Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehittyykö nukahtamislääkkeeseen riippuvuus, jos..

Vierailija
21.07.2019 |

Sitä ottaa viitenä iltana viikossa peräkkäin, ja kahtena ei?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet näin yhtenä viikkona, ei kehity. Mutta jos jatkat useamman viikon, kehittyy. Toki yksilöllisiä eroja on , mutta näin pääsääntöisesti. Mikä nimi? Niitä ei ole tarkoitettu säännölliseen käyttöön.

Vierailija
2/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamislääkkeen voi ottaa 2 kertaa viikossa jos haluaa ettei siihen kehity mitään riippuvuutta.

Silloinkin pitäisi välillä olla ilman vähintään viikko mielummin 2. Viitenä iltana jos ottaa lääkeen niin saa varautua siihen että valvoo ne yöt kun ei ota lääkettä.

Ne on tarpeeseen ihan hyviä lääkkeitä mutta se myös menee helposti siihen että ilman lääkettä ei saa sitten unta. Jos vaihtoehdot on paljon valvominen tai lääkeet niin sitten sen on lääkärien puolelta pihtaamista kun ei haluta hoitaa ongelmaa riippuvuuden pelossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet näin yhtenä viikkona, ei kehity. Mutta jos jatkat useamman viikon, kehittyy. Toki yksilöllisiä eroja on , mutta näin pääsääntöisesti. Mikä nimi? Niitä ei ole tarkoitettu säännölliseen käyttöön.

Stellan rinnakkaisvalmiste somnor

Vierailija
4/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
5/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse nukahtamislääkettä kerran kahdessa kuukaudessa.

Vierailija
6/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita melatoniini, pimennysverhot ja painopeitto, lääkkeetömät keinot ovat parhaita ja unen laatu on parempi.

Vierailija
7/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti riippuvuus kehittyy? Kahdessa viikossa, kolmessa?

Vierailija
8/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuus on monitahoinen käsite. Psyykkinen riippuvuus voi kehittyä yhdestä käyttökerrasta mihin tahansa lääkkeeseen tai aineeseen. Fyysinen riippuvuus vaatii pidemmän ajan ja siinä on yksilöllisiä eroja myöskin että minkälaisia oireita kenellekin tulee.

Voit kokeilla tuota systeemiä vaikka kuukauden ajan ja sitten kokeilet olla  esim. viikon kokonaan ilman, niin sillä tavalla se selviää.

Nukkuminenkin on kyllä tärkeää. Itse pidän nukahtamislääkettä pienempänä pahana, mutta mielipieteitä on monenlaisia.

Vierailija
9/9 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuuden kehittyminen on ihan yksilöllistä. Itse olen käyttänyt nukahtamislääkkeitä säännöllisen epäsäännöllisesti jo puolitoista vuotta, välillä useammankin viikon putkeen, mutta riippuvuutta ei ole vielä tullut. Pystyn vielä nukkumaan myös ilman, sitten kun unettomuutta aiheuttava stressi taas vähän väistyy.