

Vierailija
6/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu- ja taideharrastuksiin verrattuna partiota harrastetaan useimmiten lähellä kotia, jolloin vanhempien kuskausvastuuta on vähemmän.

Jos vertaan oman lapseni harrastukseen (lentopallo), niin on ollut kausia, jolloin kuskaamiseen on viikossa mennyt 0 minuuttia, kun sattui kaikki treenit lähikoululle. Nyt tulevalla kaudella osa treenimatkoista tulee olemaan jo n. 40 minuuttia yhteen suuntaan, omalla autolla. Että kyllä se vähän tuohon ajankäyttöön vaikuttaa myös se, miten lähellä kotia pystyy harrastamaan. Ihan vaikka ei olisikaan kyse kuin kkk-periaatteen (kustanna, kuljeta, kannusta) noudattamisesta.

Vierailija
7/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä partiossakin vanhempia kaivattaisiin enemmän retkille aikuisvalvojiksi ja varainhankintaan, mm. myymään joulukalentereita ja osallistumaan myyjäisiin. Harvassa ovat! Opiskelevat nuoret aikuiset joutuvat tekemään kaiken vapaaehtoistyönä, ilmaiseksi, koulun ja pääsykoerumban ohella, joten väsyvät ja lopettavat. Tämä ei ole järkevää. Myös lasten vanhempia tarvitaan, mutta rahaa tämä ei paljoa vaadi, vaan työtä.

Meidän lippukunnassa onkin kyllä niin että vanhemmat toimivat vetäjinä. Kova rekrytointihomma siinä kyllä on.

Vierailija
8/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme (kolme poikaa) ovat harrastaneet niin partiota kuin jääkiekkoakin. Nyt ovat jo nuoria aikuisia, eikä vanhempia enää tarvita harrastuksiin. Mielelläni olen ollut mukana kaikki vuodet, enkä missään nimessä koe yhtään joutuneeni uhrautumaan tämän takia.

Vierailija
9/9 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se jääkiekko olla myös rahallisesti kallein noista. Toki soittoharrastukseenkin voi upota paljon jos on kallis soitin ja yksityinen musiikkioppilaitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi