Havaintoja työelämästä
Oman ikäisten tai vanhempien naisten kanssa on kiva jutella kahvitauoilla jne. Itse olen kyllä löytänyt sielunkumppanin vuotta nuoremmasta, perheellisestä naisesta. Vitsit lentää eikä ole hiljaista hetkeä. Tämä nainen on vielä minua vähän pitempi. Sen sijaan nuoremmat naiset eivät puhu mitään ylimääräistä. Olen huomannut tosin, etteivät he puhu muillekaan miehille. Yhteistyötaidot tuntuvat olevan joillakin vähän hakusessa. Sellaista, että "tuon kanssa en puhu mitään enkä halua olla tekemisissä". Osalla on selkeästä koulumaailmasta jäänyt tämä toimintatapa. Työelämässä kun on tyypillistä, että kaikkien kanssa on tultava toimeen ja kaikkien kanssa on osattava tehdä yhteistyötä, jopa ehkä niiden rumien miesten kanssa, joille nämä naiset eivät puhuisi kouluaikana.
M34
Kommentit (15)
Nuoremmat joko eivät osaa kommunikoida kasvotusten, koska kaikki sosiaalinen elämä tapahtuu nykyään älylaitteiden välityksellä tai sitten he ovat vielä niin "prinsessoja", että kuvittelevat jokaisen miespuoliselta henkilöltä tulevan kommunikointiyrityksen olevan iskurepliikki tai yritys päästä iholle. On misukoilla vielä oppimista ja kasvamista normaaliin kanssakäymiseen - yritä ymmärtää.
Aikuisemmat naiset uskaltavat jutella rennommin, koska ei ole tarvetta pönöttää tai päteä sen kummemmin ilman turhia skitsoiluja.
Kun on kyse työasioista, tulen kyllä toimeen ihan kaikkien kanssa naamaan katsomatta.
Mutta ruokatauolla syön mieluiten yksin. Joidenkin kanssa olen tutustunut vahingossa, sattumalta, luontevasti, niin saatetaan siinä jutella samalla.
Mutta älä ota sitä mitenkään henkilökohtaisesti, kun en ala jutella sinulle. Minulla ei ole energiaa siihen, että alkaisin väkisin vääntää juttua "mites perhe, mites vaimo, mitäs sä muuten teet täällä?". Minä olen syömässä, tauolla, en vastaamassa sinun viihtymisestäsi. Olen myös varattu, joten edes flirttailu tai potentiaalinen parisuhde ei motivoi. Varmasti löydät juttuseuraa muualta jos niin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kyse työasioista, tulen kyllä toimeen ihan kaikkien kanssa naamaan katsomatta.
Mutta ruokatauolla syön mieluiten yksin. Joidenkin kanssa olen tutustunut vahingossa, sattumalta, luontevasti, niin saatetaan siinä jutella samalla.
Mutta älä ota sitä mitenkään henkilökohtaisesti, kun en ala jutella sinulle. Minulla ei ole energiaa siihen, että alkaisin väkisin vääntää juttua "mites perhe, mites vaimo, mitäs sä muuten teet täällä?". Minä olen syömässä, tauolla, en vastaamassa sinun viihtymisestäsi. Olen myös varattu, joten edes flirttailu tai potentiaalinen parisuhde ei motivoi. Varmasti löydät juttuseuraa muualta jos niin haluat.
"Olen myös varattu, joten edes flirttailu tai potentiaalinen parisuhde ei motivoi." Voi elämän kevät. Ja muutenhan ei sitten voi tokikaan keskustella lainkaan. Osaisitko kuvitella mahdollisuuden, että kaikki maailma miehet eivät olekaan kiinnostuneita parisuhteesta tai flirttailusta kanssasi? He saattavat ihan muuten vain heittää muutaman sanan. Tätä kutsutaan normaaliksi small talkiksi. Kovin on suuret luulot itsestäsi ja "viehätysvoimastasi" :o)))))))))))))).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen myös varattu, joten edes flirttailu tai potentiaalinen parisuhde ei motivoi." Voi elämän kevät. Ja muutenhan ei sitten voi tokikaan keskustella lainkaan. Osaisitko kuvitella mahdollisuuden, että kaikki maailman miehet eivät olekaan kiinnostuneita parisuhteesta tai flirttailusta kanssasi? He saattavat ihan muuten vain heittää muutaman sanan. Tätä kutsutaan normaaliksi small talkiksi. Kovin on suuret luulot itsestäsi ja "viehätysvoimastasi" :o)))))))))))))).
Miehet tai naiset. Mutta ymmärtänet pointin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen myös varattu, joten edes flirttailu tai potentiaalinen parisuhde ei motivoi." Voi elämän kevät. Ja muutenhan ei sitten voi tokikaan keskustella lainkaan. Osaisitko kuvitella mahdollisuuden, että kaikki maailma miehet eivät olekaan kiinnostuneita parisuhteesta tai flirttailusta kanssasi? He saattavat ihan muuten vain heittää muutaman sanan. Tätä kutsutaan normaaliksi small talkiksi. Kovin on suuret luulot itsestäsi ja "viehätysvoimastasi" :o)))))))))))))).
Rautalangasta väännettynä sinulle: jos olisin sinkku, saattaisin kiinnittää ympärilläni oleviin miehiin huomiota eri tavalla, koska koskaan ei voi tietää, josko se oikea löytyy työpaikalta. Kuten usein käy. Pitäisin silmäni auki ja kohtaisin avoimemmin, koska minua MOTIVOISI päästä flirttailemaan ja löytää parisuhde.
Mutta koska olen varattu, minua ei niin hirveästi kiinnosta, mikä on jonkun random tyypin lempiruoka.
Täytyy kyllä sanoa, että töissä juttukavereistani kaikki miehet ovat ns hopeakettuja. Että "mikä teitä vaivaa nuoret miehet" vaan teillekin. (Älkää kertoko, ei väliä)
Töissä tehdään töitä ja niiden ihmisten kanssa, jotka työnantaja määrää. Tauot on taukoja juuri siksi, että työpäivän aikana on pienet hengähdyshetket ilman työnantajan määräyksiä. Joku tykkää käyttää taukonsakin työkavereiden kanssa jutteluun, joku toinen taas ei.
Eivätpä kuule nuoret miehetkään halua puhua rumien naisten kanssa. Asiakaspalvelutilanteetkin tuntuvat olevan joillekin nuorille miehille yhtä tuskaa, kun tuntuvat kuvittelevan, että se epäviehättävä naisasiakas yrittää iskeä heitä, vaikka olisi vain ostamassa uutta puhelinta rikkoutuneen tilalle.
Miehet: en yritä iskeä teitä. Itse asiassa en edes haluaisi puhua kanssanne, mutta joskus on valitettavasti pakko.
t: Rumanpuoleinen kohta keski-ikäinen nainen
Joo joo, nuoret naiset tekee kaiken väärin, riippumatta siitä mitä tekevät.
Melkoiset tuulenhalkojat tällä palstalla hengaavilla, kun sinne mahtuu noin paljon herneitä palkoineen. Välillä tuntuu, että täällä on ihan mahdoton keskustella ilman, että joku provosoituu joka kommentista. Relatkaa!!
Vierailija kirjoitti:
Melkoiset tuulenhalkojat tällä palstalla hengaavilla, kun sinne mahtuu noin paljon herneitä palkoineen. Välillä tuntuu, että täällä on ihan mahdoton keskustella ilman, että joku provosoituu joka kommentista. Relatkaa!!
Sellainen vastaus, millainen aloitus. Ap olisi voinut ystävällisesti kysyä, typerien spekulointien ja syyttelyn sijaan. Olisin kertonut saman asian, mutta ystävällisemmin.
Mä olen ottanut työelämässä sen linjan, etten keskustele tai ole mukava itseäni lyhyemmille ihmisille.
Eli Aloittaja syyttää muita ennakkoluuloisuudesta, vaikka on itse... ennakkoluuloinen? Valmis niputtamaan muut sukupuolen ja iän mukaan tietynlaisiksi, rivien välistä luettuna ilmeisesti pinnallisiksi?
Aloittaja saattaa kärsiä alemmuuskompleksista, mikä kartoittaa ainakin minut, en jaksa sellaista kompensoida (eli käyttää aikaani todistaakseni toisen ennakkoluulot vääriksi).
Asia saattaa muutoin liittyä intro- ja ekstroversioon taukokäyttäymisen eroissa, kuten joku toikin esille. Introvertin on pakko saada hengähtää muista, olivat ne muut ihan mukavia tai eivät. Ei hlökohtaista.
En halua puhua työkaverien kanssa tauolla, vaikka olen kohta 4-kymppinen. Työasiat hoidan sujuvammin kaikkien kanssa kuin nämä tyhjänpuhujat, joilla aika menee höpöttämiseen. Kaikkein huonoimpia ja laiskimpia työntekijöitä ovat aloittajan kaltaiset syyllistäjät, joiden mielestä kaikkien pitäisi olla samanlaisia höpöttäjiä.
Se ujo nuori nainen on todennäköisesti itse ollut koulukiusattu. Koetapa itse joku kerta tervehtiä ja aloittaa keskustelu.