Ette te hoitoalalla olevat pysty ymmärtämään miten vaike on saada töitä yksityisen sektorin harvinaisissa ammateissa
Niissä kun oikeasti se ikäsyrjintä velkaa ja kovaa. Ja siihen päälle avoimia paikkoja on vuodessa alle kymmenen kappaletta. Ajatelkaa vähän!
Kommentit (7)
Kyllä itse ymmärrän. Siksi valitsinkin hoitoalan, kun tiedän, etten jaksaisi kilpailua työpaikoista ja epävarmuutta toimeentulossa. Stressaisin liikaa tulevaisuudesta.
Eikös KYS:ssä vai missä ollut juuri yt-neuvottelut?
Vierailija kirjoitti:
Eikös KYS:ssä vai missä ollut juuri yt-neuvottelut?
Hoitoalalla on paljon löysää ja on ihan oikein napsaista ns. löysät pois. Potilaat hoidetaan tehokkaammin ja asiakaslähtöisemmin kun työpaikka ei ole mikään itsestäänselvyys. Niin se on muuallakin, jos kaupan kassa piruilee asiakkaalle ja tekee työnsä vähän sinne päin, on kassa pian entinen kassa. Hyvää se tekee hoitajillekin.
Nuorilla on yhtä vaikeaa. Se on myös pieni vähemmistö, joka pääsee isoille palkoille ja heitä kohtaan monet ovat katkeria.
Onko ap kouluttautunut alalle, johon rahkeet eivät riitä? :(
Siis mihin perustat väitteesi, ettei ymmärretä? Kyllä minä ymmärrän. Siksi olen valinnut ammatikseni hoitoalan, koska työtä ahkeralle riittää aina. Voin opiskella jotain muutakin ja tehdä muuta jos haluan, mutta hoitoala pohjakoulutuksena on se paras turva mihin voi aina palata.
Sinä taas et taida ymmärtää hoitotyön vaativuutta, luulet sen olevan helppoa ja kevyttä, koska työtä on tarjolla paljon.
5/5