Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sossu maksaa

Vierailija
17.07.2019 |

Lueskelin erästä keskusteluryhmää jossa puitiin mitä sossu on maksanut. Eräs henkilö oli pettynyt kun hänelle ei kustannettu vaatteita ei lähisukulaisen hautajaisiin. Onko oikeasti tuollainen verovaroin kustannettava juttu? Mielipiteitä puolesta ja vastaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sellaiset vaatteet olisi muutamalla eurolla löytänyt kirppariltakin, joten ihan oikein Kela menetteli.

Vierailija
2/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ku mulla on oikeus. Kaikki tänne mulle heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivihiili ei tule toimimaan aktiivimallin tilalle.

Vierailija
4/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla ja 90-luvun alussa sossu maksoi vaikka mitä.

Vierailija
5/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema ja hautajaiset tulevat yllättäen. Ymmärrän, että on vaikea tilanne, jos elää minimituloilla ja on esim. oman vanhemman tai sisaruksen hautajaiset eikä mitään tilanteeseen sopivaa päälle pantavaa. Minusta olisi täysin kohtuullista, että sossu tällaisessa tapauksessa antaisi maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen tai kirpparille.

Olen tätä mieltä, vaikka en ole koskaan saanut tt-tukea, vaan päinvastoin maksan veroja 1500 euroa joka kuukausi.

Vierailija
6/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa sossu maksoi 1000 markan vuokrani ja sain joka kuukausi 2000 markkaa käyttörahaa.

Vierailija
7/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sossun eli Kelan asia maksaa kenenkään hautajaisvaatteita. Ei myöskään mitään harrastuksia.

Vierailija
8/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se maksaa kansallishameet ni sais kyllä maksaa hautajaisvaatteetkin tai vaikka antaa lahjakortin uffille tms

Vierailija
9/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sieltä kelasta on saanut hylätyn päätöksen, voi hakea vielä aikuissosiaalityöltä harkinnanvaraista tukea. Eli todennäköisesti täältä ne hautajaisvaatteet (tiettyyn hintaan asti)/ pukuvuokraamo kustannetaan, jos todellakaan sitä varaa ei ole.

Vierailija
10/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut lähiomaisen hautajaisvaatteisiin muistaakseni viisikymppiä. Kyllä se minimisairaspäivärahalla elävälle oli aika tarpeeseen, kun ei niitä siistejä vaatteitakaan enää ollut. Normaalisti en säännöllisesti siis saanut tukea velkojeni vuoksi.

Ja kirppareita ei ole muuten jokaisella paikkakunnalla, tulee se matkalippu maksamaan jo enemmän jos kaupungista pitää lähteä hakemaan...

Toisaalta en saanut silmälaseja (lääkäri lähetti päänsäryn vuoksi ja optikko kirjoitti suosituslapun hajataiton vuoksi), oliskos sitten vähän myöhemmin ollut, sanottiin vain ettei tipu, kun on tuettu jo riittävästi.

Vierailija
11/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaankin kunnasta. Kunnassa, jossa itse asun, sossu maksaa matkakulut lähiomaisen ( äiti, isä, puoliso, sisarus) hautajaisiin mutta vaatteita ei pääasiassa. Toki sosiaalityöntekijä tai sosiaaliohjaaja voi harkinnalla myöntää vaatteisiinkin os on jokin erityistilanne.

Vierailija
12/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan kuka vaan lähiomainen vähentää ne verotuksessa hautajaiskustannuksista. Miksi ei siis sossutukenakin.

Vierailija
13/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole varautunut jo vuosia sitte. Minulla on asu jota käytän vain hautajaisissa. Viidet hautajaiset 2000-luvulla.

Vierailija
14/14 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä kun aikuiselle naiselle, on maksettu vanhempansa hautajaisiin kengät. Muuta ei sitten maksettu, ja kyllä se kirkas pallomekko oli aika hävettävä, että olisi ollut paikallaan maksusitoumus edes halpaan kokomekkoon.