Mysimba ei enää toimi?
Olen nyt puoli vuotta syönyt tuota lääkettä ja 15 kiloa laihtunut. Paino nyt 82 kiloa ja pituutta 164cm eli pudotettavaa on vielä jonkin verran. Tavoitepaino on 68 kiloa eli normipainon yläraja.
Nyt on oikeastaan koko kesän paino junnannut tuossa. Minun pitää syödä todella vähän että paino tippuu. Tuon 15 kiloa olen saanut pois niin että syön vain 2 kertaa päivässä ja silloinkin vähän, esim 2 leipää päällisineen ja rasvaton jugurtti puolen päivän aikaan ja myöhempään iltapäivällä ruokaa (perus kotiruoka) leipälautaselta eli annoskoko pysyy kohtuullisena. Välillä korvannut ateriat nutrilettilla eikä aamupala koostu aina leivästä vaan myös puuroa veteen tehtynä+raejuusto ja välipalojakin välillä syön ja ne ovat olleet hedelmiä tai kasviksia. Noin on paino tippunut ja jossain vaiheessa oli niin että paino putosi vain menkkojen aikaan vaikka kuinka koitin paastota siinä välissä.
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta eli onkohan se syynä että kilot on niin tiukassa?
Olen syönyt jo pidempään pienempää annosta thyroxinia. Huomenna labrat.
No nyt ei tuo mysimba toimi enää niin hyvin eli ei pidä ruokahalua kokonaan pois. Vieläkään en mielestäni syö liikaa mutten enää pysty olemaan noin pienellä ruualla (lähes syömätön) että saan painon putoamaan.
Tai no lomareissujen takia paino nousi 2 kiloa ja ne nyt on lähtenyt kesän aikana pois mutta muuten ei juuri laihtumista ole toukokuun lopusta tapahtunut. Ehkä kilo tai puolitoista koska toukokuussa paino junnasi pitkään 83 kilossa. Nyt paino vaihtelee 82.3-81.8 kilossa. Yleensä kyllä on 82.2 kuten tänäkin aamuna. Punnitsen itseni aamuin ja illoin eikä aamu ja iltapainon välillä ole suurta eroa. Joka ilta paino näyttää 82.7 tai 82.8 kiloa. Koko kesä ollut noin.
Turhauttaa.
Mysimba pitää kyllä herkkuhimon hyvin pois eikä mitään ahmimisia ole ollenkaan nälkäisenäkään eli siinä suhteessa toimii, painonhallinnassa siis eli en todellakaan vielä sitä lopeta. Ruoka ei pyöri mielessä jatkuvasti niin kuin ennen mysimbaa.
En tiedä mitä tällä aloituksella edes hain?
Ehkä kokemuksia muilta mysimbaa pidempään käyttäneiltä?
Lakkasiko jossain vaiheessa toimimasta?
Niin ja en ole kiinnostunut kuulemaan arvosteluja siitä että olen valinnut mysimban avukseni laihdutukseen. Lääkehän ei siis itsessään laihduta vaan se poistaa ruuan himon ja makeanhimon joka minulla oli valtava ennen mysimbaa. Vuosia koitin laihduttaa ennen sitä tuloksetta. Nyt vasta olen onnistunut ja olen erittäin ylpeä ja tyytyväinen tuosta 15 kilon pudotuksesta. Laihdutin terveydellisistä syistä.
Kommentit (19)
Kannattaisi unohtaa se vaaka kokonaan, ja seurata edistymistä mittanauhan avulla.
Paljonko tuo Mysimba maksaa? Onko sulle tullut siitä mitään sivuoireita? Saitko ihan tk-lääkäriltä reseptin? Viekö se näläntunteen vai vaikuttaako vain ruokahaluun?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi unohtaa se vaaka kokonaan, ja seurata edistymistä mittanauhan avulla.
Paljonko tuo Mysimba maksaa? Onko sulle tullut siitä mitään sivuoireita? Saitko ihan tk-lääkäriltä reseptin? Viekö se näläntunteen vai vaikuttaako vain ruokahaluun?
En valitetettavasti ole vielä saanut aikaiseksi aloittaa mitään liikuntaa eli ei ole mitään läski muuttuu lihakseksi" ilmiötä.
Lenkkeily varmaan parantaisi aineenvaihduntaa ja vatsan toimintaa ja koko ajan kerään tsemppejä että saan liikunnan taas mukaa elämääni.
Vaikuttaa ruokahaluun ja vie kyllä nälän tunnettakin vähän. Vaikuttaa aivoissa siellä mielihyväkeskuksessa jotenkin niin että liialliset mielihalut poistuu. Tai kyllä nälkä tulee ihan normaalisti mutta kovakaan nälkä ei aiheuta mitään ahmimiskohtausta ja nälkäusenä voi mennä kauppaan ilman että ostoskoriin eksyy pullaa, suklaata tms.
Reseptin sain ensin yksityiseltä ja tk-lääkäri uusinut omakannassa. On ja aika kallis. 131 euroa.
Minulle ei ole tullut yhtään mitään sivuoireita. Toisille tulee jotain pientä ja jollekin enemmän. Tuo on niin yksilöllistä.
Ap
En osaa nyt oikein muuta sanoa kuin että kehosi toiminta on pahasti pielessä. Jos noin pienellä energiamäärällä ja lääkkeellä et laihdu, osaat varmaan jo päätellä mitä tapahtuu, kun palaat ns. normaaliruokavalioon. Ethän nimittäin voi loppueläämäsi syödä lääkettä ja elää parilla voileivällä ja jogurtilla?!
Sinuna jättäisin lääkkeen pois ja lisäisin energiamäärää joksikin aikaa reippaasti terveellisellä oikealla ruualla, jotta aineenvaihduntasi lähtisi taas käyntiin. Samoin liikuntaa, raskasta lihastreeniä ja sopivasti aerobista myös.
Itse olen laihduttanut ihan normaalilla kotiruualla vuodessa 20 kg. Kaloreita päivässä noin 2500 ja liikuntaa päivittäin (salia, joogaa, kävelyä, soutua jne.). Suosittelen Kaisa Jaakkolan hyvän olon hormonidieetti -kirjaa ja käyntiä ravitsemusterapeutilla.
Kuulostaa siltä että ruoan laadussa voisi olla parannettavaa ja kyllähän ne kilpirauhasarvot kannattaa myös tarkistaa!
Todennäköisesti olet tuhonnut lääkkeellä maksasi. Kannattaisi käydä labrassa mittauttamassa. Kilpirauhanen hajoaa tyypillisesti myös laihduttamalla, eli ehkä kyse on todella haastavasta tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
En osaa nyt oikein muuta sanoa kuin että kehosi toiminta on pahasti pielessä. Jos noin pienellä energiamäärällä ja lääkkeellä et laihdu, osaat varmaan jo päätellä mitä tapahtuu, kun palaat ns. normaaliruokavalioon. Ethän nimittäin voi loppueläämäsi syödä lääkettä ja elää parilla voileivällä ja jogurtilla?!
Sinuna jättäisin lääkkeen pois ja lisäisin energiamäärää joksikin aikaa reippaasti terveellisellä oikealla ruualla, jotta aineenvaihduntasi lähtisi taas käyntiin. Samoin liikuntaa, raskasta lihastreeniä ja sopivasti aerobista myös.
Itse olen laihduttanut ihan normaalilla kotiruualla vuodessa 20 kg. Kaloreita päivässä noin 2500 ja liikuntaa päivittäin (salia, joogaa, kävelyä, soutua jne.). Suosittelen Kaisa Jaakkolan hyvän olon hormonidieetti -kirjaa ja käyntiä ravitsemusterapeutilla.
En onnistunut laihdutuksessa ilman lääkettä juurikin tuosta syystä kun energiamäärän pitää olla tosi vähäinen että laihdun. Nytkään ei laihtumistahti ole ollut mikään hurja.
No en todellakaan lisää kaloreita. Lomareissulla (kolmisen viikkoa) söin huolettomammin ja 2 kiloa tuli heti lisää. Eikä huoleton syöminen ollut mitään sipsejä/pitsaa/suklaata linjaa kun ei noihin himoja ole.
Itsekin olen joskus laihduttanut 30 kiloa eikä se näin vaikeaa ollut.
Tämä ei johdu mysimbasta että kroppa on sekaisin. Jos on niin se oli sitä jo ennen mysimbaa jolloin koitin laihtua muilla konsteilla(niillä joilla ennen laihduin) onnistumatta.
Ja syön muutakin kuin pari leipää ja jugurttia päivässä. Tuohon en edes mysimban avulla pystyisi.
Lääkettä en vielä lopeta. Ajattelin syödä sitä vielä toiset puoli vuotta. Olen jostain lukenut että vuosi on se aika jonka jälkeen painonhallinta helpottuu ja on omaksunut uudet ruokailutavat. Jos tämä on se minun lopullinen paino niin ok. Haluan sen tässä pitää enkä nostaa sitä.
Lääkkeen lopetan sitten pikkuhiljaa annosta pudottamalla ja seuraamalla oloa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En onnistunut laihdutuksessa ilman lääkettä juurikin tuosta syystä kun energiamäärän pitää olla tosi vähäinen että laihdun. Nytkään ei laihtumistahti ole ollut mikään hurja.
No en todellakaan lisää kaloreita. Lomareissulla (kolmisen viikkoa) söin huolettomammin ja 2 kiloa tuli heti lisää. Eikä huoleton syöminen ollut mitään sipsejä/pitsaa/suklaata linjaa kun ei noihin himoja ole.Itsekin olen joskus laihduttanut 30 kiloa eikä se näin vaikeaa ollut.
Tämä ei johdu mysimbasta että kroppa on sekaisin. Jos on niin se oli sitä jo ennen mysimbaa jolloin koitin laihtua muilla konsteilla(niillä joilla ennen laihduin) onnistumatta.
Ja syön muutakin kuin pari leipää ja jugurttia päivässä. Tuohon en edes mysimban avulla pystyisi.
Lääkettä en vielä lopeta. Ajattelin syödä sitä vielä toiset puoli vuotta. Olen jostain lukenut että vuosi on se aika jonka jälkeen painonhallinta helpottuu ja on omaksunut uudet ruokailutavat. Jos tämä on se minun lopullinen paino niin ok. Haluan sen tässä pitää enkä nostaa sitä.
Lääkkeen lopetan sitten pikkuhiljaa annosta pudottamalla ja seuraamalla oloa.Ap
En nyt ihan ymmärrä, mitä hait aloituksellasi, kun kerran jo tiedät, mitä teet ja mikä sinulla toimii (tai ei toimi, mutta et halua myöntää)? Oletko oikeasti suonut ajatustakaan sille, miten painosi ja kroppasi käyttäytyy, kun lopetat "laihduttamisen" ja alat syödä normaalin määrän ruokaa, etkä kitukaloreilla?
Se, että paino nousee ensin pari kiloa, kun nostaa kaloreita, ei ole maailmanloppu, kun se sen jälkeen alkaa laskea. Ja 82 kg 164 senttiselle liikkumattomalle ihmislle ei todellakaan ole ok paino terveyden kannalta eli ihan älytöntä, että sinulla on jo valmiiksi ajatus, että tyydyt siihen, kun alemmaksi et pääse nykyisellä tyylilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan lisää kaloreita. Lomareissulla (kolmisen viikkoa) söin huolettomammin ja 2 kiloa tuli heti lisää. Eikä huoleton syöminen ollut mitään sipsejä/pitsaa/suklaata linjaa kun ei noihin himoja ole.Itsekin olen joskus laihduttanut 30 kiloa eikä se näin vaikeaa ollut.
En nyt ihan ymmärrä, mitä hait aloituksellasi, kun kerran jo tiedät, mitä teet ja mikä sinulla toimii (tai ei toimi, mutta et halua myöntää)? Oletko oikeasti suonut ajatustakaan sille, miten painosi ja kroppasi käyttäytyy, kun lopetat "laihduttamisen" ja alat syödä normaalin määrän ruokaa, etkä kitukaloreilla?
Se, että paino nousee ensin pari kiloa, kun nostaa kaloreita, ei ole maailmanloppu, kun se sen jälkeen alkaa laskea. Ja 82 kg 164 senttiselle liikkumattomalle ihmislle ei todellakaan ole ok paino terveyden kannalta eli ihan älytöntä, että sinulla on jo valmiiksi ajatus, että tyydyt siihen, kun alemmaksi et pääse nykyisellä tyylilläsi.
Oletko mysimban käyttäjä? Ilmeisesti et?
Kyselin lähinnä muilta lääkkeen käyttäjiltä.
Ei tämä lääke muuta painoa suuntaan tai toiseen vaan se mitä syön. Tämän avulla pystyn valitsemaan paremmin mitä syön. Ei mysimba ole mikään rasvansieppari. Monestihan ennen laihdutusta kehoitetaan hoitamaan kuntoon "syömishäiriö" joka usein meillä ylipainoisilla on. No hoidin sen puolen kuntoon.
En ole onnistunut laihtumaan muuten kuin niin että syön tosi vähän. Oli lääke tai ei. Ilman lääkettä paino kuitenkin nousee kun ruuan himo mahdollisesti palaa. Mitä et tässä nyt ymmärrä? Ei se paino nouse ensin paria kiloa ja laske. Se nousee takaisin sinne lähemmäs sataa kiloa. Tämä paino on parempi kuin 100 kiloa joten mieluummin pysyn tässä painossa. Toki jos paino tippuu niin aina parempi. Pari kiloa on siihen että olen lievästi ylipainoinen.
Tarkoitus ei ollut jankata kanssasi lääkkeen käytösta vaan se että onko jollain toisella kyseistä lääkettä käyttäneellä käynyt näin.
Ok?
Ap
Olen vasta aloittanut lääkkeen käytön ja minulla vaikuttaa hyvin eli vie ruuan himoa. Toivottavasti vaikutus kestäisi pitkään ja niin että olisin omaksunut uudet ruokailutottumukset kun lääkkeen käytön lopetan.
Tämä on kuin olisin vapautunut vankilasta! Ruoka ei ole mielessä jatkuvasti vaan pystyn keskittymään muuhunkin kuin siihen mitä seuraavaksi syön.
Ne joilla ei ole ruoka-addiktiota ei ymmärrä mitä sen kanssa eläminen on ja miltä tuntuu kun vihdoin pääsee siitä irti! Tuntuu vihdoin normaalilta.
Älä ap välitä noista kirjoituksista! Tee niin kuin itsestä hyvältä tuntuu ja onnittelut painon putoamisesta :)
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta aloittanut lääkkeen käytön ja minulla vaikuttaa hyvin eli vie ruuan himoa. Toivottavasti vaikutus kestäisi pitkään ja niin että olisin omaksunut uudet ruokailutottumukset kun lääkkeen käytön lopetan.
Tämä on kuin olisin vapautunut vankilasta! Ruoka ei ole mielessä jatkuvasti vaan pystyn keskittymään muuhunkin kuin siihen mitä seuraavaksi syön.
Ne joilla ei ole ruoka-addiktiota ei ymmärrä mitä sen kanssa eläminen on ja miltä tuntuu kun vihdoin pääsee siitä irti! Tuntuu vihdoin normaalilta.
Älä ap välitä noista kirjoituksista! Tee niin kuin itsestä hyvältä tuntuu ja onnittelut painon putoamisesta :)
Kiitos tsempeistä! Juurikin näin kuten kirjoitit. Tupakoitsijoillekin on omat pillerinsä jotka tekee tuon että pääsee addiktiosta irti (mysimban avulla kuulemma tupakoinnistakin pääsee eroon) ja se on ok. Miksei ruoka-addiktioon saa käyttää lääkkeitä, varsinkin jos ne toimii?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaisi laskea päivän ruokien energiamäärä ihan Finelin ruokapäiväkirjan avulla. Voit yllättyä saamastasi energiamäärästä!
Energiankulutuskaan pienenee sitä mukaa mitä pienempi paino on. Eli laihduttaja joutuu säätämään koko ajan energiansaantiaan kulutuksensa mukaan. Ihan tavallinen lihava pärjää jo sillä kun syö Painonhallintatalon lihavuusleikatulle tarkoitetun päivittäisen ruokamäärän kaksinkertaisena ja vähentää sitä oman keventymisensä myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen laihdutuskuuri hidastaa perusaineenvaihduntaa. Laihduttanut ei voi ikinä nauttia yhtä paljoa energiaa kuin samankokoinen ja samaa sukupuolta oleva samanikäinen laihduttamaton. Mitä useampi kuuri niin sitä hitaampi perusaineenvaihdunta.
Käytän mysimbaa nyt kolmatta kuukautta. Kallis lääke kun joudun itse maksamaan-epäreilua että toiset saa kelakorvauksen ja toiset ei. Painoa tippunut maltillisesti reilu kilo kuukaudessa. Toisaalta vaihtoehto olisi ollut kilo lisää kuukaudessa. Ruokaostoksilla kun kiertelee joutuu miettimään mikä maistuisi. Ei tule ahmittua, ei suklaata, ei jäätelöä. Toisaalta ruokaa mennyt roskiin kun ei pysty syömään vatsaansa täyteen. Tavoite laihtua 5 kiloa, joten kuukauden verran vielä syön. Ja ostan pieniä vaatteita ettei taas paino ala nousta. Inhoa lihavuutta ja läskejä-siksi mieluummin maksan ja laihdun.
Hei! Mulle on käynyt myös niin että Mysimba ei enää vaikuta vaikka syön sitä täydellä annostuksella. Putosi hiljalleen 12kg jonka jälkeen tuli totaalinen stoppi. Olen koko mysimban ajan laskenut kalorini finelin avulla n.1600kcal/päivä. Hyvin on jaksanut ja jatkan edelleen, mutta mitään ei tapahdu. Ravintokoostumus on kohdallaan (proteiinit hyvät rasvat kuitu). Lääkäri käski lisätä ruuan määrää. Tein niin ja kappas, paino lähti nousuun!! Mitä helvettiä pitäis tehdä että se paino tippuisi? Mulla on vielä 20kg matkaa normaalipainoon. Liikuntaakin harrastan, mutta kohtuudella.
Olen sinällään huolissaan ap:ta, sillä kilpirauhasen vajaatoiminta potilaan ei kannata liikaa rajoittaa kaloreita. Se vain pahentaa kipparin tilannetta, jonka vuoksi paino ei tipu, vaikka söisit miten vähän ja olisi lääkkeet apuna.
Sanoit, että noin vähäinen syöminen auttaa sinun herkkuhimoosi, mutta mitä se lääke sitten on tehnyt? Pystyt pitämään noin järjetöntä ruokavaliota, mistä et saa tarvitsemasi ravintoaineita.
Sairastan itse kipparin vajaatoimintaa ja ihan mitatusta tilanne pahenee jos tiputan kalorit 1500 tai alle. Minulla on sama lääke käytössä, tosin eri asiaan, eikä se toimi painon pudotuksessa, jos kipparin voi huonosti.
Menisin sinuna asiantuntijalle, joka neuvoisi sinua syömään kunnolla ja oikein. Ps. Maito ei välttämättä sovi kilppari potilaalle ollenkaan.
Hei! Olen kokeillut mysimba ja minulla se tomi hyvin. Pian tuotteen käytön aloittamisen ja vähärasvaisenpaan ruokaan siirtymisen jälkeen paino alkoi pudota, ja kannusti jatkamaan sinnikkäästi tavoitteissa pysymistä ja laihduttamista. Kuukauden kuluttua olinkin jo 6kg hoikempi ja nyt aion vielä jatkaa tuotteen käyttöä että saisin kesällä esiintyä bikineissä uudessa kropassa:) Suosittelen kokeilemaan - https://hespac.com/mysimba.htm
Vierailija kirjoitti:
Tuo 2500 on ihan päätön määrä kaloreita. Aktiivinen mieheni syö tuon verran, ja paino ei nouse eikä laske. Itse joudun pitämään kalorit 1600 päivässä, ja silloin kun pudotetaan painoa 1300. Ja elän kuitenkin suhteellisen aktiivista elämää. Joka arkipäivä 1h 15 min pyöräilyä, 30 min liikkuvuusharjoittelua ja viikonloppuisin tunnin sali ja kävely.
Itsellä toimi 3kk todella hyvin, sitten teho lakkasi.
Joopa joo :D:D