Puoliso pistää harrastuksiin yms 800 €/kk, mutta valittaa silti, että olemme köyhiä
Rahaa menee rakkaaseen harrastukseen, erilaisiin palveluihin jne. 800 € joka kuukausi, lisäksi helposti ulkona syömisiin 100-200 €. Tulomme ovat mielestäni hyvät, varsinkin kun tällaiseen ylimääräiseen on varaa laittaa melkein tonni joka kuukausi, mutta valittaa, kun ei ole sitten rahaa ostaa vaikka viinikaappia sormia napsauttamalla. Kummalla meistä on vääristynyt kuva rahankäytöstä?
Kommentit (23)
Juu, ei köyhillä ole rahaa laittaa ylimääräisiin tonnia.. Varsinkaan joka kuukausi!
Mihin harrastukseen saa kulumaan 800 euroa kuussa??
No ette ole köyhiä kun kerran mietitti kuukausittain viinikaapin hankkimista.
Moneenkin harrastukseen saa helposti kulumaan vaikka 2000 euroa joka kuukausi...
Köyhällä ei ole varaa oikein mihinkään, korkeintaan välttämättömyyksiin (halpaa ruokaa, pienet asumiskulut...) Jos teillä on varaa laittaa 800 euroa kuukaudessa harrastukseen ja satanen tai pari ravintolassa syömiseen, ette ole köyhiä. Rahattomia saatatte olla, kun olette ensin törsänneet rahanne, mutta muistakaa että olette kuitenkin saaneet jotain niillä rahoilla.
Niin, ja puhuin teistä monikossa, mutta miestäsi tämä siis lähinnä koski.
Monilla menee pubeissa päiväkaudet istuskellessa 600 EUR kuukaudessa. Rahapulaa kehdataan valittaa. Että ärsyttää tuollainen!
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä ei ole varaa oikein mihinkään, korkeintaan välttämättömyyksiin (halpaa ruokaa, pienet asumiskulut...) Jos teillä on varaa laittaa 800 euroa kuukaudessa harrastukseen ja satanen tai pari ravintolassa syömiseen, ette ole köyhiä. Rahattomia saatatte olla, kun olette ensin törsänneet rahanne, mutta muistakaa että olette kuitenkin saaneet jotain niillä rahoilla.
Mistä ajatus, että kyseessä olisi juuri mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, kävi ajatusvirhe. Ajattelin samalla omaa puolisoani, ja hän on mies :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vauva-palstalle kirjoittaa naiset ja yleensä naisilla on puolisona mies.
Olen köyhä ja mulla menee harrastukseen enintään 16,50 euroa kuussa.
Jos mulla olisi teidän tulot, laittaisin joka kuukausi säästöön ison summan ja keksisin edullisemman harrastuksen.
Mies voisi esim. ruveta harrastamaan rakentamista ja rakentaa sen viinikaapin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, kävi ajatusvirhe. Ajattelin samalla omaa puolisoani, ja hän on mies :D
Mies on kyseessä. Pelkästään harrastuksiin ei siis tuo 800€ mene, kaikenlaiseen muuhunkin rahaa virtaa. Nyt saanut päähänsä, etä pitäisi juuri tällä sekunnilla saada +500€ viinikaappi meille ja tuntuu, ettei halua ymmärtää, ettei siihen yhtäkkiä nyt kerralla taiota rahaa. Tienaamme melkolailla 50-50, minä ehkä 200-500 € enemmän kuussa, jos sillä jotain väliä on, lapsia ei ole.
Ap
Jos mies rrakastaa sinua ja ei halua pahentaa alkoholiongelmaasi
Täälläkin on mies, jonka olis aina saatava heti se, minkä haluaa. Ottaa sitten lainaa lainan päälle...
Miksi edes pitää osta joku viinikaappi? Rikkaiden ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Pitää hevosta vuokrapilttuussa?
Tuohon hommaan menis enemmän kuin 800 euroa kuussa. ''Ennen minulla oli aikaa, rahaa ja ystäviä. Nyt minulla on hevonen''
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes pitää osta joku viinikaappi? Rikkaiden ongelmia.
Minäkin haluaisin, mutta minulla ei ole "ylimääräistä" rahaa eikä tilaakaan.
Ja juon viiniä harvoin! Sama viinipullo odotellut nytkin yli puolitoistavuotta jääkaapissa sopivaa hetkeä.
Mutta olis mahtavaa, että sitten kun se hetki tulee, niin vois ottaa optimilämpöisenä pullon kaapista ja nautiskella hartaudella (ilmaaja on).
Olen pahoillani siitä, että sinulla on hyvin yksinkertainen puoliso.