Maksako vuokraisäntä pesutelineen, jos siinä on halkeama?
Vai pitääkö sen olla täysin rikki. Mitä laki vaatii?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pesuteline?
Kylppärin pesuteline.
Mikä on pesuteline?
Mitä sillä tehdään?
Ei normaalissa kylppärissä mitään pesutelineitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei normaalissa kylppärissä mitään pesutelineitä ole.
Kyllä se on kaikissa kylppäreissä.
Tarkoitatko lavuaaria?
Jos kysymys on lavuaarista, niin hiushalkeama ei vielä haittaa, ellei se sitten vuoda.
Jos olet sen itse rikkonut niin itse maksatkin. Oli sitten halkeama tai ihan päreinä.
Jos meinasit hajottaa, niin voit joutua korvaamaan.
Pesuteline on yleensä metallista valmistettu, kevyt pienen pöydän tapainen esine, jossa kuitenkin pöytälevyn sijasta on reikä, johon pesuvati laitetaan. Joskus siinä saattaa olla myös paikka vesikannulle. Tällaiset lasketaan asukkaan vastuulla olevaan irtaimistoon, joten asukas itse vastaa siitä, että ne ovat ehjiä, jos sellaista haluaa väkisin käyttää.
En ole koskaan kuullut mistään pesutelineestä. Teline on joku hökötys johon laitetaan jotain kiinni esim. mukitelineeseen laitetaan muki, eli teline on sama kuin pidike. En tiedä mitä telineitä pesuhuoneessa voi olla kuin pyykkiteline johon ripustetaan pyykit tai joku hammasharjateline johon saa ripustaa hammasharjat. En ymmärrä mitä pestään jossain joka on telineessä.
Onko tämä nyt olevinaan joku murreprovo?
Vierailija kirjoitti:
Pesuteline on yleensä metallista valmistettu, kevyt pienen pöydän tapainen esine, jossa kuitenkin pöytälevyn sijasta on reikä, johon pesuvati laitetaan. Joskus siinä saattaa olla myös paikka vesikannulle. Tällaiset lasketaan asukkaan vastuulla olevaan irtaimistoon, joten asukas itse vastaa siitä, että ne ovat ehjiä, jos sellaista haluaa väkisin käyttää.
Ei tälläisiä ole missään ollut käytössä sitten sota-ajan. Ei tuollaisia myydäkään kuin korkeintaan antiikkiliikkeissä. Siihen aikaan kun ei ollut taloissa juoksevaa vettä oli näitä pesukomuutteja, ja ne oli yleensä puisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tälläisiä ole missään ollut käytössä sitten sota-ajan. Ei tuollaisia myydäkään kuin korkeintaan antiikkiliikkeissä. Siihen aikaan kun ei ollut taloissa juoksevaa vettä oli näitä pesukomuutteja, ja ne oli yleensä puisia.
Ne olivat pop tässä jokunen vuosi sitten, kun kaiken piti olla valkoista ja maalaisromanttista. Toki vain koristeena.
Pesuteline, siis joissain murteissa komuutti. Kapea kaksikerroksinen pöytä jossa ylemmällä tasolla on pesuvati ja alemmalla tasolla vesikannu ja saippua.
Alimmassa ovellisessa kaapissa voi olla yöastia.
Tämän kaltaiset huonekalut on itse maksettava.
Lähellä pesuteline on seinä täynnä kelloja siirretään Helsingin huumepoliisin päällikön. Lattia keittiössä laminaatti seinät maalattu ja lattia on voimassa olevan hinnaston mukaan pikku karkkipussi.
Jospa ap on aikamatkaaja 150 vuoden takaa.
Laki vaatii, että jokaisella on oltava ehjä pesuteline. Kunnon isännöitsijällä on niitä varastollinen jemmassa, jos joltakulta hajoaa :D
Mikä on pesuteline?