Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla curlygirl-metodi käytössä, voisitteko kertoa..

Vierailija
11.07.2019 |

..kertoa hiustenhoitorutiineistanne eli kuinka usein peset ja miten, millä tuotteilla, onko t-paita vai mikä "hiuspyyhkeenä", pesun jälkeinen tuotearsenaali ja kuinka orjallista se touhu on ja oletko saavuttanut mieleisiä tuloksia?
Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo menneen talven lumia se juttu 🙄

Vierailija
2/8 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noudata metodia orjallisesti. Mulla on vain taipuisa hius luonnostaan joten kiharoita mulle ei tietenkään tule, mutta hiukset nykyisin huomattavasti paremmassa kunnossa.

Pesen hiukset 2-3 päivän välein sulfaatittoman shampoon ja hoitoaineen sekoituksella, joskus myös pelkällä hoitoaineella. Pesun jälkeen laitan hiuksiin vähän Garnierin hair foodia, annan vaikuttaa hetken ja huuhtelen.

Kuivaan hiukset vahalla t-paidalla/trikoopipolla. Laitan hiuksiin vähän jätettävää hoitoainetta ja annan kuivua. Muotoilutuotteita en käytä. Saan hiuksiini ihan kivat laineet, jos puristelen hiuksia vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi metodi on aivan syvältä. Varsinkin hiuspohja ja myös hiukset kannattaa silloin tällöin myös puhdistaa kaikesta kuonasta eli muotoilutuotteista ja esim ilmasta tulevista saasteista. Silloin ei noi trendituotteet auta.

Vierailija
4/8 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata orjallisesti. Pesen hiukset joka toinen päivä sulfaatittomalla shampoolla ja hoitoaineella, kampaan hiukset suihkussa kun hoitoaine on päässä. Huuhtelen ja kuivaan pyyhkeellä puristellen. En tee mitään gel casteja, koska se näytti minulla likaiselta ja raskaalta. Sen sijaan odotan, että hiukset kuivaa, jonka jälkeen laitan hiukset yön ajaksi taipuisiin permispötköihin siten, että jokaiseen hiusosioon laitan geeliä ennen kuin kierran sen pötköön. Aamulla otan pois, kampaan auki huolellisesti ja kiinnitän sokerivesisuihkeellä. Välillisesti siis kyllä "kiharran", mutta ainakin vaikuttaa siltä, että tekemäni kihara myös pysyy nykyään paljon paremmin verrattuna aikaisempaan normishampoo + kiharrinrauta + paljon hiuslakkaa -yhdistelmään.

Tämä on tällainen oma välimuotoni tästä metodista. :)

Vierailija
5/8 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lukee shampoopullossa jossa ei ole sulfaattia? Tai pikemminkin pullossa jossa on?

Vierailija
6/8 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lukee shampoopullossa jossa ei ole sulfaattia? Tai pikemminkin pullossa jossa on?

Sodium Laureth Sulfate. Tai Sodium Lauryl Sulfate. Itse vältän myös Sodium Coco (?) Sulfatea. Jos välttää sulfaattia, tulee myös katsoa ettei missään hiustuotteissa ole myöskään silikonia, koska sulfaatti poistaa silikonikertymät hiuksista.

Vierailija
7/8 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin lauryl sulfate, muistaakseni? Curlsbot sivustolta voit tarkistaa aineosaluettelon perusteella, soveltuuko metodiin vai ei. Kopioi vaan netistä sinne ja paina submit, niin botti tarkistaa aineosat.

Vierailija
8/8 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi metodi on aivan syvältä. Varsinkin hiuspohja ja myös hiukset kannattaa silloin tällöin myös puhdistaa kaikesta kuonasta eli muotoilutuotteista ja esim ilmasta tulevista saasteista. Silloin ei noi trendituotteet auta.

Eikö tuohon kuulu se syväpuhdistavalla shampoolla pesu silloin tällöin? Itse olen käyttänyt sulfaatittomia shampoita jo vuosia enkä koe että mulla mitään töhnää päänahkaan jäisi. En tosin käytä muotoilutuotteita kuin juhlatilaisuuksissa ja juhlien jälkeen käytän yleensä sit syväpuhdistavaa shampoota.