Miksi äiti pukee poikalapsensa vaaleanpunaiseen?
Miksi äiti pukee 3 ja 5 -vuotiaat poikalapsensa vaaleanpunaiseen ja muihin "tyttökuoseihin"? Vieraammat luulevat jatkuvasti lapsia tytöiksi. Onko tämä kivaa sitten lapselle, kun kokoajan luullaan tytöksi? Kysynpä vain...
Kommentit (23)
Miksi ei? Ei ole hänen ongelmansa, että sinä luulet lapsia tytöiksi.
Aika moni aikuinen mieskin käyttää vaaleanpunaista. En usko, että heitä sen takia luullaan naisiksi.
Minä puin pojan vaaleanpunaisiin vaatteisiin koska lapsi halusi. Tykkäsi tosi paljon tyttöjen vaatteiden kuoseista.
Minä käytän usein miesten osastolta ostettuja vaatteita. Luullaankohan minua useinkin mieheksi :O
Koska hän ymmärtää että tuo jaottelu on vain jaottelua. Se on ihmisen luomaa sinänsä turhanpäiväistä luokittelua.
100 vuotta sitten pinkki oli miesten väri.
Aikuinen päättää mitä lapselleen pukee päälle. Joten ihan tämän äidin syytä, että tytöiksi luullaan. Lapsiparat... He päättäköön sitten isompina mitä haluavat olla; miehiä, naisia vai jotain muuta...
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsi on muunsukupuolinen.
Menepä kertaamaan peruskoulun biologian opinnot. Sinulta on päässyt unohtumaan, miten sukupuoli määrittyy. Vinkki: vaatteet eivät liity siihen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
100 vuotta sitten pinkki oli miesten väri.
Rokokooajalla miehet käyttivät pisiröyhelöitä yms. eikä kukaan takuulla luullut heitä naisiksi.
Onhan tytöilläkin vaaleansinistä. Tai jopa mustaa!
Vaaleanpunaisia vaatteita on pojillekin sopivia. En tosin uskalla mennä arvailemaan, kuinka paljon pikkulasten osastolla on esim. vaaleanpunaisia kauluspaitoja tms. selvästi pojille suunnattua. Mutta aikuiset miehet ainakin käyttävät.
Minä rakastan vaaleanpunaista ja violettia, mutta en osaa pukea edes kissoille toistensa taluttimia (tytöllä on vaaleanpunainen, pojalla sininen). Odotan nyt esikoistani, en tiedä sukupuolta, mutta jos se on tyttö niin hankin taatusti hirveän määrän lempivärejäni. Jos se on poika, haalin kaikki yhtään neutraalit/poikamaiset vaaleanpunaiset vaatteet, jotka löydän. Siinä vaiheessa, kun lapsi osaa itse sanoa mielipiteensä, se saa tietysti halutessaan kieltäytyä kaikesta vaaleanpunaisesta tai vaikka laittaa prinsessamekon, vaikka olisi poika. Kun se ei vielä osaa päättää itse, puen sen oman mieleni mukaan (ja mies saa ehkä sanoa oman mielipiteensä).
Tytölläni on itsevalitsemiaan autopaitoja ja muita poikien osastolta ostettuja vaatteita. Kukaan ei ole tietääkseni luullut häntä pojaksi.
Jos sattuu olemaan vaaleanpunaisia vaatteita sopivassa koossa.
Tai poika tykkää vaaleanpunaisesta.
Mun poika tykkäsi kirkkaanpunaisesta, hän valitsi itse mm. punaisen koulurepun, punaisen talvihaalarin, punaisen sadetakin ja punaiset veneilyliivit. Hänen yksi lempivaatteensa oli pinkki-oranssi fleecepaita.
Tyttö taas tykkäsi sinisestä ja ruskeasta.
Älä tee oletuksia vaatteiden perusteella. Helpottaa kummasti niiden lasten elämää, kun kaavoihin kangistuneet tädit ja sedät eivät tule taivastelemaan, miten vaaleanpunainen on tyttöjen väri ja sininen poikien väri.
Pinkki autopaita voisi olla ongelman ratkaisu !
Meidän naapuri pukee siksi, että poika itse haluaa ns. tyttöjen vaatteita. Minusta on hienoa, ettei äiti ole niin kaavoihin kangistunut, että yrittäisi estää poikaa käyttämästä mieluisia vaatteita vain siksi että kapeakatseiset ihmiset luulevat niitä tyttöjen vaatteiksi.