Savate club sörnäisessä
Päätin osallistua syksyllä alkavalle peruskurssille, ja mietinkin olisiko täällä joitain, jotka olisi siellä käyneet. Millainen meininki on peruskurssilla ja pärjääkö siellä vähän huonommassakin fyysisessä kunnossa oleva? Tässä on melkein pari kuukautta ennen kurssin alkua niin olen ajatellut rueta tekemään lihaskuntoa kotona että on edes jonkin verran lihaksia kurssille mennessä. Itsepuolustuslaji- ja nyrkkeilytaustaa on mutta niistä on jo reilusti yli 10 vuotta ja painoakin 15kg enemmän kuin silloin.
Mutta pääpointti: onko savate clubilla kiva treenata, millainen vaatimustaso siellä on ja onko ohjaajat hyviä?
Kommentit (21)
Itsellä jo tosi pitkä aika siitä, kun tuolla kävin, mutta silloin henki oli hyvä ja kaiken tasoiset treenaajat huomioitiin hienosti. Ja laji on mahtava - onnea valinnasta ja hauskoja treenejä.
Kyykkyjä, punnerruksia, vatsoja, selkälihasliikkeitä ja intervallijuoksua kannattaa treenata etukäteen. Niitä saa tehdä kyllästymiseen asti minkä tahansa lajin alkeiskurssilla.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä jo tosi pitkä aika siitä, kun tuolla kävin, mutta silloin henki oli hyvä ja kaiken tasoiset treenaajat huomioitiin hienosti. Ja laji on mahtava - onnea valinnasta ja hauskoja treenejä.
Hei! Kiva kuulla että on hyvä paikka. Hinta on niin suolanen että kyllä on paree ollakin hyvä meininki!
Ap
Käynyt sekä nyrkkeilyssä että Savate Formessa
- pärjää kaiken kuntoiset
- yksilöistä se ryhmädynamiikka on kiinni mutta samanhenkiset noihin usein menee
- on kiva treenata
- vaatimustaso? No jos kilparyhmän huipulle meinaa niin joo varmaan on mutta noin muuten sinne mennään koska halutaan parempaan kuntoon ja siellä on kivaa.
- Ohjaajat on hyviä. Muutaman uuden tunneilla en ole ollut joten en vanno kaikkien puolesta.
- Ray Medel on todella hyvä, kannattaa mennä jo hänen takiaan lisäksi notkumaan nyrkkeilytunneille
Komppaan ylempää kommenttia. Nyt mukana kesäkurssilla ja voin suositella. Ohjaajat tosi päteviä ja liikesarjat kuitenkin sen verran yksinkertaisia, että pysyy mukana. Harjoittelussa otetaan mukaan myös hyvin alkulämmöt ja veryttelyt, joten paikat ei hajoa. Nyt ollaan sparrausvaiheessa, joten vähän voi tulla hanskaa naamaa (hammassuojat pakolliset tässä vaiheessa) ja monoa, mutta hillitysti. Tekniikka edellä, ei voima.
Kurssilla on ihan laidasta laitaan porukkaa kunnon puolesta. Ihan perus lihaskuntoharjoittelu jo etukäteen on hyvä idea. Tulet varmaan tykkäämään treeneistä :)
Ihana kuulla että ootte tykänny! Ajattelin ottaa sitte vuoden jatkokurssijäsenyyden.
Ap
Olisko jollain vielä lisää kokemuksia?
Ite tykkäsin kovasti. Mille kurssille oot menossa?
Vierailija kirjoitti:
Oon menossa savate defense kurssille
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon menossa savate defense kurssille
Ap
Omasta kokemuksesta kyllä jo 7 v. aikaa, mutta defense oli aika paljon kevyempää ja paaaljon vähemmän notkeutta vaativaa treenattavaa kuin varsinainen urheilu-savate. Ihan kaikenkuntoisille se olisi ainakin silloin sopinut. Tyylistäkään ei oltu niin tarkkoja, liikkeitä ei tarvinnut suorittaa puhtaasti. Ihan kivaa oli, valitettavasti harrastus jäi omalta osaltani muuton takia.
Kurvissa voi vääntää nistien kanssa ilmaiseksi.
Olen ajatellut ottaa sen jäsenyyden ja käydä jonkun muun ryhmän alkeiskurssin. Onko joku mikä vaatis mahdollisimman vähän välineiden ostos? Nyrkkeilyhanskat mulla jo on.
Sörnäisissä.