En ole ikinä käyttänyt pyykkikoneessa huuhteluainetta. Pitäisikö?
Mitä hyötyä siitä on? Olen kammonut niiden hajua :(
Kommentit (22)
En minäkään. En myöskään ole koskaan lajitellut pyykkejä värin mukaan. Mulla on kaksi pesutyyliä 40 ja 60-astetta. Toisessa normivaatteet ja toisessa sukat, kalsarit, pyyhkeet ja lakanat.
Pyyhkeet menettää vedenimukykyään mokomilla huuhteluaineilla. Ei syytä käyttää mihinkään pyykkiin. Ja haju todella on kauhea useimmiten.
Ei todellakaan tarvitse! Ja hajustettujen löyhkä on tosiaan ihan kamala.
Ei tarvitse käyttää. Niistä on lähinnä haittaa. Jos jotain huuhteluainetta haluaa käyttää, niin etikkaa huuhteluainelokeroon.
Ei - eikä niitä idioottimaisia hajupesuaineitakaan 🤢🤮
En ole ikinä käyttänyt pyykinpesukonetta. Pitäisikö?
En ole keksinyt niille käyttöä kuin fleece-vaatteiden kanssa, niissä se vähentää hieman sähköisyyttä sittwn kuivana. Mutta ilmankin selviää.
Hajustetut huuhteluaineet pitäisi kieltää lailla.
Peräkammarin poeka kirjoitti:
En ole ikinä käyttänyt pyykinpesukonetta. Pitäisikö?
Ei pidä. Kyllä äiti huolehtii pyykkisi jatkossakin.
Miksi kyselet muilta, teet just niinku tykkäät. Käytät tai et.
Tää oli niinku taas "naamioitu" huuhteluaineden vihaketju part. 457.😂
Olen alkanut käyttämään hajustamatonta huuhteluainetta pyyhkeitä ja lakanoita pestessä. Tulee paljon pehmoisemmiksi. Tykkään.
Konekin pysyy paremmassa kunnossa kun ei huuhteluainetta käytä.
Mutta etikkaa suosittelen minäkin (ei urheilutekstiileille) :)
En kayta huuhteluainetta mutta rumpukuivuriin heitan liinan tai pari jotka poistavat staattista sahkoisyytta ja sileyttavat vaatteet, jaa silittaminen vahemmalle.
En myöskään ikinä käyttänyt ja pyykit on raikkaat ,normaalit. Miksi turhia kemikaaleja lisää. Ilman olen tullut toimeen yli kolmekymmentä vuotta.
Huuhteluainetta kannattaa käyttää erityisesti polyesteriä, polyamidia sekä akryyliä sisältävien tekstiilien kanssa, juuri sähköisyyttä vähentämään.
Huuhteluaineen käyttöä suositellaan myös erityisen herkkien materiaalien, kuten villan, pesussa. Tämä johtuu siitä, että pesukoneessa huuhteluaine vähentää tekstiiliin kohdistuvaa kitkaa, ja näin ollen vaate kuluu vähemmän.
Erittäin herkkien vaatteiden, kuten rintaliivien, uimapukujen ja tuulipukujen kanssa huuhteluainetta ei kannatta käyttää. Sama pätee myös elastaanien kuten lycra ja dorlasta sekä teknisten materiaalien kuten dry/dri-fit ja gore-tex pesussa, sillä ne saattavat menettää ominaisuuksiaan huuhteluainetta käytettäessä.
Huuhteluaine ei sovellu myöskään käytettäväksi vauvojen kestovaippojen, silkkivaatteiden sekä untuvavaatteiden, -täkkien ja -tyynyjen kanssa.
Minäkään en käytä. Ns paremmat vaaleat vaatteet pesen erikseen, mutta muuten aika sekapyykkiä.
En minäkään käytä huuhteluainetta pyykinpesussa.
Ei, niistä on tekstiileille lähinnä haittaa.