Löysin naapurin kissan pihaltani henkihieverissä
Löysin tänään iltapäivällä naapurini kissan pihastani todella huonossa kunnossa. Ihmettelin pihalta kuuluvaa kissan huutoa, se ei ollut ollenkaan normaalia ja menin katsomaan. Kissa raahasi takapäätään perässään ja valitti. Se oli aivan veressä, likainen ja todella kamalan näköinen.
Otin kissan heti mukaani ja lähdin viemään sitä eläinlääkärille. Ell totesi, että todennäköisesti se on jäänyt auton alle, ihan vieressä kulkee vilkasliikenteinen autotie, joten hyvin mahdollista. Kissan kaikki luut olivat peräpäästä ihan murskana ja sillä oli useita murtumia ympäri kehoa, keuhko oli puhjennut ja jokin elin oli revennyt, en muista mikä. Yritin soittaa naapurille monta kertaa lääkäristä, mutta hän ei vastannut ja ell lopetti kissan, se oli liian huonossa kunnossa pelastettavaksi.
Naapuri tuli kotiin pari tuntia sitten ja menin tietysti heti kertomaan hänelle mitä tapahtui. Naapuri alkoi huutaa minulle ja syytti minua kissan rääkkäämisestä, pahoinpitelystä ja sen kuolemasta. Hän on sitä mieltä, että minä pahoinpitelin kissan siihen kuntoon, eikä minulla ollut oikeutta lopetuttaa kissaa. Yritin selittää hänelle, että ell teki päätöksen, en minä ja että kissa oli todella huonossa kunnossa ja todennäköisesti jäänyt auton alle.
Naapuri ei suostunut kuuntelemaan ja tekee minusta rikosilmoituksen kuulemma. Naapuri syyttää varmaan siksi minua, että olen usein sanonut hänelle, ettei pitäisi kissaansa vapaana kun autotie kulkee niin lähellä ja siinä kulkee paljon autoja. Minulla itselläni on kissoja, sisällä pelkästään, joten en todellakaan voisi tehdä mitään tuollaista kissoille, enkä muillekaan eläimille. Kissa oli vasta vajaan vuoden ikäinen, joka lisää suruani, vaikka kissa ei ollutkaan minun.
En pelkää naapurin rikosilmoitusta, koska en ole tehnyt mitään pahaa hänen kissalleen, päinvastoin aina rapsuttelin sitä kun tuli pihaani kun olin ulkona ja vein sen heti hoidettavaksi ja yritin välttää aiheuttamasta lisää kipuja sille. En käsitä, miten joku voi kohdella lemmikkiään (muka rakasta perheenjäsentä) noin. Varsinkin, kun täällä on monta vaaraa ympärillä. Ymmärtäisin paremmin, jos asuisimme maalla kaukana kaikesta, mutta emme asu.
Kommentit (12)
Voihan se kysyä siltä eläinlääkäriltä, miten asia on.
Onko rikos pitää kissaa irti?
Soitto näkkikselle ja olisi tullut viivana paikalle lapioineen vaikka lapista saakka.
Varmasti kysyykin, annoin hänelle eläinlääkärin yhteystiedot, mutta varmaan silti syyttää minua. Onhan hän varmaan shokissa, mutta pitää minua syyllisenä kun olen hänelle asiasta sanonut aiemminkin. En silti ikinä voisi satuttaa eläintä, teki niin pahaa kissaraukan kohtalo, se oli selvästi todella pahoissa kivuissa.
Ap
Ääliö naapuri, toivottavasti poliisi tutkii hänen toimintansa ja saa eläintenpitokiellon.
Toimit vastuullisesti. Maksoitko el- kulut itse?
Toimit juuri oikein.
Tuskin etenee esitutkintaa pidemmälle tuo juttu. Naapurisi suree tavallaan. Ottaa sitten uuden kissan pihalla juoksemaan.
Mulla on kaksi kissaa ja ajattelen sitä eläinparan tuskaa kun se on raahautunut kotiin apua hakemaan.
Kiitos kun olit paikalla ja toimit oikein.
Olisin maksanut eläinlääkärin kulut, mutta ell ei huolinut maksua. Sanoi, että ei veloita mitään, kun autoin vain apua tarvitsevaa eläintä.
Ap
Pelkään kyllä, että naapuri ottaa uuden kissan, toivottavasti ei. Tuskin tuo ilmoitus mihinkään etenee, ainakaan kun poliisi ottaa yhteyttä eläinlääkäriin. Onneksi kissa tuli juuri tänne, kun olin kotona. Aika moni muu naapuri tietääkseni inhoaa kissoja, en tiedä olisivatko auttaneet sitä mitenkään. Kyllä tekee pahaa kun mietin omien kissojen kohdalle tuollaista kohtaloa, siksi en niitä pidäkään ulkona.
Ap
Mitäs se graham-puurohullu tähän sanoisi?
Minä ja mieheni syömme joka aamu kulhollisen graham-puuroa, eikä meille tulisi mieleenkään pitää kissaamme ulkona vapaana.
Just joo