Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tapa laiminlyödä huomiointia

Vierailija
18.06.2019 |

Miehellä on usein tapana jättää vastaamatta, jos koitan keskustella jostain tai mainitsen jotain. Toisinaan myös suoriin kysymyksiin hän ei vastaa, vaan on kuin ei olisi kuullutkaan koko kysymystä, vaikka istumme metrin päässä toisistamme. Myös sovitut asiat unohtuvat nopeasti. Tämä käytös syö itsetuntoani ja herättää kysymyksiä miehen luonteenlaadusta ja tunteista minua kohtaan. Mistä tämän kaltainen käytös teidän mielestänne kertoo?

Ap

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että et ole kovin kiinnostava miehesi mielestä ja että jutuistasi 99% on turhaa lörpöttelyä.

Vierailija
2/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että et ole kovin kiinnostava miehesi mielestä ja että jutuistasi 99% on turhaa lörpöttelyä.

Jotain tämän suuntaista olen päätellyt itsekin. Miten voisin omaa käytöstäni muovata, jotta kommunikointimme sujuisi toisella tapaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on periaatteessa useita, tässä muutama mieleen tullut.

a) puhut niin paljon että kukaan ei jaksaisi reagoida koko ajan

b) miestä ei kiinnosta juttusi ja pitää sinua rasittavana, vaikka puhemääräsi ei ole epänormaali

c) miehesi on niitä ihmisiä, jotka uppoutuvat omiin ajatuksiin/tekemiseen/kirjaan/puhelimeen niin, ettei oikeasti aina huomaa jonkun puhuvan

Itse olen tuollainen c, mutta tottakai siirryn heti aktiivisesti kuuntelemaan ja vastaan kysymyksiin kun vaan herään tähän maailmaan esim. kirjan lumoista :)

Eksäni äiti oli a-tyyppinen papattaja, järki meinasi lähteä kun jauhoi koko ajan jostain joutavasta jopa leffan katselun aikana.

Vierailija
4/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hän ole sanonut mitään kun olet hänen kanssaan yrittänyt tästä keskustella?

Vierailija
5/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä hän ole sanonut mitään kun olet hänen kanssaan yrittänyt tästä keskustella?

Hän ei kuulemma joko kuule tai jaksa olla valppaana.

En puhu liikaa. Yleensä avaan suuni jos minulla on asiaa tai haluan edes jonkinlaisen yhteyden toiseen. Suupaltiksi minua ei pahalla tahdollakaan voi kutsua.

Ap

Vierailija
6/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa miettiä, miten esität asiat toiselle niin että hän ymmärtää sinua kuin että puhut niin kuin sinusta tuntuu. Sitä sanotaan oppimisesta parisuhteeseen ja miten hyväksyy sen, että toinen on erilaisempi kuin itse on.

Myös naisilla on joskus yksioikoinen harhaluulo ja tahto, että miehen pitäisi muuttua naisen kaltaiseksi ajattelultaan ja toimintatavoiltaan. Jos seuraat joskus miesporukkaa, niin näetkö miesten kälättävän kurkut suorina ja analysoivan asioita tuntiltolkulla? Se on se pieni ero naisiin nähden.  En tiedä onko se hyvä vai huono asia,?Saadaksesi miehen kuuntelemaan sinua koeta joskus esittää asiasi kysymyksinä ja niin että ne ovat selkeästi muotoiltu.

MIesten aika yleinen ajatussuunta on se, että jos tilanne muuttuu siitä ilmoitetaan kyllä erikseen. Siihen asti ei ole tarvetta puuttua vallitseviin olosuhteisiin. 

Sinulla voi muutenkin olla jo lapsuudesta asti suuri tarve saada huomiota. Oletko saanut sitä ja rakkautta tarpeeksi`? Mies ei sitä pysty sinussa korjaamaan. Se täytyy miettiä ihan itse.

Vierailija
7/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu liikaa. Yleensä avaan suuni jos minulla on asiaa tai haluan edes jonkinlaisen yhteyden toiseen. Suupaltiksi minua ei pahalla tahdollakaan voi kutsua.

Ap

Se vanha kunnon parisuhdevinkki, hyväksi havaittu, että sovi aika, jolloin mies on valppaana ja kuuntelee. Jätä sinulle tärkeät asiat siihen hetkeen. Jos mies yhä selittelee ja välttelee voit jo ottaa kovemman otteen ja vaatia selityksen, miksi ei kuuntele. Silloin sinulla on syytä huoleen.

Vierailija
8/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kannattaa miettiä, miten esität asiat toiselle niin että hän ymmärtää sinua kuin että puhut niin kuin sinusta tuntuu. Sitä sanotaan oppimisesta parisuhteeseen ja miten hyväksyy sen, että toinen on erilaisempi kuin itse on.

Myös naisilla on joskus yksioikoinen harhaluulo ja tahto, että miehen pitäisi muuttua naisen kaltaiseksi ajattelultaan ja toimintatavoiltaan. Jos seuraat joskus miesporukkaa, niin näetkö miesten kälättävän kurkut suorina ja analysoivan asioita tuntiltolkulla? Se on se pieni ero naisiin nähden.  En tiedä onko se hyvä vai huono asia,?Saadaksesi miehen kuuntelemaan sinua koeta joskus esittää asiasi kysymyksinä ja niin että ne ovat selkeästi muotoiltu.

MIesten aika yleinen ajatussuunta on se, että jos tilanne muuttuu siitä ilmoitetaan kyllä erikseen. Siihen asti ei ole tarvetta puuttua vallitseviin olosuhteisiin. 

Sinulla voi muutenkin olla jo lapsuudesta asti suuri tarve saada huomiota. Oletko saanut sitä ja rakkautta tarpeeksi`? Mies ei sitä pysty sinussa korjaamaan. Se täytyy miettiä ihan itse.

Kuten tuossa aiemmin jo kerroin, en kälätä. En myöskään vatvo asioita tuntitolkulla, kuten mieheni esimerkiksi riitojen yhteydessä tykkää tehdä.

Tuo voi olla totta, että minulla on tarve saada huomiota. Edes kerran päivässä olisi mukava, jos kumppanini kohdistuisi huomionsa minuun, kysyisi päivästäni ja koskettaisi.

Ap

Vierailija
9/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se vanha kunnon parisuhdevinkki, hyväksi havaittu, että sovi aika, jolloin mies on valppaana ja kuuntelee. Jätä sinulle tärkeät asiat siihen hetkeen. Jos mies yhä selittelee ja välttelee voit jo ottaa kovemman otteen ja vaatia selityksen, miksi ei kuuntele. Silloin sinulla on syytä huoleen.

Meillä olikeskustelua tästä asiasta taannoin. Pyysin häntä kertomaan hänelle sopivan kellonajan, jolloin hän olisi läsnä minulle. Sovittu aikakaan ei kuulemma tuntunut hyvältä ajatukselta.

Olen huomannut sen, että mieheni ottaa kontaktia minuun silloin, kun kirjoitan viestiä ystävälleni tai koitan syventyä kirjaan eli juuri silloin, kun itse keskityn johonkin muuhun kuin häneen tai olen jouten. Eli tämäkö on ratkaisu? Vetäydyn itse?

Vierailija
10/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta tuollaisen miehen on turha ihmetellä, kun nainen lopulta kyllästyy passiiviseen ja tuppisuuseen kumppaniin ja lähtee parisuhteesta. On niitä sellaisiakin miehiä, jotka puhuvat ja huomioivat. Puhumattoman ja suht tunteettoman ihmisen ei kannata hakeutua parisuhteeseen puhuvan ja tuntevan naisen kanssa. Kannattaa valita samanlainen puhumaton ja tunteeton mitä itse on, niin kukaan ei kärsi.

Vierailija
11/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hänen olla vain vaikea keskittyä? Omalla puolisollani on diagnosoitu ADD, ja pystyy keskittymään juttuihini silloin kun tehdään samalla jotain. Jotain sellaista mikä ei varsinaisesti vaadi keskittymistä, esim. ruoan laitto, kävely, pyöräily tms.

Sun tunteet tuota kohtaan on ihan oikeutettuja, ymmärrän todella, miksi koet, ettei puolisosi arvostaisi juttujasi tai kokisi sinua kiinnostavaksi. Mutta välttämättä siitä ei ole kyse.

Vierailija
12/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että toiveesi ei ole kohtuuton (olen tuon a/b/c) viestin kirjoittaja.

Lisätietojen valossa joko miehesi on jotenkin epänormaalin sisäänpäinkääntynyt tai sitten hän ei vaan ole kovin kiinnostunut sinusta ja ajatuksistasi.

Itse olisin niin utelias analysoimaan tilannetta, että kokeilisin ihan piruuttaan juuri tuota että hommailet kaikkea muuta etkä juuri ota kontaktia hänen suuntaansa. Sitten tietysti vastaat jos hän ottaa, mutta silloinkin on ihan ok sanoa, että odota kun kirjoitan tän viestin loppuun, tms.

Jos taas sinulla on hänelle asiaa, niin muista varmistaa ensin että hän on kuulolla ennen kuin alat puhua vaikka jostain asiasta joka teidän pitää hoitaa tai hauskasta jutusta jonka tahdot kertoa. "Kulta hei" tai mikä nyt luontevalta tuntuu ja jatkat, kunnes hän selvästi keskittyy sinuun. (Pelkkä "mm" puhelimen takaa ei vielä tarkoita, että huomio oikeasti on sinussa.)

Jos mies ärsyyntyy kun sinnikkäästi vaadit huomiota silloin kun sinulla on asiaa, niin en ennusta suhteelle kovin pitkää jatkoa. Kiinnostus toisen mielenliikkeitä kohtaan on suhteen perusedellytys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi