Kun olisi jo nuorena tajunnut ettei elämä muutu paremmaksi
Aina olen liikaa luullut elämässä että joskus saan töitä, joskus elämä muuttuu hyväksi. Niin ei ole koskaan käynyt.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vielä luovuta!
No, mä olen jo keski-ikäinen eikä ole mitään hyvää näköpiirissä
Elämä muuttuu kun sinä muutat sitä. Itsestään ei mitään tapahdu.
En ole ap, mutta vastaavia tuntemuksia. Todennäköisesti olen vielä ap:tä vanhempi eli sitäkin pettyneempi ja turhautuneempi.
Ajoittain olen hyvin ahdistunut elämäni realiteeteista. Mistään ei ole tullut mitään.
Joku esittää näsäviisaasti, että 'elämä muuttuu, kun sinä muutat sitä'. No en todellakaan ole toimettomana, avuttomana, passiivisena odotellut ihmettä tapahtuvaksi. Olen yrittänyt ihan liikaa, siitä uupumus ja turhautuminen.
Näköjään joidenkin elämä ei vaan suostu muuttunaan, teki mitä tahansa. Aina palaat lähtöruutuun, entistä väsyneempänä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta vastaavia tuntemuksia. Todennäköisesti olen vielä ap:tä vanhempi eli sitäkin pettyneempi ja turhautuneempi.
Ajoittain olen hyvin ahdistunut elämäni realiteeteista. Mistään ei ole tullut mitään.
Joku esittää näsäviisaasti, että 'elämä muuttuu, kun sinä muutat sitä'. No en todellakaan ole toimettomana, avuttomana, passiivisena odotellut ihmettä tapahtuvaksi. Olen yrittänyt ihan liikaa, siitä uupumus ja turhautuminen.
Näköjään joidenkin elämä ei vaan suostu muuttunaan, teki mitä tahansa. Aina palaat lähtöruutuun, entistä väsyneempänä.
Tsemppiä sulle. Juuri näin se on minullekin käynyt. Ap
Mun elämä on kyllä muuttunut moneen kertaan. Täydellistä siitä ei tietenkään ole tullut koskaan, mutta joka muutoksessa on ollut hyvät puolensa.
Takana toistakymmentä vuotta kiusaamista ja mielenterveysongelmia. Elämä on mennyt omasta mielestä koko ajan paremmaksi. Enää en toivo kuolemaakaan, vaan haluan nähdä pienien lasteni kasvavan aikuisiksi ja tukea heitä matkalla. Uusi parisuhdekin OK.
Mitä hyötyä sinulle olisi ollut tästä tiedosta?
Vierailija kirjoitti:
Takana toistakymmentä vuotta kiusaamista ja mielenterveysongelmia. Elämä on mennyt omasta mielestä koko ajan paremmaksi. Enää en toivo kuolemaakaan, vaan haluan nähdä pienien lasteni kasvavan aikuisiksi ja tukea heitä matkalla. Uusi parisuhdekin OK.
Mulla taas aina kaikki parisuhteet menee pieleen. Olen miettinyt syytä tähän ja todennut sen olevan se etten pysty ja pääse työelämään sairauksieni ja vammojeni takia ja miehet kokevat elättämisen liian raskaaksi. Näin käy joka kerta. Aluksi sanovat ettei se haittaa vaikka olen tällainen mutta yli 10v päästä se jo haittaakin kovasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisin miettinyt silloin kahta vaihtoehtoa. Joko sitä etten jatka elämääni tai sitä että jatkan elämääni perheettömänä sinkkuna.
Sama kuin ap:llä, eli lapsia en olisi varmasti tehnyt, jos olisin tiennyt miten elämäni tulee menemään.
Nuorena opiskelin itselleni hyvän ammatin ja olisin keskittynyt ja kehittynyt siinä.
Nyt taas... olen työelämästä pudonnut mitättömyys, näkymätön ja olematon olio muille paitsi itselleni. Voi ahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Life is shit and then you die.
Hetken kestäää elämäää ja sekin synkkäää ja ikäväää - Hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika!
Nahistusahistus kirjoitti:
Ja ruma saaatanahevihän se onkin pelastus kaikkeen... NOT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin miettinyt silloin kahta vaihtoehtoa. Joko sitä etten jatka elämääni tai sitä että jatkan elämääni perheettömänä sinkkuna.
Millä tavalla elämäsi perheettömänä sinkkuna olisi ollut parempaa? Ihan samat sairaudet, oppimisvaikeudet ja työttömyydet sulla olisi ollut silloinkin ja olisit elänyt yhteiskunnan tuilla, mikä taas nyt on sun mielestäsi liian vähän. Olet sentään saanut paremman elintason näiden miestesi ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat vaihtoehdot on edelleen
Mä taas olen aina uskotellut itselleni, että jossain vaiheessa ei enää tarvi venyttää penniä. Kunhan vaan jaksaa raahustaa eteenpäin, tulee parempia aikoja. Mutta sitä vaihetta ei vaan ole tullut, pahemmaksi menee vaan!
Älä nyt vielä luovuta!