Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat ihmiset sairastuvat muita helpommin ruusuun

Vierailija
24.06.2019 |

Olen pannut merkille, että kaikki tietämäni henkilöt jotka saavat ruusun ovat lihavia. En muista, että yhtään normaalipainoista olisi sairastanut ruusua. Timo Soini on esimerkki julkisuuden henkilöstä jolla on ollut ruusu. Soini on myös huomattavan ylipainoinen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatkö vyöruusua vai ruusua ?

2/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla on tämän tueksi varaan esittää lääketieteellistä faktaa. Miehen setä on laiha kuin kuivan kesän orava ja silti sairasti viimesyksynä ruusun. Jalka on vasta nyt parantunut kunnolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tulla voi kenelle vaan, mutta myös mun tuntemat ruusuihmiset ovat huomattavan ylipainoisia.

Huono hygienia. Ei pystytä läskeiltä peseytymään kunnolla.

Vierailija
4/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä asiasta tieteellistä puolta mutta vahvistan ainakin omalla kokemuksellani tämän havainnon. Itselläni on ollut ruusu ja kyllä olen ylipainoinen.

Vierailija
5/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa lihava, ja kahdesti sairastanut ruusun.

Vierailija
6/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusu on bakteerin aiheuttama infektiosairaus. Vaatii usein suonensisäisesti antibioottihoidon.

Ruusu tulee yleensä sääreen, johon ensin sattunut vamma, mikä on rikkonut ihon.

Vierailija
7/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusu tulee jonkin ihon vaurion seurauksena, josta bakteeri pääsee verenkiertoon. Lihavuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Minä sain ruusun eläimen puremasta hyvin hoikkana. 

Vierailija
8/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän perheessä kahdella laihalla miespuolisella jäsenellä ollut ruusu. Liittyy jotenkin vesirokkoon. 

Vierailija
9/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy taitaa olla varpaanvälit. Turvotus ja lihavuus lisää haavoja ja huonontaa hygieniaa ja yleiskuntoa.

Vierailija
10/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävän perheessä kahdella laihalla miespuolisella jäsenellä ollut ruusu. Liittyy jotenkin vesirokkoon. 

Vyöruusu tulee vesirokkoviruksesta. Ruusu on bakteeritauti.

Vierailija
11/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyöruusu on virustulehdus ja esiintyy vesitokon joskus sairastaneilla. Ruusu taas on bakteeritulehdus.

Vierailija
12/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan totta, syy ei luultavasti kuitenkaan ole hygieniassa vaan verensokerin heittelyssä: lihavuus ja esidiabeteksen/ diabeteksen (kakkostyyppi) esiintyvyys korreloivat (esim. metabolisen oireyhtymän välityksellä). Korkea verensokeri hidastaa haavojen paranemista vahingoittamalla ääreisverenkiertoa -> kudoksen hapetus heikkenee, ja tämä altistaa kaikenlaisille tulehduksille.

Vierailija
13/13 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kolme ruusun sairastanutta ihmistä, ja vain yksi heistä on ylipainoinen, ja hänellä on lisänä vuosikymmeniä huonosti hoidettu diabetes. Nuo kaksi muuta ovat hyväkuntoisia laiheliineja.

Minä sain ruusun kasvoihini. Olen normaalipainoinen, eikä varmasti ollut kysymys huonosta hygieniasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän