Onko sen turvaistuimen oikeasti oltava sellainen samanlainen siihen pituusrajaan asti vai
onko siihen jotain eri vaihtoehtoja? Meillä on vielä lapset ihan pieniä, mutta tutulla on ikäisekseen lyhyt 10v ja se istuin on sellainen niin kuin kokoistuin, jossa on omat vyöt ylhäältä ja sivusta (ja vähän liikuttavaa, kun äitinsä laittaa/tsekkaa aina erikseen, että vyöt on varmasti kiinni...).
Niin joo, itse muistan, että minulla oli vain joku koroke, mutta pitääkö olla nykyään ihan kokoistuin isollakin?
Kommentit (5)
Lapsesta varmaan tosi hauskaa, kun hänet köytetään turvaistuimeen ja samassa kyydissä tulee pidempi ikätoveri joka istuu ihan normaalisti...
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta varmaan tosi hauskaa, kun hänet köytetään turvaistuimeen ja samassa kyydissä tulee pidempi ikätoveri joka istuu ihan normaalisti...
Kolarin sattuessa turvaistuimeen köytetty on varmasti hyvinkin tyytyväinen siitä että oli istuimessa.
Kokoistuin voi olla fiksu jos auto on sellainen jossa ei takana ole niskatukia. Olen itse jättänyt korokkeen pois siksi kun lapsen pää jo heilui takapenkin yläpuolella, vaikkei pituutta periaatteessa vielä juuri tarvittavaa senttimäärää ollutkaan. Ei siinä varmasti tarvitse kummoista tärskyä kun on jo niskassa piiskavamma kun ei mitään ole takana.
Kokoistuin pitää turvavyön oikealla paikallaan, siinä on kolot vyötä varten. Tuoli tukee päätä myös sivuttainsuunnassa.
Kun lapsi kasvaa yli tuolista, niin koroke riittää.
Kun turvavyö asettuu oikein (rintakehän/kaulan kohdalta) ilman koroketta, niin korokkeen voi jättää pois.
Liikenneturvan sivuilta voi katsoa pituusrajat turvavyötuolia ja istuinkoroketta varten.
Ei todellakaan tarvitse.