Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsetko koulutustasi työssäsi/onko siitä merkittävää hyötyä konkreettisesti?

Vierailija
17.06.2019 |

Vai pitääkö olla vain muodon vuoksi? Selviäisikö työstä ilman koulutuksen tuomaa osaamista esim. itse työssä ajan kanssa oppimalla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa opin lukemaan ja kirjoittamaan.

Joissain työpaikoissa ne on edellytyksiä.

Vierailija
2/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun joskus laskemaan ympyrän kehän pituuden. Lukion oppimäärä auttaa, tosin katson kaavan netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Missä olet töissä?

Ja kertokaa muutkin mikä työ kyseessä.

Vierailija
4/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan fysiikkaa. Kyllä opiskelullani on aivan ratkaiseva merkitys siinä, kuinka paljon pystyn pohtimaan oppilaiden esittämiä kysymyksiä. Sanoisin, että jatko-opinnoistanikin on ollut hyötyä, sekä jatkuvasta kouluttautumisesta ja tiedon hankkimisesta uran aikana. Mutta opinnot on korvaamaton pohja.

Vierailija
5/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen ehdottomasti. Opin koulussa juuri niitä asioita, joita tarvitsen päivittäisessä työssäni. Olen insinööri ja teen tuotekehitystyötä.

Vierailija
6/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri, 90% osaamisesta tullutharrastuneisuuden ja työn kautta. Ins/DI-paperit löytyvät, mutta vähän turhauttaa huomata että ne on käyty vain uskottavuuden vuoksi.

Vierailija
7/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Missä olet töissä?

Ja kertokaa muutkin mikä työ kyseessä.

Johtajana kansainvälisen yrityksen (omassa segmentissä yksi maailman suurimmista) suomen yksikössä.

Vierailija
8/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarvitsen. Ilman teoreettista koulutusta voisi työtäni varmaan tehdä pelkän pitkän kokemuksen varassa, mutta todella huonosti. Se jäisi hyvin pintapuoliseksi ja monet asiat jäisivät tietämättömyyden takia varmasti tekemättä/tarkastamatta, aiheuttaen myöhemmin vakaviakin seurauksia. Työssäni kun ei ole mitään valmista "tee x y z" listaa, vaan itse pitää hoksata ja tietää mihin pitää kiinnittää huomiota ja mistä ratkaisusta voi seurata ongelmia.

Minulla on kaksi teknisen alan maisterintutkintoa ja 15v työkokemus alalta, työskentelen tehtaiden it-järjestelmien parissa.

Vierailija
9/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, kyllä ihmisen anatomia, fysiologia, biokemia on ihan tärkeitä tuntea hyvin ... Samoin kyllä kaikki muukin, jota lääkiksessä opiskeltiin. Itse toki joutuu koko ajan opiskella ja perehtyä lisää, kun tulee uutta tietoa ja teknologiaa. Mutta joo, päivittäin olen tarvinnut opiskelemiani juttuja.

Vierailija
10/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei onnistuis tää työ ilman koulutusta, ja koko ajan saa vielä olla oppimassa uutta. Erityisasiantuntija.

Vierailija
11/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen koulutustani joka päivä, eikä tätä hommaa todellakaan voisi oppia alusta asti itse opettelemalla. Mutta eihän se koulutus tietenkään enää pelkästään riittäisi, vaan sen luomalle pohjalle pitää rakentaa kokemuksella ja lisäkoulutuksella hankittua lisäosaamista.

Vierailija
12/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua koulutuksesta työssä. Ihan eri ala.

Vierailija
13/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen koulutustani ja joudun jatkuvasti opiskelemaan lisää.

Vierailija
14/14 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatöissä. Lähes aina oman alan töissä tarvitsen sitä, mitä opin yliopistossa. Tosin töissä käyttämäni osa koulutuksesta on hyvin pieni osa, mutta ilman oppia töissä ei selviäisi.