Biodiesel aiheuttaa levää tankkiin ja tuhoaa moottorit!
Kommentit (10)
No miksi mun pitäisi mennä ostamaan traktori tai muu maatalouden talvella seisova vehje?
Tekstissä lukee ihan selkokielisesti että ei ongelmaa autoissa.
Aloittajan kannattaisi myös kertoa olevansa maatilan ja etenkin sellaisten maatalouslaitteiden omistaja, jotka seisoo talvet. Siis tyhmä tai köyhä, ettei ole hankkinut ympärivuoden käytössä olevia monitoimilaitteita.
Vierailija kirjoitti:
No miksi mun pitäisi mennä ostamaan traktori tai muu maatalouden talvella seisova vehje?
Tekstissä lukee ihan selkokielisesti että ei ongelmaa autoissa.Aloittajan kannattaisi myös kertoa olevansa maatilan ja etenkin sellaisten maatalouslaitteiden omistaja, jotka seisoo talvet. Siis tyhmä tai köyhä, ettei ole hankkinut ympärivuoden käytössä olevia monitoimilaitteita.
Samalla tavalla ne autoon vaikuttaa jos ajaa vähän.
Ai niin kun sulla oli ne 10 autoa, et ehdi ajaa kaikkia. Hanki niille kunnon talli hyvä mies.
Tämä koskee ennen kaikkea veneitä ja muita pienmoottoreita.
Tämä juttu ei taida koskea NesteMY dieseliä? Meinasin tuota autossani ainakin tankillisen kokeilla vaikka kallista litkua onkin.
Koskee vanhoja FAME-biodieseleitä, joissa vuosien tankissa seisomisen ja pakkasen ja sulamisen jälkeen syntyy bakteerisakkaa. Ei ole mitään tekemistä uusien biodieselien tai esim. Nesteen My biodieselin kanssa. Auton tankissa tai letkustoissa/suodattimissa polttoaine ei siis seiso noin pitkään. Koskee veneitä, työkoneita ym. Ja niissäkään ei tule ongelmaa, jos tankataan ei FAME-tyyppisillä ja jos tankki ja suodattimet esim. talveksi tyhjennetään ja puhdistetaan.
Mun auton polttoaineluukussa lukee isolla ettei biodieseliä saa käyttää.
Mutta maailma pelastuu!
T: ekomies