Muita, joiden puoliso on koko ajan puhelimella?
En varmaankaan ole tänä päivänä ongelmani kanssa yksin. Mies on puhelimella KOKO AJAN!
Puhelin on kädessä ensimmäisenä aamulla ja viimeisenä illalla. Päivällä hoitaa työt ja kotityöt, mutta kaikki aika siinä välissä menee puhelin kädessä. Sosiaalinen media on tärkeämpää kuin mikään muu, ja parisuhde on toissijaista.
Olen sanonut asiasta, mutta mitään ei tapahdu. Otin taktiikaksi poistua huoneesta aina kun luuri ajautuu käteen, mutta mies tuntuu nauttivan siitä, sillä silloin saa olla puhelimella rauhassa. Huolestuttavaa on, että huomaa nykyään itsekin viettäväni aikaani yhä enemmän puhelimella, koska niin se toinenkin aikansa viettää.
Onko kellään mitään vinkkejä joko saada kumppani pois puhelimelta tai vaihtoehtoisesti vinkkejä, miten hyväksyä toisen jatkuva puhelimen räplääminen (jos niin on, ettei toista voi muuttaa)?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä olet ehdottanut tilalle? Tilannut sanomalehden luettavaksi aamukahvilla? Laittanut jonkun hyvän leffan illalla pyörimään? Niinpä. Ennen luettiin lehtiä ja katsottiin televisiota.
Niin, tai keskusteltiin ja tehtiin yhdessä asioita sen puolison kanssa.
Leffa ei auta, puhelin on kädessä silloinkin. Sanomalehdet luetaan puhelimelta (minkä mielelläni sallin).
Vaihtoehtoiseksi tekemiseksi olen tarjonnut rupattelua, halailua, pussailua, siis minut, joka olen jäänyt täysin kakkoseksi.
Ap
Sama meillä ja tosiaan olen huomannut että itsekin olen ajautunut samaan toimintatapaan. Eipä sitä jaksa yksinään yrittää mitään keskustelua virittää, istua kökitään sitten sohvalla tuijotellen ruutua ja ollaan hiljaa. Harmittaa vaan että ollaan ajauduttu kauemmas toisistamme, kaikenlainen läheisyys ja intohimo on kaikonnut ja syytän siitä pitkälti puhelimella roikkumista. Saapa nähdä miten kauan tätä jaksaa, asiasta keskustelu auttoi noin kahdeksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä olet ehdottanut tilalle? Tilannut sanomalehden luettavaksi aamukahvilla? Laittanut jonkun hyvän leffan illalla pyörimään? Niinpä. Ennen luettiin lehtiä ja katsottiin televisiota.
Niin, tai keskusteltiin ja tehtiin yhdessä asioita sen puolison kanssa.
Leffa ei auta, puhelin on kädessä silloinkin. Sanomalehdet luetaan puhelimelta (minkä mielelläni sallin).
Vaihtoehtoiseksi tekemiseksi olen tarjonnut rupattelua, halailua, pussailua, siis minut, joka olen jäänyt täysin kakkoseksi.
Ap
Esim. lenkille rupattelemaan? Tai viet johonkin hyvään ravintolaan syömään ja puhutte asiasta? Joku yhteinen harrastus? Se alkuhuuma kun menee ohi tekeminen muuttuu väistämättä konkreettisemmaksi, eikä riitä pelkkä silmiin katsominen :D
Puhelimella? Onko tuo adessiivi junttaantunut junttien kieleen jostain pissalla tai ongella olemisesta?
Oletteko myös ruokapöydällä, rautakaupalla, kusella, tarkoittaen ongelmissa oloa?
Vierailija kirjoitti:
Puhelimella? Onko tuo adessiivi junttaantunut junttien kieleen jostain pissalla tai ongella olemisesta?
Oletteko myös ruokapöydällä, rautakaupalla, kusella, tarkoittaen ongelmissa oloa?
En ole, mutta kun olen puhelimeSSa niin puhun siihen. Eri asia, höpsö.
Mitä sinä itse siis teet päivän aikana?
MInä herään 7.40, käyn vessassa ja peseydyn jne samaan aikaan, kun keitän teeveden. Teen itselleni voileivät ja kirjaudun töihin noin 8.10. Klo 11-12 välillä pidän pienen tauon ja 13-14 välillä syön lounaan (30 min tauko). Lopetan työt päivästä riippuen 15-18 välillä.
Lähden koiran kanssa lenkille ja palaan kotiin 1-2,5 tunnin kuluttua. Teen salaatin ja päivällisen ja syömme noin 20.30 aikoihin. Viimeistään siitä alkaen tai joskus jo vähän aiemmin illasta vietämme aikaa yhdessä kunnes näihin aikoihin (vähän ennen klo 23) molemmat taas alkavat valmistautua seuraavaan työpäivään, käyvät suihkussa/pesulla jne.
Jos puolisoni olisi koko ajan puhelimella, niin taitaisi hänellä jäädä työt tekemättä. Kuten itsellänikin.
Eli jäi kiinnostamaan, millaisessa elämässä ollaan koko ajan puhelimella.
Meillä sama.
Mies herää=puhelimella samantien näpräämässä.
Menee töihin=selaa koko matkan puhelinta
Töissä olosta en osaa sanoa.
Työmatkan takaisin= näprää puhelinta.
Kotia päästyä=näprää puhelinta ihan sama missä huoneessa on ja mitä tekee,jopa suihkuun kantaa mukanaan!
Ei kuuntele, keskity mihinkää. Syödä pitää puhelimen kanssa ja ruokaa tehdä. Yllättävän luovaksi heittäytyy ihminen kun pitää selata puhelinta ja tehdä esim kotitöitä samalla..
Nukkumaan mennessä sama ralli jatkuu, selän kääntää pois minusta ja puhelimen valo hohkaa kattoon. Jäänyt seksikin vähälle kun ei tuota puhelinta ilman pysty olemaan.
Ainiin ja vapaalla sama homma mutta työt puuttuu, puhelin on integroitu käteen ja siellä tosiaan selataan tiktokkia,pelataan joutavia pelejä tai katsotaan jotai outoja videoita. Aivan sairasta...
Kyllähän se jos 7 päivää viikossa lähes koko valveillaoloaika menee noin kertoo epätasapainossa olevasta.
Kyllä. Asiasta olen sanonut useasti rakentavalla tavalla mutta täytyy kokeilla "asiasta kilahtamista" seuraavaksi.
En ole koskaan nähnyt tai kuullut tällaista käytöstä kellään, yleensä se ongelma on juurikin että esim illat selaillaan puhelinta jne.
Menee next level tämä
Olen viime kuukausien aikana alkanut kiinnittää huomiota puolison tapaan oleskella kotona: ensisijaisesti hän haluaa levätä puhelinta selaillen. Kotona hänellä ei ole mitään kivoja harrastuksia (paitsi tietokoneella pelaaminen), ja kotityöt ei luonnollisesti ole hauskin tapa saada aika kulumaan.
Hänellä on toisinaan pitkiä työpäiviä ja paljon harrastuksia töiden jälkeen, mutta se kotona puuhastelu ei ole hänelle mikään juttu. Mitenköhän saisi häntä kannustettua aktiivisempaan oleiluun kotona? Siivottavaa, järjesteltävää ja nikkaroitavaa kyllä riittäisi :-D