Lamotrigin kokemuksia
Saisko kokemuksia epilepsialääke Lamotriginista kaksisuuntaisen hoidossa? Mulle soitti pari päivää sitten lääkäri paikasta, jossa käyn viikottaisesti tapaamassa psykiatria. Ilmoitti mulle että vaikuttaa vahvasti siltä että mulla olis kaksisuuntainen mielialahäiriö ja ehdotti, että mun 250mg Sertralin (masennuslääke) lopetetaan huomiseen mennessä ja maanantaina aloitettais Lamotrigin, "mielialan tasaaja". Haittavaikutuksia luin ja kuulosti kyllä vähän pelottavalta.
Lisäksi jäi epäilyttämään se että masennuslääke lopetetaan (mulla siis vaikea-asteinen masennus todettu) ja se, että tää kyseinen lääkäri diagnosoi mut puhelimessa (on siis ehkä kerran nähnyt mut joskus alkuvuodesta)
Kannattaako aloittaa vai kieltäytyä?
Kommentit (6)
Mulla on toiminut paremmin kuin mikään muu. Alkoi vaikuttaa heti alussa 25mg annoksella. Nykyään menee 200mg ja lisänä 150mg voxra. Ei mitään haittavaikutuksia vaikka muista on tullut todella pahojakin :)
Tasapaino alkaa löytyä.
Mulla toimii: ahdistus helpottui heti, eikä mitään sivuoireita.
Mulla toimi hyvin kunnes annostusta lisättiin niin sain helvetillisen allergisen reaktion. Olin kaulasta varpaisiin violetti ja se kutina ja polte oli ihan hirveetä. Parani kortisonikuurilla pikkuhiljaa.
Loistava lääke. Olen syönyt monta vuotta. Jos sulla on kaksisuuntainen, ne lääkkeet hoitavat sekä masennuksen että kohonneen mielialan. 😊
Söin 15 vuotta ja ei vaikuttanut mitenkään.