Eikö keikoilla laulamista voi kieltää!
Ärsyttää, kun ei koskaan saa kuvattua keikkaa, oli se sitten sisätiloissa tai festivaalilla, kun joku apina mylvii laulun mukana surkealla äänellään ja kaikki tarttuu puhelimen mikin kautta.
Kehtaatteko te muut kieltää tuntemattomia hoilaamasta vai miten olette ratkaisseet ongelman?
Kommentit (16)
Tanssiminen ja taputuskin olisi syytä kieltää. Pönötetään vaan kaikki kuin tikut p*skassa siellä yleisössä. Tai kaikkein parasta tietysti olisi, ettei siellä olisi muuta väkeä ollenkaan, vai kuinka?
Parasta olis jos kaikki ymmärtäis olla keikalla hiljaa ja seisoa kädet puuskassa niin ei häiritse takana olevien näkyvyyttä 👍
Esiintyjä ei ole siellä sitä varten, että sinä saisit mahdollisimman häiriöttömästi taltioitua keikan. Jotkut eläytyvät musiikkiin siinä hetkessä, kokeile säkin joskus.
Etkö saanut hyvää matskua someen? Harmin paikka. Jotkut käyvät keikoilla siksi, että nauttivat siitä musiikista.
Yksi tuttu kertoi, että kun häntä ärsyttävät nuo kuvaajat, hän oikein tahallaan laulaa kovaa ja huonolla äänellä, niin häipyvät muualle :D
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu kertoi, että kun häntä ärsyttävät nuo kuvaajat, hän oikein tahallaan laulaa kovaa ja huonolla äänellä, niin häipyvät muualle :D
Tämä on mainio!
On väärin, että yleisö maksaa lipusta kuullakseen ESIINTYJÄN äänen ja sitten kuuleekin vain vieressäolijan kamalaa kiekumista.
Mua vituttaa myös se, että ihmiset eivät enää osaa kuunnella ja katsoa keikkaa muuten kuin kännykän ruudun läpi. Kaikilla luurit tanassa ja kuvataan niin maan p*rkeleesti ja tärkeinä.
Artistina loukkaantuisin, että ei ole kiinnostusta seurata keikkaa täysillä. Keikka on nimenomaan LIVE-elämys ja kännykät pitäisi olla kokonaan kiellettyjä siellä.
Miksi se keikka pitää kuvata, sähän olet siellä itse...
Mutta joo, mä en ymmärrä keikkojen ideaa muutenkaan. Mennä tungokseen tonittäväksi, kuuntelemaan huonompaa versiota musiikista muiden melulla säestettynä, kun vaihtoehto olisi kuunnella se täydelliseksi hiottuna ja tallennettuna kotona rauhassa... What is the point?! Se "tunnelma" kun tuntuu aina olevan vain negatiivinen: ärsytystä ja stressiä ja väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
On väärin, että yleisö maksaa lipusta kuullakseen ESIINTYJÄN äänen ja sitten kuuleekin vain vieressäolijan kamalaa kiekumista.
Sinä olet maksanut sisäänpääsymaksun, eli sinulla on vaan oikeus oleilla siellä paikanpäällä sinä iltana.
Vierailija kirjoitti:
Mutta joo, mä en ymmärrä keikkojen ideaa muutenkaan. Mennä tungokseen tonittäväksi, kuuntelemaan huonompaa versiota musiikista muiden melulla säestettynä, kun vaihtoehto olisi kuunnella se täydelliseksi hiottuna ja tallennettuna kotona rauhassa... What is the point?! Se "tunnelma" kun tuntuu aina olevan vain negatiivinen: ärsytystä ja stressiä ja väsymystä.
Tai mitä järkee ravintoloissa on, kun voihan sitä kotonakin järsiä kanan koipea ja kitata olutta napaan??
Eniten ärsyttää tuhannen humalassa oleva, kaatuileva ja örveltävä keikkakuuntelija. Pahimmillaan tämä örvelö kiilaa eturiviin, kaatuu toisten päälle, huojahtelee kuvatessaan puolelta toisella, ja toisten päälle ja vislaa niin että korvat irtoavat päästä.
Tanssi ok, laulu ok, eläytymimen ok. Mutta miksi ihmeessä pitää pilata kallisarvoinen musiikkielämys tolkuttomalla kännäämisellä? Musiikkiliput ovat kalliita. Harmillista, jos maksaa ison summan rahaa siitä ilosta, että saa känniläisen päälleen.
Tästä viisastuneena, en juuri enää käy livekeikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä järkee ravintoloissa on, kun voihan sitä kotonakin järsiä kanan koipea ja kitata olutta napaan??
Verrataanpa:
- Ravintolassa saa (yleensä) parempaa ruokaa ja helpommalla, kuin jos sen tekisi kotona.
- Keikalla saa huonompaa musiikkia ja vaikeammin, kuin jos sitä kuuntelisi kotona.
Vertauksesi on siis hieman ontuva. Jos ravintolassa saisi huonompilaatuista ruokaa kuin kotona, ja joku tulisi koko ajan tokkimään annostasi ja huutamaan korvaasi, niin sitten kyllä ihmettelisin miksi joku kävisi moisessa ravintolassa...
Joo, mä kans ihmettelen noita kuvaajia. Paskaa videota paskalla äänenlaadulla :D yleensä on olemassa hyvä laatuisiakin keikkatallenteita, joten niitä voi katsoa jos liveä haluaa katsoa jälkeenpäin... miksi ei siis keskity siihen keikkaan?
Hoilaan niin paljon ja niin kovaa ja korkealta kuin haluan. t. Maksava asiakas
Onneksi en käy tuon tyyppisillä "keikeilla", huh.