Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä juttu, miten 'miesten töitä' tehdessä saa arvostusta.

Vierailija
12.07.2019 |

Ennen aina mies sai muilta ihmisiltä kehut, kun oli maalannut taloa, leikannut aitaa yms., kun oli mukamas niin ahkera ja työteliäs. Samaan aikaan minä kahden pienen lapsen äitinä tein tuplamäärän töitä huushollia pyörittäessäni, mutta eipä tullut ylistystä keneltäkään. Nykyään teen entisten hommieni lisäksi vielä ne 'miesten työtkin' ja heti on arvoni noussut muiden silmissä. Olen kuulemma oikea supernainen, kun kykenen tähän kaikkeen. Pah sanon minä. Ne 'miesten työt' ovan vain pieni lisä siihen verrattuna, mitä kuuluu 'naisten töihin'.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa muuta. Kun mies tekee miesten töitä, häntä arvostetaan. Kun mies tekee naisten töitä, sitten vasta arvostetaankin. Mutta kun nainen tekee naisten töitä, on hän paariaa. 

Vierailija
2/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat naisten työt? pesukoneen katsominen? rätti kädessä kävely? astiapesukoneen käyttö?  Kuunnella koska lapset on hiljaa ja rynnätä paikalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on ja jännä juttu että miesvaltaisilla aloilla on tuplapalkat naisvaltaisiin aloihin nähden. Ylitöistä maksetaan rahana, ei mene liukumiin kuten naisilla.

Vierailija
4/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on ja jännä juttu että miesvaltaisilla aloilla on tuplapalkat naisvaltaisiin aloihin nähden. Ylitöistä maksetaan rahana, ei mene liukumiin kuten naisilla.

Johtuu siitä, että naisvaltaisten alojen asiakkaat onuseimmieten naisia , jotka on pihejä. Toki opettajat ja sairaanhoitajat on "alipalkattuja" mutta tienaavat enemmän kuin 70% miehistä,

Vierailija
5/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat naisten työt? pesukoneen katsominen? rätti kädessä kävely? astiapesukoneen käyttö?  Kuunnella koska lapset on hiljaa ja rynnätä paikalle?

Huomaa, ettei sinulla ole kokemusta lainkaan pesukoneen katsomiseta tai paikalle ryntäämisestä.

Vierailija
6/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... Just oli talkoot missä miespuoliset teki helvetinmoisen urakan ja purki pari vanhaa rakennusta pois mutta suurimmat kehut sai isännän vaimo kun oli laittanut vähän kahvia ja voikkuleipää talkoolaisille.

Vierailija
7/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, ettei sinulla ole kokemusta lainkaan pesukoneen katsomiseta tai paikalle ryntäämisestä.

Olen hoitanut siskon lapsia aina kesälomalla muutaman viikon aina kesälomalla ja hyvin on mennyt ja eivät ole halunneet palata kotiin. Kerro nyt mitkä on ne vaikeat naisten työt?

Vierailija
8/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitanut siskon lapsia aina kesälomalla muutaman viikon aina kesälomalla ja hyvin on mennyt ja eivät ole halunneet palata kotiin. Kerro nyt mitkä on ne vaikeat naisten työt?

Älä. Siinäkö on kokemuksesi arjen pyörittämisestä?

Vierailija
9/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidanhaluiset akat taas vauhdissa!

Vierailija
10/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kolaan lunta vuoden ympäri, jotta vaikutan reippaalta. Asun kerrostalossa.

Huvitti, kun tehtaan pihaa hoitamaan otettiin lukioikäisiä. Pojat leikkasivat ruohoa ruohonleikkureilla, joiden päällä he istuivat. Tytöt tekivät kaiken fyysisen työn, mm. haravoinnin, pensasaitojen leikkaamisen ja kitkemisen. Kyllä pojat olivat ahkeria! :D

Vierailija
11/18 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riidanhaluiset akat taas vauhdissa!

Laiska sohvanlämmittäjä-äijä taas narisemassa!

Vierailija
12/18 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kolaan lunta vuoden ympäri, jotta vaikutan reippaalta. Asun kerrostalossa.

Huvitti, kun tehtaan pihaa hoitamaan otettiin lukioikäisiä. Pojat leikkasivat ruohoa ruohonleikkureilla, joiden päällä he istuivat. Tytöt tekivät kaiken fyysisen työn, mm. haravoinnin, pensasaitojen leikkaamisen ja kitkemisen. Kyllä pojat olivat ahkeria! :D

Vanha suomalainen sananlasku: "Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä".

Vierailija
13/18 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, esim IT alalla ei ylitöistä makseta juuri koskaan. Lisäksi uravalinta on ihan vapaa - jos et ole arvostanut tulevaa palkkatasoa ammattia valitessa, niin älä itke nyt rahan perään. Olisit ottanut asioista selvää ajoissa.

Vierailija
14/18 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen työkseni miesten töitä, kotona teen sitten pääasiassa naisten töitä. Itse asiassa minä vaan elän elämää, hyvää sellaista.

Vierailija
15/18 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon mielelläni ja olen siinä mielestäni aika hyvä, teen monimutkaisia koristeluja ym. Yhteen täytekakkuun saattaa mennä suunnittelu mukaanlukien tunteja aikaa, yleensä se kuitataan toteamalla että onpa hieno. Ja sitten kun käytän hetken moottorisahaa tai sirkkeliä se onkin jotain uskomattoman ihmeellistä.

Vierailija
16/18 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä ei vaan vielä koordinaatio ja hahmotus riitä ajoleikkurin ajamiseen. Haravointi on kevyttä pensassaksissa ihan riittävästi jännitystä työpäivään 🙂

Vierailija
17/18 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivon mielelläni ja olen siinä mielestäni aika hyvä, teen monimutkaisia koristeluja ym. Yhteen täytekakkuun saattaa mennä suunnittelu mukaanlukien tunteja aikaa, yleensä se kuitataan toteamalla että onpa hieno. Ja sitten kun käytän hetken moottorisahaa tai sirkkeliä se onkin jotain uskomattoman ihmeellistä.

No ei mieskään saa arvostusta sirkkelöinnistä, mutta jos leipoo pullat ja kakut niin on supermies. Suurin osa naisista pelkää työkoneita joten saat arvostusta.

Vierailija
18/18 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen työkseni miesten töitä, kotona teen sitten pääasiassa naisten töitä. Itse asiassa minä vaan elän elämää, hyvää sellaista.

Sinkku pääsee helpolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi