Tuurissa käyneet, mitä löytyy lähialueelta
Olemme luvanneet viedä Tuuriin 10-vuotiaamme, kun hän sitä on pidempään toivonut, mutta meiltä on sinne useamman tunnin ajomatka joten olisi kiva miettiä samaan yhteyteen jotain muuta, missä viettää vaikka toisen yön. En vaan keksi mitä ja missä...
Lapsi tykkää ainakin uida eli jos joku tietäisi vaikka hyvän leirintäalueen uimapaikalla jossain siellä suunnalla, niin kertokaa ihmeessä.
Kommentit (18)
Ähtärin eläinpuisto, Power-park... Tuurissakin huvipuistoalue
Ähtärissä on eläintarha ja pandat, saman valtatie 18 varrella, n. 30 km välimatkaa. Siellä on myös hotelli ja muita majoitusvaihtoehtoja lähialueella.
Jos pidätte eläimistä, Ylistarossa on Wanha Markki. Vielä ei olla ehditty itse käymään, mutta kuulemma ihana paikka, jossa eläimet kulkevat pitkälti vapaina rapusteltavana.
Vierailija kirjoitti:
Jos pidätte eläimistä, Ylistarossa on Wanha Markki. Vielä ei olla ehditty itse käymään, mutta kuulemma ihana paikka, jossa eläimet kulkevat pitkälti vapaina rapusteltavana.
Eräänlainen "eläinten vanhainkoti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräänlainen "eläinten vanhainkoti".
Näin olen ymmärtänyt kun olen sivujaan lukenut, tänä kesänä olisi tarkoitus ehtiä käymään kun viime vuonna ei ehditty. Paikalla on todella paljon positiivista palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Ylistarossa ei sitten muuta olekaan eli kannattaa suunnitella yöpyvänsä Seinäjoella...jossa parasta on junaliikenne poispäin.Vaasaan voi tietty myös mennä mutta sielläkään ei ole mitään- kaikki ovat menneet saareen
Wanha Markki Ylistarossa on ihana. Minäkin suosittelen sitä, jos tykkää maatilan eläimistä. Siellä oli eläimiä vapaana ja niitä sai rapsuttaa. Ähtärin eläinpuistoon on lyhyempi matka, jos haluaa nähdä pandat. Tietysti myös Power Park voisi olla aika hauska.
Ähtärissä on Flow Park. Alajärven Lehtimäellä on Suninsalmen uimaranta, jonka vieressä on ravintola.
Tuurissa on Keskisen kyläkauppa ja oheistoiminnot ainakin.
Hiekkaa kalajoelta ja tasaista maastoa..Ei siellä viihdy kukaan muu kuin pohjanmaalaiset. En voi käsittää kuka voi asua talossa johon näkyy sisään 3 kilometrin päästä JOKA suunnasta. Kuksippa siellä vaimoa ilman että koko talon kaikki ikkunat on käyty peittelemässä. Ei onnistu pikayllätyspano koskaan, koska joku pahoittaisi lähimaastossa mielensä kuitenkin.
Miksi joku 10-vuotias johonkin tuuriin haluaisi? Soiko kotonanne banjo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylistarossa ei sitten muuta olekaan eli kannattaa suunnitella yöpyvänsä Seinäjoella...jossa parasta on junaliikenne poispäin.Vaasaan voi tietty myös mennä mutta sielläkään ei ole mitään- kaikki ovat menneet saareen
Vasalandia, leirintäalue, Hietasaari, tori...
Saarijärven vesieläinpuisto on tunnin ajomatkan päässä. Kiva paikka, jossa lapsena käytiin ja ranneke kävi kahtena päivänä peräkkäin. Siellä on muun muassa kotieläintarha, kiipeilypaikkoja, uintimahdollisuus ja muuta pientä kivaa.
Onko Wasalandia vielä toiminnassa?
Vierailija kirjoitti:
Onko Wasalandia vielä toiminnassa?
Kiinni näyttäisi olevan. Muutin Vaasaan vuonna 2017 ja ajoimme ohi siitä, oli ihan kauhean rapistunut ja huonossa kunnossa. Wikipedian mukaan sulki ovensa 2015 vähäisen kävijämäärän mukaan.
Tuuri on aika tylsä paikka. Oltiin siellä kerran talvilomalla pari yötä. Käytiin Ähtärin eläintarhassa ja Alavuden uimahallissa. Vesan hotellissa ei ollut uima-allasta. Kaupassa tavaroilla nykyään kalliit hinnat. Ei niitä raaskinut ostaa.
Sieltä löytyy peltoa ja metsää.