Helsinkiläiset! Mihin seudulle olette kotiutuneet parhaiten?
Itse haluamme todella kovasti rauhallisemmalle seudulle ja maalle, mutta kauhistuttaa jos muutosta tuleekkin fiasko! Ja jos lapsia kiusataan ja en saa töitä kun olen " stadilainen" jne. Kertokaa onnistuneita kokemuksia seudusta joka oli unelmien täyttymys! Kiitos!
Kommentit (5)
Naapurit saattavat olla kaukana, lapsia joutuu kuljettamaan kylään kavereille ja hakemaan, harrastuksiin joutuu kulkemaan kauas (autoja tarvitaan siis kaksi) ja kaikki palvelut ovat mikä missäkin paikassa, eli aikaa kuluu kaksinkertaisesti asioihin, joihin nyt ei. Talvella lumen paljous ja pimeys saattavat ahdistaa kaupungin valoihin tottunutta jne. Matkakulut kasvavat jne.
..talvella erityisesti ahdistaa maalla, kun ei ole valoja missään. Itse en vois olla muualla ku pääkaupunkiseudulla (Espoo ja Vantaakin käy -muuta sinne!)
En usko, että on väliä onko Helsingistä vai Sallasta. En ole kyllä helsinkiläinen.
Täällä kantakaupungissa kun ei voi myöskään lapsia päästää mihinkään ja ne täytyy kuljettaa myös treeneihin ja muihin. Omakotitalo, metsänreunassa olisi meidän juttu, mutta missä se onkin hyvä kysymys. Olisikohan Turun seutu mukavaa paikkaa, siellä ainakin on aina ihania, ystävällisiä ihmisiä..
-ap
...Helsingistä pois lähde! Voiko hesalainen viihtyä muualla ku Helsingissä...