Miksi puhutaan vain sukupuolten välisistä eroista eikä ihmisten valtavista eroista saman sukupuolen sisällä?
Kun yritetään ängätä esim. jokin piirre koskemaan niin suuria ihmisryhmiä kuin naiset tai miehet, siitä syntyy vain haittaa. On lukematon määrä ihmisiä, joihin tuo sukupuolen vuoksi liitetty piirre ei sovi, ja se aiheuttaa vahinkoa, jos sitä yritetään kasvatuksella pakottaa sopimaan.
Kommentit (6)
Koska se ei toimi alistamisen perusteena.
Kuka puhuu? Ei sun tarvitse puhua jos et halua. Voit puhua asioista niin kuin itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhuu? Ei sun tarvitse puhua jos et halua. Voit puhua asioista niin kuin itse haluat.
Konservatiivit. Ja sitten alkaa mussutus jos yhteiskunta ja kulttuuri yrittää ottaa nämä faktat huomioon ja edistyä.
Sukupuoli on helppo havaita ja on pienin yhteinen tekijä.
No en tiedä, mutta kukakohan toitottaa esim. naisten 80 sentistä.
Olen kuunnellut J.P.tä ja muistaakseni hän sanoi, että jos gategorisoisaan luonteenpiirteitä sukupuolisidonnaisiksi niin 60% ihmisistä on tunnistettavissa sukupuolensa edustajiksi (selvästi tai vähemmän selvästi) kun taas 40% ei. Eli aika vaikea on määritellä mies ja nainen muuta kuin korkeintaan fysiikan mukaan.